..: ČD: 58 vozů pro vlaky IC/EC zrekonstruuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 51 54 20-70 526-8 Bee248 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.

Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230  V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.

Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.

Zdroj: České dráhy, E15


JiříK. | 23.8.2010 (11:04)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
editor alebo admin ŽP RaPa  mail  
24.08.2010 (11:53)  
Do rekonstrukce půjdou vozy A/B(p)ee zelené bez klimy.

A pak taky 5 zelených s klimou (Apee144, Bpee242). ;)
24.08.2010 (11:07)  
Bpee > ani jedno. červené A/B(p)ee se už rekonstruovat nebudou. Bee272 zůstanou taky v původní variantě. Do rekonstrukce půjdou vozy A/B(p)ee zelené bez klimy. Jsou třeba na vlacích Franc Schubert, Beskyd ze Žiliny, atd.
registrovaný užívateľ Bpee  mail  
24.08.2010 (10:16)  
Z článku přímo nevyplynulo, jestli se opět (už potřetí) budou rekonstruovat "červené" vozy... Nebo tam pošlou Bee 272? :-)
registrovaný užívateľ lukin 
24.08.2010 (9:52)  
to George_Couser

Nejak mi ty počty nesedí.

Pokud je to tak, jak říkáte Vy, skutečně je RPSN 6,728% Myslím si, že to není nic moc, vzhledem k objemu a k minimálnímu riziku. Pro srovnání: kupujeme aktuálně do firmy dvě Fabie. Suma cca 500 000,- Po troše licitace a handrkování jsme na RPSN 6,01% Úvěr na pět let. A to jsme soukromá firma s nesrovnatělně vyšším rizikem pro banku. Pokud tato čísla promítnu na model ČD úspora mi vychází 50,44 mil. Kč
Když si ale přečtu článek v E15 je tam psáno, že cena rekonstrukcí je 950 mil. a zbytek do 2.183 mld jsou finanční náklady. To by pak znamenalo RPSN 21,62% Což je už zase docela moc. Buď neví pan mluvčí ČD co říká a plete si pojmy s dojmy, nebo ho novináří špatně interpretovali.
Každopádně to vše zrovna nevoní.

Ještě k té inflaci: 4% a více bylo za posledních deset let pouze v roce 2008 a 2001. Aktuální míra inflace (2010) je 0,8%
Časová řada inflace:
2000 (3.9%) 2001 (4.7%) 2002 (1.8%) 2003(0.1%) 2004 (2.8%) 2005 (1.9%) 2006 (2.5%) 2007 (2.8%) 2008 (6.3%) 2009 (1.0%) 20010 (7. měsíců - 0,8%)

Zdroj ČSÚ
24.08.2010 (8:57)  
Ale i tak 16 milionů za kus je hodně. Vždyť na Slovensku stejný rozsah modernizace --> daleko nižší cena.
24.08.2010 (8:56)  
Laický pohled. odprodají vozy za 650 milionů, pak za ně zaplatí 2,18 miliardy. To vychází 1,53 miliardy musí vydat.

Modernizace vagonů ale vychází na 950 milionů.
Nebylo by výhodnější ty vozy přímo modernizovat a neodprodávat je ING Lease a dalším firmám. Ušetřilo by se 580 milionů Kč, kdyby ČD vozy rekonstruovaly bez prostředníka.
registrovaný užívateľ Miloš Trnka  mail  
24.08.2010 (0:11)  
Ono to může dopadnout tak že Trnava, Vrútky maj dokumentaci a český ZOŠky zase volný kapacity. :) takže se cokoli může vyrábět kdekoli.. jen to bude pokaždý vypadat stejně :-D
23.08.2010 (23:58)  
No já taky myslim že se ten český průmysl uživí :-) A WLABmee já osobně mám moc rád
registrovaný užívateľ Miloš Trnka  mail  
23.08.2010 (23:09)  
Na stránkách MOVA píšou že žačínaj s modernizací 38 vagonů pro mezinárodní dopravu, takže o zapojení Škodovky resp. českýho průmyslu mít strach nemusíme.. tak přeju at se povedou líp než ty původní a hlavně včas.
registrovaný užívateľ strejcekms  mail  
23.08.2010 (22:44)  
O to že na české firmy nic nezbude bych se moc nebál, protože před zveřejněním jsou prej ty jídeláky a snad se dočkáme i těch Bmee. Mj. ty jídeláky dělali původně zrovna Velenice. O kvalitě česko/slovenského kolej. prům. se dá polemizovat, je to tak nastejno, nelze říci Movo je hrozné, třeba WLABmee já osobně mám rád, i když k němu mají mnozí výhrady...
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko