Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.
Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230 V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.
Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.
Zdroj: České dráhy, E15

A pak taky 5 zelených s klimou (Apee144, Bpee242). ;)
Nejak mi ty počty nesedí.
Pokud je to tak, jak říkáte Vy, skutečně je RPSN 6,728% Myslím si, že to není nic moc, vzhledem k objemu a k minimálnímu riziku. Pro srovnání: kupujeme aktuálně do firmy dvě Fabie. Suma cca 500 000,- Po troše licitace a handrkování jsme na RPSN 6,01% Úvěr na pět let. A to jsme soukromá firma s nesrovnatělně vyšším rizikem pro banku. Pokud tato čísla promítnu na model ČD úspora mi vychází 50,44 mil. Kč
Když si ale přečtu článek v E15 je tam psáno, že cena rekonstrukcí je 950 mil. a zbytek do 2.183 mld jsou finanční náklady. To by pak znamenalo RPSN 21,62% Což je už zase docela moc. Buď neví pan mluvčí ČD co říká a plete si pojmy s dojmy, nebo ho novináří špatně interpretovali.
Každopádně to vše zrovna nevoní.
Ještě k té inflaci: 4% a více bylo za posledních deset let pouze v roce 2008 a 2001. Aktuální míra inflace (2010) je 0,8%
Časová řada inflace:
2000 (3.9%) 2001 (4.7%) 2002 (1.8%) 2003(0.1%) 2004 (2.8%) 2005 (1.9%) 2006 (2.5%) 2007 (2.8%) 2008 (6.3%) 2009 (1.0%) 20010 (7. měsíců - 0,8%)
Zdroj ČSÚ
Modernizace vagonů ale vychází na 950 milionů.
Nebylo by výhodnější ty vozy přímo modernizovat a neodprodávat je ING Lease a dalším firmám. Ušetřilo by se 580 milionů Kč, kdyby ČD vozy rekonstruovaly bez prostředníka.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











