..: ÖBB posledních šestnáct railjetů definitivně nepřevezme :..

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard WeberVídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.

Zdroj: Kurier.at


JiříK. | 16.12.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel VencaM 
20.12.2010 (1:09)  
->hasitobur
Dotaz! Jak k tomu ten národní/náhradní dopravce přijde. To má jako držet v depech vozidla, kdyby náhodou někdo zkrachoval, aby mohl okamžitě vyjet? Já jsem to nějak nepochopil s tou rolí záložního dopravce. Kde má vzít vozidla? To to má mít ze zákona za povinnost, držet si zálohy, kdyby přestal někdo jezdit? Děkuji za vysvětlení.
Trochu mi to připomnělo situaci v Ústeckém kraji, kde se před pár lety nedohodli s autobusovým dopravcem. Tak to tam nejdřív nějak nejezdilo a pak sehnali po okolních ČSAD nějaký autobusy a ty to nestihly všechno pokrýt. Bylo z toho velký haló v médiích.
V.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
19.12.2010 (20:57)  
ekoter > Každý národní dopravce na rozdíl od soukromníka má větší vozový park a tak není potřeba někam nalít nějaké peníze. Pouze to, co původně měl dostat ten zkrachovalý, tak se přesune k tomu náhradnímu. Ale vůbec to nemusí být národní dopravce. Klidně to může být jiný soukromník, který tu dopravu do té doby zajistí.
19.12.2010 (20:09)  
Ad hasitobur: No ale jakej je rozdíl mezitím, že naleju dodatečné peníze do dopravce, anebo že naleju miliardy navíc do ČD?
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
19.12.2010 (17:23)  
ekoter > Třeba proto, abys měl na koho nadávat :-) Ale vážně, třeba pro případ, že soukromník zkrachuje a někdo musí ihned zajistit provoz místo něj do doby, než se na danou trať vypíše nové výběrové řízení a vítěz bude schopný ten provoz převzít.
19.12.2010 (15:57)  
ekoter: protože ČD je podnik vlastněný a řízený přímo MD, proto asi likvidovat vlastní majetek je protismlslné. že to není dobře je ale pod slunce jasnější...
19.12.2010 (10:25)  
Ad Petr112: A proč by měly existovat ČD????
Stejně tak bych si dokázal představit, že MD připraví výběrové řízení, kde budou potřeba akorát ty Railjety (počet, kapacita), a tím pádem po nich skočí nějaký dopravce (třeba Jančura) a ČD utřou.
Že u nás funguje nějaký systém, neznamená, že se to nedá udělat lépe:-)
registrovaný uživatel zaza 
19.12.2010 (10:06)  
Nebylo by, dle mého, špatné pořídit takováto vozidla, ale při logice kompetentních lidí se zase bude vyvyjíjet něco, co ve finále bude railjet v jiném provedení. Viz řada 380 vs Taurusy. Je to to samé, jen se zbytečně platil vývoj a zkoušky již vyráběného a provozovaného.
19.12.2010 (8:16)  
Opravdu je to tak, obecně existuje soutěž nebo poptávka. Opravdu si představenstvo nemůže bez dozorčí rady dělat co chce. Vybrat a zaplatit takovou to zakázku je docela problematické, když není schválený produkt ani hotové peníze.
19.12.2010 (2:03)  
ekoter: Tak zhodou okolností práve v tomto má Petr pravdu. Platné pravidlá hospodárskej súťaže jednoznačne vyžadujú, aby všetky významné akvizície financované z verejných peňazí boli vybrané na základe tendra. ČD skrátka nemôžu pristúpiť k nákupu vozidiel, na ktorý nebola riadne vyhlásená súťaž.
Pán Blažek síce na InnoTranse otvorene povedal, že dráhy nemajú záujem nakupovať zo zahraničia, ale to je tak maximálne ich pokrivený názor a každé takéto počínanie by bolo automaticky protizákonné.
18.12.2010 (23:49)  
Ad Petr112: A proč by vozidla musela být vysoutěžená????
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko