..: ČD: 58 vozů pro vlaky IC/EC zrekonstruuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 51 54 20-70 526-8 Bee248 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.

Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230  V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.

Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.

Zdroj: České dráhy, E15


JiříK. | 23.8.2010 (11:04)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Busman 
23.08.2010 (19:56)  
Josef Petrák: nevím, co to bylo a přiznám se, že ani nevím, jaká vzduchotechnika tím stropem vede (rád se poučím). To syčení bylo slyšet až do poloviny následujícího vozu, řazeného za zmiňovaným představkem. Tvá historka je též dobrá a mně je jasné, že podobné trapasy se stávají i v lepších rodinách. Jenže na tohle si při každé zmínce o ING Lease vzpomenu...:-)
23.08.2010 (19:46)  
Busman) No a co bylo tedy závadou? :) Jako nic, ale jel jsem takto jednou ECčkem namíchaným z vozů ČD a ÖBB. Jelo z Vídně. Při dojezdu do ČT už byla jednička vyloučená - v Amz to netopilo a při dojezdu se uvařila brzda jednomu Bmpz, po hodině šibování, protože nebyl vůz hned za mašinou, jsme bez něj odjezli... do Chocně, kde se uvařil další Rakušák, tak to ČD radši vzdaly, vlak zrušili a odvezli lidi svou soupravou na R, co jela za EC.
Registrierter Benutzer Busman 
23.08.2010 (18:13)  
Takže jel jsem tímhle ING Lease na Haškovi z Bp. Jen co jsme vyjeli z Keleti, následovala ohromná rána, vystřídaná ohlušujícím a bohužel nepřestávajícím syčením po celém vagónu, které vycházelo z útrob nad představkem. Protože to nešlo vydržet, vyhledal jsem maďarského průvodčího, který z toho chudák bezradně poskakoval mumlajíc "ištenem ištenem" (panebože, panebože). Ve Vácu už čekal vozmistr, co se dvakrát odvážil do tý střechy vlízt, avšak závadu se mu odstranit nepodařilo. Na odjezdu z Vácu jsme měli +15. Ve Štúrově Slováci rozhodli, že vagón půjde pryč, což kromě zpoždění +40 způsobilo zmatky v nácestných stanicích, ve kterých zmateně pobíhající cestující s místenkou marně hledali svůj vůz. Tato příhoda se stala v neděli po prodlouženém květnovém víkendu (roku 2009), takže za Blavou byl nebohý Hašek obsazen nějak takto: http://www.youtube.com/watch?v=b0A9-oUoMug&feature=related. A na závěr této veselé historky dodám, že v Čechách pak hlásili, že zpoždění vzniklo na straně cizích železnic.
23.08.2010 (17:58)  
No, jsem vůbec zvědav, jak to bude s modernizací vozového parku dálkové dopravy ČD dál po škrtech z ministerstva... Co jsem četl v médiích, tak to moc nadějně nevidím...
23.08.2010 (16:26)  
MildaIV- Jasně, ale já jsem v tomto směru optimista a věřím že opravdu ty vozy přijdou :-)
23.08.2010 (16:21)  
Davidus: Zprávy se množí,ale ty vozy už tak moc ne :)
23.08.2010 (15:08)  
V létě s těmi vozy jezdím a musím říct, že jsem zatím žádný problém s klimatizací (účinnost ani zápach) neměl. Jinak ale mě těší, že poslední dobou se množí zprávy o rekonstrukcích vozidel či jejich koupi.
23.08.2010 (14:51)  
Díky za vysvětlení, ale i těch 16 milionů se mi zdá vzhledem k rozsahu modernizace (aspoň co se zde píše - např. sedačky zůstávají, nic na podvozcích ani na skříních) celkem dost...
A jestliže to nelze pořídit levněji, pak skutečně vystává otázka, jeslti mají modernizace smysl.... (při pohledu do zahraničí se přitom zdá, že určitě ano)
23.08.2010 (14:32)  
George_Couser:

stejne se tam stale nekde 650 milionu ztraci..;)
Registrierter Benutzer lukes4.zs  mail  
23.08.2010 (14:15)  
Jestli se nevyplatí koupit rovnou nové vagony :-) Bylo by to levnejsi..
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko