..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
08.12.2010 (14:42)  
to Franta Plášek ja zazil solo 810 na trase Protivin-Beroun (112km), CB-Volary-Lenora (ca 100km) a jednou jsem jel Pardubice-J.Hradec (vse Os a snad krome HB-Jihlava vse 810+010, cca 160-170km v 810 auau... coz uz snad dnes ani nejde zazit...
08.12.2010 (14:37)  
Franta Plášek: Můj tip je Os 3100 Ostrava - ValMez - Kojetín, dělá to 133 km. sice to nevozí 810 ale vozy 010 jsou řazeny za motorákem 842. Taková lokálka spojující sídla asi 200 000 obyvatel s Ostravou. %-Q
08.12.2010 (14:21)  
Jednou takhle jedu do Brna. Vsacan ve Valmezu hodina sekery, Moravan do Brna by mi tedy najistotu ujel. Tak jsem to vzal osobákem 7:22 přes Kroměříž do Brna, kde byl příjezd těsně před 11. Mám jásat, když se tento vlak vrátí a namísto 810-4x010-810 pojedou dvě regionovy? A nebo se vrátit domů, sednout na 60 let starou 150 ccm motorku* a ten vlak předjet? "Pohodlí" stejné, ale bude ho o hodinu míň.
*) ČZ 150: motor - stojatý jednoválec je napevno spojen s rámem, zadndndní vidddlice jje pevvnnná. Ale už tehdy se dodávalo odpružené sedlo.
08.12.2010 (14:20)  
huráááááááááááááááá
08.12.2010 (14:17)  
V 80.letech jezdil páteční Sp Brno - Bzenec - M.Písek - Otrokovice... 810 + x 010 + 810....116 tarifních km...já to jel naštěstí jen do Bzence (80km), kamarád až do Otrokovic....děs a hrůza.

Zajímalo by mě, zda někdo ví, jaké nejdelší rameno dneska 810 nebo vozy 010 jezdí??
Registrierter Benutzer tenzor 
08.12.2010 (14:13)  
Honza
07.12.2010 (23:05) Mr. T: 810 je nejlepší motorák! Ale to co regiokrám je za paskvil prezentovaný jako nový víme jen my. Regiokrám ruší výhodu 810 jako je vzhled, spolehlivost, jednoduchost a zavádí novou - trochu lepší sezení, průchodnost vozů, vratnost soupravy. Takže vlastně ideální hybrid!

Tim vzhledem je mysleno to, ze uz nikdy nic nebude tak ultimativne hnusne jako 810? To asi ano, ale 99.99% ma rado HEZKE stroje. A pokud nekdo z laiku vidi Regionovu, tak je docela obtizne mu vysvetlit, ze to (na nase pomery) hezke vozidlo v sobe skryva renovovany stary kram.
810 uz v dobe sve vyroby bylo vozidlo technicky i moralne zastarale, proste skvely produkt normalizace. Zatouzit plouzit se v tomto predpotopnim kramu nicicim pozadi i nervy cestujicich muze v 21. stoleti opravdu jen ortodoxni sotous.
Registrierter Benutzer bugear 
08.12.2010 (13:10)  
@SYN: Tahat sem cenu s DPH je k ničemu, když se standardně udávají vždy bez.
@ReActor: Cena je od druhé smlouvy víceméně stejná, u třetí smlouvy se zvýšila z 25 na 26 milionů a stejná se očekává u té vypsané. A že by to dělal někdo jiný? (smajlík šíleného smíchu)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
08.12.2010 (13:08)  
... Mně už to připadá jako výsměch. S M152 / 810 na věčné časy a nikdy jinak. Hlavně, že se zajistí zaměstnanost .....
08.12.2010 (12:16)  
240.025: Bohužel Japonci netuší, co za vlaky je tady čeká, prostě si na nádraží najdou spojení, koupí si lístek a pak se diví. Viděl jsem i letáček ÖBB se spojením do ČR, kde dokonce uváděli i jízdní řád z Vídně do Krumlova... V Kostelci u Jihlavy jsem zase viděl Japonce, co nechtěli věřit že do Telče mají jet tou soupravou 810+010. A jednou mě v Praze hl.n. zastavili Japonci v podchodu a hledali tehdy příplatkový EC Detvan, protože jeli do Kutné Hory (samozřejmě KH hl.n., ne KH města). Že je to drahé jim nepřijde, vždyť je to kousek od Švýcarska, kde byli předevčírem a stálo to tam stejně, a oproti té Neapoli kde byli o den dříve jsou tady ty vlaky celkem čisté a nestávkuje se...
Ale zpět ke Krumlovu - na zrušení železniční dopravy ta trať snad zatím není. Přestože spojení ČB a ČK je autobusem výrazně lepší, o vlaky je (v sezóně) stále velký zájem, a ti které letos neodradily šukaropovody se příští rok opět dočkají klasických souprav. Vlak sice hůř obslouží Krumlov, ale lépe třeba Kleť, Dívčí Kámen a okolí Hořic, také pro cyklisty je to snazší. Oprava nejhorších míst na trati a nasazení moderních vozidel s dostatečnou akcelerací, snazším nástupem a prostorným interiérem by byl dobrý odrazový můstek pro budoucnost.
Registrierter Benutzer Sim 
08.12.2010 (11:56)  
outdoor > RS1 pro Vysocinu objednaly CD za 53 mega za vuz. Neni to take to nejmodernejsi, ale ve sve podstate je to presne to, co potrebujem; to, v cem je 814 lepsi proti 810 u RS1 zustava a pritom odbourava ostatni spatne vlastnosti 810/814. kapacitu i hmotnost to ma prakticky stejnou jako RN, rychlost i vykon vyssi, dvounapravove podvozky, nizkopodlazni nastup vsude.

A hlavne, pro srovnani je to asi to nejvhodnejsi, protoze stejne jako RN jeho vyroba prave probiha, takze ceny neni potreba prepocitavat o inflaci. Zaroven oboji odebira stejna firma, takze obe musi fungovat na stejne siti - u jinych srovnani to casto pada na odlisnem zabezpecovaci, ruseni kolejovych obvodu ... a s tim spojenych potencialnich vicenakladu, ktere RN nema.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko