Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
Je pro mě totiž nepochopitelné, že v minulosti nebyla zdvojkolejněna...
Zrovna tak železniční spojení M. Boleslavi s okolním světem je poměrně tristní. Vždyť se ani delší nákladní vlaky z MB nemají skoro kde křižovat...
O smysluplnosti některých staveb , které se realizovaly v minulosti pochybuji dodnes.
Dle podnikatelské logiky by každá vynaložená koruna měla přinést více než tu jednu korunu zpět . Pokud to zvládnete , budete úspěšný , pokud to nezvládnete.... končíte.
Řada staveb se zde realizovala , aniž by něco přinesla.
Na druhou stranu se zde nacházejí potenciály ,ale ty nikoho nezajímají. Před cca sedmi lety jsem se bavil se jedním vysoce postaveným dopravákem ze ŠKODA AUTO a ten mi řekl , že ze všech přeprav , které ŠKODA platí se realizují po železnici pouhopouhá 3%. Člověk by si řekl , že stát zainvcestuje do kolejí v oblasti MB tak , aby železniční dopravní podniky měly svým zákazníkům co nabídnout.
Chyba lávky. Nepočítaje zahloubení trati ve městě (které zhoršilo postavení nákladní železniční dopravy v MB ) se jediná investice za poseldních 15 let realizovala v úseku Veleliby-Čachovice , kde se realizovala nová zab.zař . Toť vše. Žádné zkapacitnění ,nic.
Za další trať s obrovským potenciálem pokládám třeba trať Pardubice-HK. Nepochopím , jak je možné , že na této trati se dosud jezdí na telefonické dorozumívání.
Zato , když slyším o pěti tunelích mezi Benešovem a Voticemi , dere se mi na tvář úsměv.
O kolik stoupne počet cestujících va vlacích , až tento koridor bude hotov ? Stojí těch pár procent za tak vysoké investice ?
Jinak ja nezpochybuji, ze velmi podstatne hluk snizi rekonstrukce trati a obnova vozoveho parku. Ale jak jsem se snazil naznacit s temi pasy a airbagy - pokud se krome rekostrukce a obnovy udelaji i PHS, tak to ten hluk snizi jeste vic.
Jsem mírně nakloněn souhlasit. Ale za ještě důležitější než to všechno bych viděl VRT Pha-Bno, později s prodloužením na ÚnL a Ova.
uz si nepamatauju cisla, ale mel jsem kdysi v ruce srovnavaci studii pomeru dopravnich vykonu na uzemi CR. samozrejme z toho vysla jako nejsilnejsi silnicni doprava, pak zeleznice, letecka a vodni (to asi nikoho neprekvapi...).
takze sorry, VRT budu podporovat az ve chvili, kdy budou v cajku dalnice, ktery zarucuji nasi male zemicce konkurenceschopne prumyslove podniky ve vztahu k nejblizsim zahranicnim sousedum a dal do EU. VRT je sice krasny sen sotousuv, nic mene zbozi po ni prepravovat nikdo asi nebude - a navic je to v tuhle chvili fakt sebevrazedna idea [financne mysleno]. to je pro vas tak strasne tezky se smirit s tim, ze zeleznicni doprava se v CR dostala do nejakeho postaveni, ktere odpovida jejim moznostem?
vlastne bych mohl rict, budme radi, ze je to tak, jak to je. protoze by mohlo byt MNOHEM hur...
http://domaci.ihned.cz/c1-45582020-barta-dal-stop-zeleznicnim-stavbam-ale-stavi-se-dal
EUROVIA, SKANSKA, HOCHTIEF, METROSTAV, STRABAG, SUBTERRA ... které se v rámci výběrových řízení poctivě dělí o úspěch ... a vzájemně si pak zadávají subdodávky, protože žádná z nich není schopná stavbu udělat sama na klíč ... nebo zrovna vytvoří konsorcium ... a na spoustu věcí si najímají firmy "druhé stavební ligy" nebo "okresního stavebního přeboru".
Takže když každá z nich zažaluje stát, nebude se moci účastnit výběrových řízení ... Tak se místo tuzemské pobočky nadnárodní firmy přihlásí zahraniční pobočky, které budou chtít za totéž podstatně více než tuzemské ... a stát ostrouhá mrkvičku. A co udělá zahraniční pobočka - přehodí zhotovení díla té tuzemské ... Takže stát potom přijde sám s prosíkem ...
O penále nebo vícenáklady bych neměl obavy. Odpvědný pan ministr je multimilonář, který bez problémů zaplatí tyhle zbytečné výdaje (vzniklé jeho "odpovědným" rozhodnutím) a pokud by přišel o celý majatek, tak začne znovu úspěšně podnikat a bude vydělávat na dluhy ... PADNI KOMU PADNI ...
Holt pan ministr si myslel, že je něco špatně, tak to nechal prověřit a zmýlil se. Prostě "podnikatelské" rozhodovací riziko toho, kdo špatně rozhodl ...
Jestli někdo hovoří o modernizaci/optimalizace koridorů jako nějakém úžasném počinu srovnatelného s výstavbou dálnic, tak mám názor opačný. Jde jen o obnovu zanedbaného stavu trati, ke které by stejně muselo dojít.
"Výsavba" koridorů je skoro něco jako nový asfalt na silnici I. třídy + oprava mostů, propustků a nové značení. Tj. ve stávající stopě.
(= 1/2 délky I. koridoru je sotva 120 Km/h)
Výsavba silničních obchvatů vesnic menších měst je něco jako přeložka na koridoru u Krasíkova apod.
Nunto si uvědomit, že staré přeložené úseky železnice jsou vyřazeny z provozu, zkrácena a narovnána dopravní cesta a sníženy náklady na údržbu. U nových silničních úseků však se staré úseky nikdy nezrušily...
Jinak prakticky žádné souvislé úseky na zelené louce umožňující rychlost alespoň nad 160 Km/h nevznikly.. Zatímco nových dálnic i silnic I. třídy se vystavělo mnoho.
Km VRT v ČR = O, budou-li v budoucnu vůbec nějaké.
I ty okresní silničky za těch 20 let dostaly nový asfalt, ale co lokálky, kdy měly naposledy nový svršek?
D8 - Byla vybrána opravdu na varianta poškozující nejméně CHKO (!) České středohoří? Povolil by někod přeložku trati Brno - Blansko vedoucí přímo přes Moravský kras?
Je vůbec právně možné teď stavby s okamžitou platností zastavovat?
Podle mne to bez vážných právních dopadů nejde, vždyť na železniční i silniční stavby byly s dodavateli uzavřeny řádné smlouvy. Žijeme v právním státě, a jestliže stavební firmy začnou podávat žaloby, vynaloží se na soudní spory spousta peněz a navíc se nepostaví ani kilometr nových dálnic.
Vesnice může mít často oba tyto parametry. ;-)
Jsem mírně nakloněn souhlasit. Ale za ještě důležitější než to všechno bych viděl VRT Pha-Bno, později s prodloužením na ÚnL a Ova.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










