Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
Vím ,že mě teď bude šoutoušský dav kamenovat , ale dle mého názoru je dostavba takové dálnice D8 mnohokráte důležitější , než třeba koridor z Plzně do Chebu , než výstavba ostrovních nástupišť v žst. Týniště nad Orlicí , či elektrifikace trati Otrokovice-Vizovice.
teda dost odvazny nazor, jen co je pravda. to nevis, kde se nachazis?? bohuzel u D8cky budou jeste nejakou dobu hrat prim ekoteroriste, takze to s ni nebude asi tak zhavy. bohuzel - sjizdim po ni z nemecka do cr...
Ale navrhují nestavět věci, ke kterým zadavatele (nikoli stavební firmy) nutí (nebo nenutí?) zákony a předpisy. Tedy něco, co nemohou změnit oni, ale naopak Bárta a spol.
ale jo, svym zpusobem, jenze... i lobby se umi postarat o to (rozumnej: vnutit politikum myslenku), aby v ty zakazce bylo obsazeny neco, co tam az zas tak nutne byt nemusi. a pravda je, ze VB to chce zmenit - takze ja mam pravdu a mimoradne se mnou alespon nekdo souhlasi -:))
Vím ,že mě teď bude šoutoušský dav kamenovat , ale dle mého názoru je dostavba takové dálnice D8 mnohokráte důležitější , než třeba koridor z Plzně do Chebu , než výstavba ostrovních nástupišť v žst. Týniště nad Orlicí , či elektrifikace trati Otrokovice-Vizovice.
Ono jde hlavně o konkurenceschopnost této země. Když investor přemýšlí o tom , kam třeba umístí svůj závod , jedním z jeho základních myšlenkových bodů je , jaké je silniční napojení toho kterého místa. A určitě vesnice vedle dálnice má daleko více možností , než vesnice u lesa , kterou prochází pouze jedna silnice III. třídy.
Silnici ke svému podnikání potřebuje každý. Železnici pouze megainvestor typu dolu , chemičky, automobilky , atd.
Navíc koridory do těch nejdůležitějších míst v okolí naší země již máme.
Můžete se mnou nesouhlasit , ale tak to je ...
"Prioritu mají podle něj dálnice, včetně chybějícího úseku dálnice D8. Chce vyvíjet kroky potřebné pro jejich stavbu, ta ale může začít, až když skončí rozpočtové škrty. To podle něj nebude dřív než v roce 2016."
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/prezident-klaus-prijme-ve-ctvrtek-ministra-dopravy-bartu/514353
S volebním programem VV srovná laskavý čtenář sám. Vyhoďte ho.
Já v tomhle kupodivu žádný rozpor nevidím. To co dostali jako zakázku, tak moc levněji stále stavět neumí. Ale navrhují nestavět věci, ke kterým zadavatele (nikoli stavební firmy) nutí (nebo nenutí?) zákony a předpisy. Tedy něco, co nemohou změnit oni, ale naopak Bárta a spol.
Já Bártu apriori neobhajuju, ale pokud stavebníci včera řekli že můžou víceméně ze dne na den slevit 6 miliard, tak asi nějaké (nemalé) snížení nákladů na stavby i koridorů možné bude, ne ?
A mimochodem, ono je otázka zda Bártu neskřípne vláda - ex-ministr dopravy Petr Bendl z ODS si na něj už došlápl:
http://zpravy.ods.cz/prispevek.php?ID=14481
měli bychom vzít v potaz několik důležitých faktů:
1) novostavby se na železnici nestaví, veškeré práce se dělají na tratích za provozu -> (z toho plyne) pokud Bártova akce nemá být cílevědomou likvidací železnice, zastavené stavby se stejně budou muset dodělat (alespoň většina)
2) zastavení stavby není zadarmo, pokud si někdo myslí, že zastavím stavbu, nějakou dobu nebudu stavět a následně budu pokračovat, a zaplatím stejně jako když tu stavbu nezastavím, tak se moc plete, svého času jsem pracoval jako projektant ve stavebnictví, k projektu jednoho obchodního centra nedodal subdodavatel nezbytnou část dokumentace a investor nám tvrdil, že pokud bude kvůli tomu muset zastavit stavbu, stojí každý den prostoje 5 mil. Kč (cena stavby byla něco přes miliardu) ->takže jde o to, aby se nakonec zastavením staveb nenapácholo víc škody než užitku
3) je otázka zda to nezpůsobí komplikace v souvislosti s penězi EU....
4) bohužel ať se nám to líbí nebo ne, dát to vše do pořádku je běh na dlouhou vzdálenost, nejde totiž jen o to jak staví stavební firma nebo jakej je projekt, musí se mimo jiné změnit legislativní rámec a na úřadech musejí sedět schopní a fundovaní lidé, kteří nebudou brát úplatky a nebudou se bát udělat rozhodnutí, které se někomu nebude líbit....
Samozřejmě bez znalosti konkrétních smluv a právnické analýzy nelze říci, jak moc jsou tyto obyvy reálné, ale ani že jsou nereálné......
Je však dobré si uvědomit, že nebezpečí tu je...
Mě hlavně zajímá, jestli Bárta dokáže tak rychle změnit legislativu, aby se to "zbytečný" stavět "nemuselo", a za jak dlouho projednaj změny dokumentace od DUR po prováděcí projekty, který byly vydaný pro konkrétní projekt inclusive ;-)
Ale spíš jde jen o rituální lidovej tanec před podzimníma volbama, pak se ukáže že to nénde .. a tolik jsme chtěli :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










