Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

*) ČZ 150: motor - stojatý jednoválec je napevno spojen s rámem, zadndndní vidddlice jje pevvnnná. Ale už tehdy se dodávalo odpružené sedlo.
Zajímalo by mě, zda někdo ví, jaké nejdelší rameno dneska 810 nebo vozy 010 jezdí??
07.12.2010 (23:05) Mr. T: 810 je nejlepší motorák! Ale to co regiokrám je za paskvil prezentovaný jako nový víme jen my. Regiokrám ruší výhodu 810 jako je vzhled, spolehlivost, jednoduchost a zavádí novou - trochu lepší sezení, průchodnost vozů, vratnost soupravy. Takže vlastně ideální hybrid!
Tim vzhledem je mysleno to, ze uz nikdy nic nebude tak ultimativne hnusne jako 810? To asi ano, ale 99.99% ma rado HEZKE stroje. A pokud nekdo z laiku vidi Regionovu, tak je docela obtizne mu vysvetlit, ze to (na nase pomery) hezke vozidlo v sobe skryva renovovany stary kram.
810 uz v dobe sve vyroby bylo vozidlo technicky i moralne zastarale, proste skvely produkt normalizace. Zatouzit plouzit se v tomto predpotopnim kramu nicicim pozadi i nervy cestujicich muze v 21. stoleti opravdu jen ortodoxni sotous.
@ReActor: Cena je od druhé smlouvy víceméně stejná, u třetí smlouvy se zvýšila z 25 na 26 milionů a stejná se očekává u té vypsané. A že by to dělal někdo jiný? (smajlík šíleného smíchu)
Ale zpět ke Krumlovu - na zrušení železniční dopravy ta trať snad zatím není. Přestože spojení ČB a ČK je autobusem výrazně lepší, o vlaky je (v sezóně) stále velký zájem, a ti které letos neodradily šukaropovody se příští rok opět dočkají klasických souprav. Vlak sice hůř obslouží Krumlov, ale lépe třeba Kleť, Dívčí Kámen a okolí Hořic, také pro cyklisty je to snazší. Oprava nejhorších míst na trati a nasazení moderních vozidel s dostatečnou akcelerací, snazším nástupem a prostorným interiérem by byl dobrý odrazový můstek pro budoucnost.
A hlavne, pro srovnani je to asi to nejvhodnejsi, protoze stejne jako RN jeho vyroba prave probiha, takze ceny neni potreba prepocitavat o inflaci. Zaroven oboji odebira stejna firma, takze obe musi fungovat na stejne siti - u jinych srovnani to casto pada na odlisnem zabezpecovaci, ruseni kolejovych obvodu ... a s tim spojenych potencialnich vicenakladu, ktere RN nema.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











