Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
uz aby se barta podival dukladne a podrobne na zeleznicni stavby, uz se tesim na ty vysledky - na zelpage se zacne zurive diskutovat, ze levneji to asi fakt nejde, to da rozum, a po priznani stavebnich firem, ze levneji stavet lze, zacnou odpurci ministra Barty pod clankem o financnich usporach, zive diskutovat o technologickych normach PHS -:))
Jinak receno, na zodpovezeni teto otazky by to spis chtelo zjistit, jake jsou vyrobni a provozni naklady (aspon prumerne orientacni hodnoty) rekneme na:
1 km jednokolejky s rychlosti cca 80 az 100km/h
1 km dvoukolejky podobnych vlastnosti
1 km asfaltove silnice (sirka 6 metru)
... a to vse samosebou zkombinovat s jejich vyuzitelnosti za konkretnich podminek:
- jednokolejka (treba s vyhybnou po 10 km) ma propustnost x paru vlaku o hmotnosti y tun za hodinu
- dvoukolejka dokaze n nasobek uvedeneho
- silnice ma propustnost...
A dalsi doplnkove uvahy... pokud nastane nejaky problem, hasici / zachranka se na misto dostanou snaz po silnici nebo po kolejich? Nebude nutne v pripade stavby trate stejne postavit soubezne aspon 4metrovou asfaltku?
Proste i kdyz sebe povazuju za vlakoveho fandu, je vhodne si uvedomit, ze kolejova doprava prozila sva nejlepsi leta v dobe, kdy prakticky nemela konkurenci. Vetsina vedlejsich cest nemela asfalt, dalnice prakticky neexistovaly a pokud se rodina slozila na Spartaka, rozhodne se nejednalo o zadne chudaky.
Dnes ma zeleznice sanci uspet zejmena u preprav velmi tezkych nakladu, ktere se po silnici vozi obtizne zejmena na delsi vzdalenosti, nebo obecne v mistech, kde se (kvuli predpokladane intenzite provozu) koleje razi tunelem v prime ceste, zatimco silnice se klikati v horach pres sedla... na tranzit pres alpy se proste vyplati posadit nakladak na vlak a sup do "metra". Jenze ma tohle smysl u nas, kde jsou silnice ve vetsine pripadu rovnejsi nez zeleznicni trate?
FRK
**********************************************
A helemese, vono to jde ... Ještě včera to nešlo, a teď už se dá ušetřit 6 miliard. Jen tak dál ...
Bohužel , nebo bohudík náš právní systém funguje na principu presumpce neviny.
Pokud dojde u systému veřejných zakázek ke změně , a na odpovědného pracovníka se bude automaticky pohlížet jako na viníka s tím , že se musí obhájit a musí svoji nevinu dokázat , pak dejme tomu.
Takže i takovej pan Řebíček může být v klidu, že?! Protože on od Viamontu nic nedostal, on ho jenom trochu nadhodnoceně nejdříve prodal.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










