Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.
Zdroj: Kurier.at

Na Jančuru spíš zapomeňte. Má připravených 50 mil. EUR na 50 nějakých hi-tech low-cost vagonů a prohlašuje, že se mu to takhle rentovat bude - a to nákup bistro/jídelních vozů odsunuje do mlhavé budoucnosti. Kde by vzal na 16 RailJetů nebo tedy spíš na polovinu?
A ČD teď přichází o "dotace" na EC/IC. Jim se to snad rentovat má? Obávám se, že tak Bárta nákup RailJetů zabil a ČD budou jezdit na Ex s Béčkama ještě hodně dlouho.
Jinak s těmi cenami RailJetů mi to stejně není příliš jasné.
"16 von Siemens hergestellten Züge, ... ÖBB-Chef Christian Kern ... Derzeit werde mit Siemens verhandelt, ob die Bahn die Züge - die rund 260 Millionen Euro kosten - auch später kaufen kann."
260 * 25 / (16 * 7) = cca 58 mil. Kč za vagón.
"Ursprünglich war ein Rahmen von 67 Railjets im Wert von mehr als 800 Millionen Euro vereinbart"
800 * 25 / (67 * 7) = cca 42,67 mil. Kč za vagón.
Co nechápu, nebo kde je chyba? Přeci průměrná cena z původních 42,67 mil po poklesu na 38 mil prudce nestoupla na 58 mil. Kč?
Ale já to nepopírám. Pouze někteří lidé v něm vidí lidumila nebo že je jiný než ostatní. To je bohužel lež, navíc je zákeřný viz situace s ředitelem ŘSD.
Třeba gesto s jeho platem je hezké, ale dost lidí se neuvědomuje, že vzhledem k jeho majetku, je to pro něj flusnutí moři. Kdyby zázemí neměl a splácel třeba hypotéku, tak by toto neudělal. V tomto kontextu pak působí divně, když ostatním říkám, že se musí šetřit a pak si slavím narozeniny na zámku.
To není o soucitu ale o penězích.A pokud jde o Maserati, tak na to si vydělal sám, tak nechápu spojení: Maseratti-špatná železnice
Tohle problém není. Problém je, že danému oboru nerozumí a je to hodně vidět.
@Joska Holibajda: O tom že OeBB objednávku zruší se mluví už půl roku, kdyby byl zájem tak mohlo být VŘ dávno vypsané.
Jančura to nebude - příliš mnoho, dost drahé, příliš neflexibilní.
Přesně.. Bárta je typický příklad bezohledného manažera. Očekávát u něj nějaký soucit či ohleduplnost je naprostá naivita. Je zajímavé, že mu dost lidí na jeho řeči a smutné oči skočilo..
U Jančury je ticho, že nevyjede do června je asi jasné, řekl bych že ani příští rok...
Já s tím tedy problém nemám. Ty lokomotivy procházejí rekonstrukcí a myslím, že není vůbec problém je upravit tak, aby mohly komunikovat se RailJety.
Že to k sobě moc nejde designově? No to je opravdu hrozné. Díky tomu s Jančurou nikdo jezdit nebude :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











