..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 23      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ ceskolipak  mail  
12.08.2010 (12:32)  
Myslím, že stavba IV. koridoru mezi Benešovem a Táborem má smysl.
Je pro mě totiž nepochopitelné, že v minulosti nebyla zdvojkolejněna...

Zrovna tak železniční spojení M. Boleslavi s okolním světem je poměrně tristní. Vždyť se ani delší nákladní vlaky z MB nemají skoro kde křižovat...
12.08.2010 (12:13)  
Z mého pohledu pokládám ministrovo rozhodnutí o zastavení staveb za moudré ještě z jednoho důvodu.
O smysluplnosti některých staveb , které se realizovaly v minulosti pochybuji dodnes.
Dle podnikatelské logiky by každá vynaložená koruna měla přinést více než tu jednu korunu zpět . Pokud to zvládnete , budete úspěšný , pokud to nezvládnete.... končíte.
Řada staveb se zde realizovala , aniž by něco přinesla.
Na druhou stranu se zde nacházejí potenciály ,ale ty nikoho nezajímají. Před cca sedmi lety jsem se bavil se jedním vysoce postaveným dopravákem ze ŠKODA AUTO a ten mi řekl , že ze všech přeprav , které ŠKODA platí se realizují po železnici pouhopouhá 3%. Člověk by si řekl , že stát zainvcestuje do kolejí v oblasti MB tak , aby železniční dopravní podniky měly svým zákazníkům co nabídnout.
Chyba lávky. Nepočítaje zahloubení trati ve městě (které zhoršilo postavení nákladní železniční dopravy v MB ) se jediná investice za poseldních 15 let realizovala v úseku Veleliby-Čachovice , kde se realizovala nová zab.zař . Toť vše. Žádné zkapacitnění ,nic.

Za další trať s obrovským potenciálem pokládám třeba trať Pardubice-HK. Nepochopím , jak je možné , že na této trati se dosud jezdí na telefonické dorozumívání.

Zato , když slyším o pěti tunelích mezi Benešovem a Voticemi , dere se mi na tvář úsměv.
O kolik stoupne počet cestujících va vlacích , až tento koridor bude hotov ? Stojí těch pár procent za tak vysoké investice ?
registrovaný užívateľ M 
12.08.2010 (11:35)  
Cestujici - auta (vlaky nevim, nicmene predpokladam, ze to muze byt podobne, jen tam budou jine "limitni rychlosti") vydavaji tri "typy" hluku - od motoru, od kol a aerodynamicky. Pri rychlosti kolem 30 prevlada ten motor, do 90 kola a vys je to uz ten aerodynamicky. Ta cisla si teda mozna uz nepamatuju uplne presne, ale tak nejak to je. A samozrejme to plati v prumeru, ne na vsechna auta:-)

Jinak ja nezpochybuji, ze velmi podstatne hluk snizi rekonstrukce trati a obnova vozoveho parku. Ale jak jsem se snazil naznacit s temi pasy a airbagy - pokud se krome rekostrukce a obnovy udelaji i PHS, tak to ten hluk snizi jeste vic.
registrovaný užívateľ rpet  mail  
12.08.2010 (11:13)  
@ tarten
Jsem mírně nakloněn souhlasit. Ale za ještě důležitější než to všechno bych viděl VRT Pha-Bno, později s prodloužením na ÚnL a Ova.

uz si nepamatauju cisla, ale mel jsem kdysi v ruce srovnavaci studii pomeru dopravnich vykonu na uzemi CR. samozrejme z toho vysla jako nejsilnejsi silnicni doprava, pak zeleznice, letecka a vodni (to asi nikoho neprekvapi...).

takze sorry, VRT budu podporovat az ve chvili, kdy budou v cajku dalnice, ktery zarucuji nasi male zemicce konkurenceschopne prumyslove podniky ve vztahu k nejblizsim zahranicnim sousedum a dal do EU. VRT je sice krasny sen sotousuv, nic mene zbozi po ni prepravovat nikdo asi nebude - a navic je to v tuhle chvili fakt sebevrazedna idea [financne mysleno]. to je pro vas tak strasne tezky se smirit s tim, ze zeleznicni doprava se v CR dostala do nejakeho postaveni, ktere odpovida jejim moznostem?

vlastne bych mohl rict, budme radi, ze je to tak, jak to je. protoze by mohlo byt MNOHEM hur...
12.08.2010 (8:03)  
11.08.2010 (20:29)  
MildaIV : ono těch firem, které jsou smluvními "zhotoviteli díla" je na českém stavební trhu dost málo :

EUROVIA, SKANSKA, HOCHTIEF, METROSTAV, STRABAG, SUBTERRA ... které se v rámci výběrových řízení poctivě dělí o úspěch ... a vzájemně si pak zadávají subdodávky, protože žádná z nich není schopná stavbu udělat sama na klíč ... nebo zrovna vytvoří konsorcium ... a na spoustu věcí si najímají firmy "druhé stavební ligy" nebo "okresního stavebního přeboru".

Takže když každá z nich zažaluje stát, nebude se moci účastnit výběrových řízení ... Tak se místo tuzemské pobočky nadnárodní firmy přihlásí zahraniční pobočky, které budou chtít za totéž podstatně více než tuzemské ... a stát ostrouhá mrkvičku. A co udělá zahraniční pobočka - přehodí zhotovení díla té tuzemské ... Takže stát potom přijde sám s prosíkem ...
O penále nebo vícenáklady bych neměl obavy. Odpvědný pan ministr je multimilonář, který bez problémů zaplatí tyhle zbytečné výdaje (vzniklé jeho "odpovědným" rozhodnutím) a pokud by přišel o celý majatek, tak začne znovu úspěšně podnikat a bude vydělávat na dluhy ... PADNI KOMU PADNI ...
Holt pan ministr si myslel, že je něco špatně, tak to nechal prověřit a zmýlil se. Prostě "podnikatelské" rozhodovací riziko toho, kdo špatně rozhodl ...
registrovaný užívateľ ceskolipak  mail  
11.08.2010 (20:04)  
Jenže je třeba si uvědomit, že za posledních 20 let se vybudovalo nových úseků železnice dost málo.. jestli do 50 km?
Jestli někdo hovoří o modernizaci/optimalizace koridorů jako nějakém úžasném počinu srovnatelného s výstavbou dálnic, tak mám názor opačný. Jde jen o obnovu zanedbaného stavu trati, ke které by stejně muselo dojít.
"Výsavba" koridorů je skoro něco jako nový asfalt na silnici I. třídy + oprava mostů, propustků a nové značení. Tj. ve stávající stopě.
(= 1/2 délky I. koridoru je sotva 120 Km/h)

Výsavba silničních obchvatů vesnic menších měst je něco jako přeložka na koridoru u Krasíkova apod.

Nunto si uvědomit, že staré přeložené úseky železnice jsou vyřazeny z provozu, zkrácena a narovnána dopravní cesta a sníženy náklady na údržbu. U nových silničních úseků však se staré úseky nikdy nezrušily...

Jinak prakticky žádné souvislé úseky na zelené louce umožňující rychlost alespoň nad 160 Km/h nevznikly.. Zatímco nových dálnic i silnic I. třídy se vystavělo mnoho.
Km VRT v ČR = O, budou-li v budoucnu vůbec nějaké.

I ty okresní silničky za těch 20 let dostaly nový asfalt, ale co lokálky, kdy měly naposledy nový svršek?

D8 - Byla vybrána opravdu na varianta poškozující nejméně CHKO (!) České středohoří? Povolil by někod přeložku trati Brno - Blansko vedoucí přímo přes Moravský kras?
registrovaný užívateľ Kakov 
11.08.2010 (19:07)  
je sice smutné, že se shodnu s ODSákem, ale tohle mi dává zapravdu (Petr Bnedl, http://zpravy.ods.cz/prispevek.php?ID=14481):


Je vůbec právně možné teď stavby s okamžitou platností zastavovat?


Podle mne to bez vážných právních dopadů nejde, vždyť na železniční i silniční stavby byly s dodavateli uzavřeny řádné smlouvy. Žijeme v právním státě, a jestliže stavební firmy začnou podávat žaloby, vynaloží se na soudní spory spousta peněz a navíc se nepostaví ani kilometr nových dálnic.
registrovaný užívateľ tarten 
11.08.2010 (18:20)  
naroznej: vesnice vedle dálnice má daleko více možností , než vesnice u lesa , kterou prochází pouze jedna silnice III. třídy.

Vesnice může mít často oba tyto parametry. ;-)
registrovaný užívateľ tarten 
11.08.2010 (18:16)  
naroznej: ale dle mého názoru je dostavba takové dálnice D8 mnohokráte důležitější , než třeba koridor z Plzně do Chebu , než výstavba ostrovních nástupišť v žst. Týniště nad Orlicí , či elektrifikace trati Otrokovice-Vizovice.

Jsem mírně nakloněn souhlasit. Ale za ještě důležitější než to všechno bych viděl VRT Pha-Bno, později s prodloužením na ÚnL a Ova.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 23      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko