Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.
Zdroj: Kurier.at

Mně na RailJetu vadí jedna věc: nepohodlné sedačky ve 2. třídě. Jsou moc do pravého úhlu. A když si vedle vás někdo sedne, třete se s ním o rameno, jak v autobusu.
Řídící vůz je sice plus, ale jinak mi příjde, že to kombinuje nevýhody klasické soupravy (lokomotiva) a trakční jednotky (těžko rozpojitelné, nevariabilní - buď 7vozová, nebo 14vozová - a neprůchozí - souprava - s dvěma lokomotivami).
honzatvs: Naopak bych bral spíš 10vozový Railjet, když už (7 vozů je málo - v Německu stejný problém jako u Pendolína, 14 vozů je moc)...
1. V CD nejsou hloupi lide, to se jen obcas traduji takove (mozna historicky dane) zvesti.
2. Protoze v CD nejsou hloupi lide, tak me obcas zarazi investicni strategie (napr. regionovy) - budto to maji tak dobre propocitane (asi ano) nebo nevim.
3. Je velmi usmevne sledovat internetove diskuze zasvecenych nadsencu, jsou to takove klepy a drby, potom se nedivim, proc se uzivi tolik bulvarnich periodik.
4. Pokud by CD koupily railjety, tak se obavam, ze pan Jancura bude kvalitativne o stupinek niz (sedadla od stejneho dodavatele, ale navic v RJ premium trida (sice zmrsena ale prece ...). Otazka jak bude celkove dokoncen interies ALE hlavne sluzby obou dopravcu.
5. A za dva roky nastoupi dalsi soukromy dopravce, s novymi jednotkami a da se ocekavat vysokym standardem (komfort a sluzby).
Pro nas cestujici sama pozitiva - ted jeste jak dopadnou investicni rozhodnuti CD.
Tady bude zaznam (asi zitra, jeste tam neni):
http://www.rozhlas.cz/iradio/archiv?p_po=3169
http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut
Jel jsem zrovna z nemocnice, kde lezi dcera od znamych a ejhle.
Krome toho i na odkazu pod clankem se hovori o jednani o prodlouzeni opce, o definitivnim zruseni objednavky jen pokud opce nepujde prodlouzit, resp. o jejim zruseni v kratkodobem horizontu.
Nicmene, tohle jsou jen novinove clanky - zaklada se Vas clanek na nejakych jinych, nezminenych, zdrojich?
Proč jsou podle tebe vhodné klasické vagony bez řídicích vozů, když se v Evropě nic takového už prakticky nekupuje? Proč nejsou vhodné nenaklápěcí jednotky? A k čemu jsou naklápěcí jednotky? Jediné naklápěcí jednotky, pro které bych u nás viděl využití, jsou pro krátké rychlíky na neelektrizovaných tratích (030, 070, 086, 120, 160, 310), ale jelikož hlavní představitel (RegioSwinger) má každou chvíli naklápění zakázáno, nevím jestli existuje produkt...
Otázka je spíš, k čemu je u nás na takovéto vlaky řídící vůz... Byla by nižší cena, takže za by se za danou cenu dalo pořídit více souprav. A šly by připojovat vagóny při zachování z obou stran při zachování průchodnosti (1 a 2 třída při "správném" řazení). Připojit k Railjetu třeba 2 vagóny, ze kterých ale není přístup třeba do bistrooddílu, mi nepřijde nejšťastnější...
Osobně ale preferuju klasické vagóny a naklápěcí soupravy.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











