..: ÖBB posledních šestnáct railjetů definitivně nepřevezme :..

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard WeberVídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.

Zdroj: Kurier.at


JiříK. | 16.12.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
21.12.2010 (10:47)  
Podle mě by pro ČD nebylo špatné, se zkusit domluvit s výrobcem, zda by místo 16 jednotek neprodal jiný produkt (vagóny, naklápěcí jednotky...?). Já jsem koncept Railjetu nikdy moc nepochopil a do našich podmínek mi už vůbec nepřijde příliš vhodný.
Pokud ne, protože cena je výhodná proto, že mají rozjetou "sériovou" výrobu, což je dost pravděpodobné, tak zkusit Railjet alespoň nechat upravit, aby byl vhodnější. Napadá mě např 6-ti vozová souprava, bez řídícího vozu, na obou stranách s UIC mezivozovými přechody. 6 vozů není přehnaná kapacita a daly by se připojovat klasické vagony (zejména Ampz, Bmz a budoucí modernizované Bmee), případně spojit dvě tyto jednotky a táhnout je jen jednou lokomotivou.
Nutnost výběrového řízení to samozřejmě poněkud komplikuje...
registrovaný uživatel SYN 
21.12.2010 (1:25)  
Hm, tak pokud je to skutečně jen opce tak za její nevyužití skoro určitě žádné stornopoplatky nebudou, ale zase pokud je zaručena cena dosti nízká tak můžou OeBB zkusit vlaky přepustit někomu jinému s mírným ziskem ne?

Jinak tedy Kurier (ne zrovna vrchol spolehlivosti a přesnosti) píše o tom že byla původně dohodnuta dodávka 67 souprav v ceně přes 800M€, ovšem nyní bylo definitivně odřeknuto objednání třetí série 16ks, objednaných jich tedy je 51 z toho dodaných 37. Z toho teda o opci nic nekouká, otázka je jakou formou bylo stanoveno těch původních 67...
registrovaný uživatel Raquac 
20.12.2010 (12:48)  
George_Couser: ...aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. Zajimalo by mne, odkud mate informaci o pripadnych storno poplatcich. Ja se dobral jen k informacim, ze jde o nenaplneni opce, tedy zadne zruseni objednavky.
20.12.2010 (12:44)  
Sorry za tu hrubku, ale v půlce psaní jsem nějak přehodil výhybku v myšlení.
20.12.2010 (11:27)  
Ad hasitobur: Tak to jsem si všiml v pátek, jak mají ČD velké provozní zálohy, když snad všechny EC do Drážďan měnily mašiny v Děčíně, protože nebyly Bastardi. Každý vlak +30/40. Tak tomu říkám spolehlivý národní dopravce.
20.12.2010 (11:14)  
George_Couser:
Nejde o charitu, ale o to, že ČD potřebují nové vozy jako sůl a takhle by k nim mohly přijít za celkem zajímavou cenu a OeBB by zase měly vyřešený svůj problém s neodebráním něčeho, co už mají nasmlouváno...
Díky za upřesnění.
Přesto trvám na tom, že solidní osobní dopravce by tu strategii, koho, s čím a za kolik vozit, měl mít sakra rozmyšlenou, než vyplázne pár miliard třeba na Railjety. Tedy doufám, že ČD uvažují v kontextu nějaké své strategie, a ne nahodile...
Ďábel vězí v detailu a Railjety byly, jak známo, navrženy na míru pro určitý produkt ÖBB...

Já jako dopravní inženýr jsem fandou systematické veřejné dopravy pro všechny, tedy regulované konkurence a více vozových tříd, nikoliv příplatkových vlaků.
Teoreticky by ji měly zajišťovat koordonovaně MD a krajští organizátoři IDS formou nestranných výběrovek.
SŽDC by pak měla být jejich nástrojem pro konstrukci GVD, koordinaci s nákladkou a přidělování zbylé kapacity, v rámci níž ať si vozí kdo chce co chce (pokud je technicky a finančně způsobilý).

Opakuji ovšem, že v současném neutěšeném stavu vítám i čistě komerční produkty soukromých dopravců, protože bez konkurence v osobní železniční dopravě se to nikam nepohne...
registrovaný uživatel Bakiy 
20.12.2010 (9:34)  
Mel jsem "tu cest" jet vezt se RJ z Budapesti do Lince. Kdyz mi IDOS nasel, ze pojedu RJ, docela jsem se na to tesil a hodne me to zklamalo! Odmyslim-li si hromadu "zbytecnych kravin", jako napr. ze informacni system prakticky neustale zobrazuje okamzitou rychlost stridave s mapkou s aktualni polohou, tak uz v Budapesti me bolela zada, klima mi foukala studeny vzduch na ramena (vyduch jsem ucpal ponozkama) a nemel jsem si kam dat nohy (stupacky na nohy ma i dost "obycejnych" linkovych autobusu). O polohovani sedacek ani nemluvim. Ac se mi moc nelibi ani ICE, tak RJ ve srovnani s touto jednotkou je o nekolik radu horsi! Regionova se mi libila do doby, nez se rozjela (da-li se to tak nazvat), RJ do doby nez jsem si do nej sednul. Sklamani tedy prislo o cca 10 minut driv! A jeste jedna perlicka na zaver. Netusim, jestli jsem mel stesti nebo to je bezny jev, ale za Gyorem se v celem vlaku zblokovaly zachody a nikdo s nima neudelal nic celou cestu. To byl panecku zazitek. Jeste, ze v Linci je krovi hned u nadrazi! :-)
registrovaný uživatel VencaM 
20.12.2010 (8:38)  
->Josef Petrák, hasitobur
Všechny tyto fakta si uvědomuji a právě proto jsem se ptal, tak jak jsem se ptal. Já jsem to totiž tak pochopil a bylo mi to hrozně divný.
ČD si to taky uvědomují a v tomto duchu pracují už dlouho. Všechny svoje rezervy redukují na minimum a to nejen ve vozidlovém parku. Takže zas bych tu spásnou funkci národního dopravce tak slavně neviděl. V.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
20.12.2010 (6:25)  
VencaM > Každý dopravce má určitou provozní zálohu. Velký dopravce v tom celkovém počtu relativně velkou. A část této zálohy může přesunout. Jinak samozřejmě aby držel vozidla navíc pro případ kdyby náhodou, tak to by byl nesmysl. Josef vysvětlil důvody.
20.12.2010 (1:27)  
VencaM) To bych se hodně divil, kdyby tohle měl nějaký dopravce ze zákona povinné. Každé stojící vozidlo generuje ztrátu – dopravce ho musel koupit, platí jeho údržbu, odpisy a pokud mu nevydělává, je mu přece k ničemu.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko