..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 23      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ rpet  mail  
10.08.2010 (22:07)  
jak trefne poznamenal ZdenekJ - neni tomu ani moc dlouho,co zastupci takrka vsech stavebnich firem tvrdili, ze nelze stavet levneji, neb uz se beztak stavi levne. znicehoz nic titiz dojdou ke zjisteni, ze lze usetrit 6mld CZK (a to se bavime jen o investicnich celcich pro silnice a dalnice) s oduvodnenim, ze se stavi zbytecnosti. udivuje mne, ze o tech zbytecnostech nevedeli o par let drive - ze si na ne vzpomneli ZROVNA ted...

uz aby se barta podival dukladne a podrobne na zeleznicni stavby, uz se tesim na ty vysledky - na zelpage se zacne zurive diskutovat, ze levneji to asi fakt nejde, to da rozum, a po priznani stavebnich firem, ze levneji stavet lze, zacnou odpurci ministra Barty pod clankem o financnich usporach, zive diskutovat o technologickych normach PHS -:))
registrovaný užívateľ junkrs 
10.08.2010 (20:11)  
Sim, Farkač Karel: Z obecného hlediska je provoz na železnici dražší než na silnici a hlavě se řídí složitějšími předpisy a zákonitostmi. Na silnici může jet prakticky kdykoliv kamkoliv, na železnici mi musí být přidělena trasa, časy odjezdu, příjezdu, případně křižování atd....
registrovaný užívateľ Sim 
10.08.2010 (17:25)  
Farkač Karel > jenze otazkou je, jestli vubec pouziti cesty na kolejich je drahe nebo ne.

Jinak receno, na zodpovezeni teto otazky by to spis chtelo zjistit, jake jsou vyrobni a provozni naklady (aspon prumerne orientacni hodnoty) rekneme na:
1 km jednokolejky s rychlosti cca 80 az 100km/h
1 km dvoukolejky podobnych vlastnosti
1 km asfaltove silnice (sirka 6 metru)

... a to vse samosebou zkombinovat s jejich vyuzitelnosti za konkretnich podminek:
- jednokolejka (treba s vyhybnou po 10 km) ma propustnost x paru vlaku o hmotnosti y tun za hodinu
- dvoukolejka dokaze n nasobek uvedeneho
- silnice ma propustnost...

A dalsi doplnkove uvahy... pokud nastane nejaky problem, hasici / zachranka se na misto dostanou snaz po silnici nebo po kolejich? Nebude nutne v pripade stavby trate stejne postavit soubezne aspon 4metrovou asfaltku?

Proste i kdyz sebe povazuju za vlakoveho fandu, je vhodne si uvedomit, ze kolejova doprava prozila sva nejlepsi leta v dobe, kdy prakticky nemela konkurenci. Vetsina vedlejsich cest nemela asfalt, dalnice prakticky neexistovaly a pokud se rodina slozila na Spartaka, rozhodne se nejednalo o zadne chudaky.

Dnes ma zeleznice sanci uspet zejmena u preprav velmi tezkych nakladu, ktere se po silnici vozi obtizne zejmena na delsi vzdalenosti, nebo obecne v mistech, kde se (kvuli predpokladane intenzite provozu) koleje razi tunelem v prime ceste, zatimco silnice se klikati v horach pres sedla... na tranzit pres alpy se proste vyplati posadit nakladak na vlak a sup do "metra". Jenze ma tohle smysl u nas, kde jsou silnice ve vetsine pripadu rovnejsi nez zeleznicni trate?
10.08.2010 (16:38)  
Pan ministr by se také mohl zabývat tím, proč je použití železniční dopravní cesty tak drahé, že KÚ dávají raději pochopitelně přednost dopravě autobusové. Zde by se mohly ukázat také různé "zajímavosti".
FRK
10.08.2010 (15:55)  
Milda IV: Jistě. A poslanci maj co? Imunitu. Zanech všech nadějí, kdo tudy procházíš ;-)
10.08.2010 (15:30)  
jonáš: A ty normy uzákonil kdo ? Poslanci. A ti dělají co ? Berou úplatky a podle toho schvalujou zákony a normy. Slušně se tomu říka lobing a u nás je betonářská loby docela "úspěšná".
10.08.2010 (14:54)  
http://ekonomika.idnes.cz/stavari-statu-usetrime-vam-sest-miliard -na-zbytecnostech-p3d-/eko-doprava.asp?c=A100810_144244_eko-dopra va_vem

**********************************************
A helemese, vono to jde ... Ještě včera to nešlo, a teď už se dá ušetřit 6 miliard. Jen tak dál ...
10.08.2010 (14:15)  
junkrs:
Bohužel , nebo bohudík náš právní systém funguje na principu presumpce neviny.
Pokud dojde u systému veřejných zakázek ke změně , a na odpovědného pracovníka se bude automaticky pohlížet jako na viníka s tím , že se musí obhájit a musí svoji nevinu dokázat , pak dejme tomu.
registrovaný užívateľ junkrs 
10.08.2010 (12:40)  
naroznej: ...Aby dotyčný šel do basy , muse byste mu prokázat úmysl , či to , že dotyčný inkasoval nějaké peníze od stavebních firem . A to nikdo nedokáže...
Takže i takovej pan Řebíček může být v klidu, že?! Protože on od Viamontu nic nedostal, on ho jenom trochu nadhodnoceně nejdříve prodal.
10.08.2010 (11:50)  
No bez PHS se sice jezdit dá, ale jen po stávající trati -- jakmile ji rekonstruujete, už to musí bejt podle norem, včetně protihlukovejch. A nevěřim že by si to vymejšlel SÚDOP, rozsah stavby je danej tim co požaduje objednatel (SŽDC) plus stavební ouřad (normy) ale jinak je to samozřejmě omezený jen možností fyzikální realizace v danym terénu a prostorových podmínkách.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 23      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko