..: ÖBB posledních šestnáct railjetů definitivně nepřevezme :..

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard WeberVídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.

Zdroj: Kurier.at


JiříK. | 16.12.2010 (21:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Registered user joki  mail  
17.12.2010 (2:06)  
Tadyk nejde o Bártu ale asi ať tam bude kdokoliv tak s tímle stavem jak infrastruktury či voz. parkem od komárů nikdo moc nepohnul. Sice se udělalo něco ale třeba koridory měly být komplet 2010-12. Ano je to lepší jak v Polsku... nebo jinde v býv. vých bbloku ale tam bych srovnání nehledal. Nevím mne tam prostě min. dopravy nesedí... Slamečka měl taky docela hovězí nápady na D-1 udělat s odst. pruhu třetí pruh. Teď pro změnu nejsou na nic prachy... jednoduše řečeno co si pamatuji min. dopravy tak snad říman byl trochu v normě nebo řebíček ??? http://zpravy.idnes.cz/rebicek-odmita-vysvetlit-jak-prisel-ke-ctvrtmiliarde-za-akcie-firmy-viamont-1vj-/domaci.asp?c=A090223_213719_domaci_anv
Ne snad tu nebyl ministr co by to myslel s žel. dopravou vážně... Jestli si myslíš že bártovi závidím jeho závoďák tak já mám sám 3 krámy doma teda auta... o majetku to není ale o tom co je člověk ochoten udělat pro druhé, ne jenom něco pro sebe... možná takový je ale mne se nezdá.
Registered user Multi 
17.12.2010 (1:27)  
Si úplně představuju Railjety tažené lokomotivama řady 162. :-D
Registered user M 
17.12.2010 (1:16)  
Nemam rad, kdyz se o Bartu otira nekdo, kdo nezvlada ani gramatiku, sorry... A mezi nama, on vykon toho maseratti (ktere ti zjevne vadi a mel by mit max oktavku) podle mne nevi. Ja vykon svyho auta taky nevim...

Jinak k veci: Ten Jancura mne napadl taky. Byl by to teda hrac na n-tou:-) Ale napadl mne fakt jen ve smyslu, ze by to bylo sranda... Mam pocit, ze tusim u Moravce sliboval pred Vanocema nejaky velky prekvapeni. To by do toho taky celkem zapadlo:-)
Ale jestli si ted myslim, ze do 30.cervna vyjede? Ne a ani s tema pripadnyma vagonama z Rumunska...
16.12.2010 (23:50)  
Povinnost vypsat výběrové řízení i v takových případech mi připadá jako nesmysl. Než ten tendr proběhne, tak jednotky dávno koupí někdo jiný a ČD ostrouhají.
Nečekal na tuhle chvíli náhodou třeba pan Jančura? Mašiny už má, jen s těmi vozy se to pořád nějak nechce pohnout dopředu...
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
16.12.2010 (23:41)  
Jo, poctivá ruční práce... Kde to dnes, člověče, najdeš? :-)
Registered user joki  mail  
16.12.2010 (23:35)  
Koho by to obměkčilo na ČD nebo na MD tam tomu nikdo nerozumí... Tam tak ví kolik má výkon maserati. Jasná koncepce, investice se budou přelívat do silniční dopravy. Nákladní kamionovou dopravu převedeme na železnici jsou jen populistycké kecy. Na těchto postech by nemohly ani být odborníci a nedejbože fandové jako jsme tady my. Já bych těch railjetů objednal navíc 10 a devítivozových souprav na zajíždění do německa kde jsou větší přepravní proudy. Ale kde vzít na to peníze. Ale zase když vidím jak dochází k podfinancování jak dopravní infrastruktury tak nákupy nových vozidel, tak je mi jasný že vozový park neobnovíme asi skoro nikdy a dopravní infrastrukturu taktéž. Zvláště mne pobavilo když jsemse dočetl jak škoda Plzeň je schopna na nové lince vyrobit až 12 ks lokomotiv za rok. Když jsem se bavil s technikem co dělá ve škodovce ve Vítkovicích na elefantech tak mi hrdě řekl že jsou schopni vyrobit až 15 elefantů za rok. Prokleté RVHP bylo schopné ve studénce zbasttlit až 3 ks Btee týdně když jsem 2x týdně jezdil do Bohumína kolem tak jsem sledoval invertární čísla jak přibývali nahoru... Jasný nelze krabicy Btee technologicky srovnávat s Afmpz či Ampz nebo Bmpz, ale simens nedělá Viaggio Comfort určitě 8 let což by asi s naší výrobní kapacitou nebo spíše výrobním tempem trvalo. Může mi někdo tady odpovědět proč to jinde jde a u nás ne, když kdysi to šlo...
Registered user M 
16.12.2010 (23:22)  
Bottomline - tyhle stroje se budou prodavat (asi) pod cenou. Nebo proste se jich bude chtit vyrobce zbavit. Tezko je bude mit postavene vedle fabriky a bude cekat na lepsi casy
16.12.2010 (22:34)  
Tak pánové myslím, že stačí chvíle na Shotoshopu a nahodit nějaký railjet do najbrtu a poslat to na ČD, jistě je to obměkčí, když to uvidí.
16.12.2010 (21:53)  
No, tak to je možná stop nadějím, že ÖBB k nám budou provozovat tyto luxusní jednotky...
Registered user VencaM 
16.12.2010 (21:40)  
Na podzim jsem jel do Vidne. Tam jsem jel s nejakym EC, ve kterym byl razeny nejaky Bee... hnus (zlaty B, tam se da aspon sedet). No moc jsem z toho nadseny nebyl. Pak jsem se vezl po Rakousku kousek timhle RailJetem a musim rict, ze to bylo moc krasny. Sice to je pohodlim jako Siemensovy vozy u nas, ale mnohem lip to vypada a diky drobnostem, ve kterych se to lisi, z toho mam mnohem lepsi pocit.
To neresim to, ze u nas je pojizdny minibar vybaven termoskou s horkou vodou a necim, co bych si stejne nekoupil. Tam obsluhovala velmi prijemna stevardka a kafe delala z pojizdnyho kavovaru primo pred zakaznikem. To me ohromilo. V.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko