..: Výpravčí či výhybkáři přejdou pod SŽDC :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.

Návrh ministra dopravy již schválila vláda. Pod SŽDC tak přejde až 9 500 zaměstnanců Českých drah. Přesná čísla se však ještě upřesňují, stejně jako otázka, kteří zaměstnanci konkrétně budou přesunuti. Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení. Proti přesunu zaměstnanců se již ohradili odboráři, kteří se kvůli tomuto tématu s ministrem dokonce sešli, avšak jednání pro ně nakonec dopadla neúspěšně. V současné době se bojí hlavně propouštění, které SŽDC pravděpodobně plánuje, neboť musí ušetřit asi 6 % financí a úspory se jistě budou hledat také na platech zaměstnanců a s tím související rušení pracovních míst. Otázka, zda bude správce infrastruktury platit drahám peníze za užívání nádražních budov či stavědel, v nichž mají dotyční zaměstnanci zázemí, je zatím bez odpovědi.

Paradoxem je, že ČD vlastní i budovy u tratí, kde dopravu provozuje soukromý dopravce. V současné době je podobný problém například s nádražím ve Varnsdorfu, kde ČD chtějí po dopravci Trilex tzv. „ošlapné“, tedy poplatek za užití nádraží cestujicími Trilexu. Do doby vyřešení problému zůstane nádraží pro veřejnost zavřené.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz, Vláda ČR, ČTK, SŽDC, E15


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 19.2.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
21.02.2011 (11:13)  
No konečně. Nejsem přítelem "liberalizace" drah dle tužeb EU ("od stolu"), ale když už, tak už.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
20.02.2011 (23:51)  
Mám opět pocit, že tu někteří nadávají nesprávným směrem. Je stokrát možné, že SŽDC je oproti ČD v tragickém stavu. Ale řešením není bránit se zmiňované transformaci, ta za to nemůže a navíc je prakticky nevyhnutelná.

Řekněme, že máte rozbitou a nepohodlnou postel, což vám tak moc nevadí, protože už několik let spíte na kuchyňské lince a nemáte potřebu s tím něco dělat. Pak se oženíte a manželka vás vyžene z kuchyňské linky a přikáže vám spát v posteli. Je v takové situaci rozumnější se s ní hádat, že ta postel je rozbitá a bude se vám v ní spát hůř než na kuchyňské lince, anebo začít spát v posteli a co nejdřív ji opravit?
(Jiná věc ovšem je, že je asi rozumné tu postel nejdřív opravit a pak v ní teprve začít spát. Ale komu by vadila rozbitá postel, když v ní nespí, že...)
20.02.2011 (22:16)  
OK, tak stručně – jsme v EU a ještě nějakou dobu tam určitě budeme. Od roku 2002 nebo kolik platí nařízení, že dopravci a dopravní cestou musí být oddělení. Když se porcoval medvěd, ehm ČD s.o., udělalo se to polovičatě a teď už nám (a nejen nám) za takovou polovičatost EK šlape na paty. Změnit se to musí. Jestli je problém se SŽDC, tak ať se to předělá. Ale ČD nemá mít s řízením dopravní cesty nic společného, je to dopravce.
20.02.2011 (22:13)  
Asi jsem moc starý nebo pan Bárta moc mladý.
Prostě a.s. je forma podnikání, kde se nějak a něčím ručí , zatímco státní organizace ručí za vše a pro všechny v podstatě bez limitu. Bohužel je to výkřik do tmy od neználků na MD. Tj. transformace pro novináře a zviditelnění mikrostrany jejíž čas je limitován dalšími volbami. A otázka zní kdy se to dostane do nějakého rozumného modelu s hráči : MD jako zprostředkovatel vizí a společenské objednávky,správce infrastruktury, řízení provozu, veřejní osobní dopravci a ostatní dopravci.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.02.2011 (21:36)  
Farkac, ekoter: panove uvedomte si, ze SZDC je organizace jeste horsi nez CD. Zatimco CD prochazi pozitivni trasformaci a zmenami, tak SZDC je onen povestny modry moloch. Pokud to nevidite uz dnes, tak se brzy dockate, pokud nebude SZDC zase "transformovana" nekam jinam. Preposlat zamestnance zive cesty do SZDC opravdu nepomuze vubec nicemu. Ale chapu, ze se asi tesite, ze SZDC bude "spravedlivejsi" k soukromym dopravcum na zeleznici. Nebo ze presunout zamestnance do SZDC je proste "spravne". Obecne snad ano, nicmene uz se mluvi o zpetnem sjednoceni drah holdingovym zpusobem pod jednu organizaci.
20.02.2011 (21:03)  
AD Zikmund:
Zde nejde tak ani o úsporu, ale o změnu systému a nápravu chyb minulosti. Pokud někdo zapříčinil svými rozhodnutími vícenáklady, projevující se až dnes, byť o tom někteří dopracvní odbornící věděli už dlouho, ale nebylo v jejich silách a možnostech chyby odstranit, měli by být viníci pohnáni k odpovědnosti a náhradě škody. Bohužel naše zákony jsou prozatím nedokonalé, takže jedinou možností jsou organizační změny a personální opatření. FRK
20.02.2011 (21:02)  
ad xAnri05: No ale, že je ten tlak doslova obrovský!!!
Jinak nemusíte propouštět, když snižujete provoz přiměřeně pomalu. Stačí přirozená fluktuace jedním směrem :-)
20.02.2011 (20:36)  
MZ) A teď nejsou? Ne, vážně – to nestačí prostý fakt, že je to jejich práce plus definice standardů na priority vlaků, tolerace zpoždění, garance přestupů atp.? Nedělejte z výpravčích bezmozky.
registrovaný uživatel Ds 
20.02.2011 (20:25)  
R.U.R. - Víc snaží, tzn. víc leze do pozadí, aby z klienta více ukáplo. Jojo, není nad falešné úsměvy, mazání medu kolem pusy a vlezdoprdelkovství,hlavně že je kšeft...
20.02.2011 (20:22)  
Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení.
Tomu nějak nerozumím. Řekněme, že zaměstnanec bere měsíčně 25 000 korun. Dneska je má na výplatní pásce ČD a.s., která je dostane od SŽDC s.o. (v jednom balíku) buď bankovním převodem nebo započtením pohledávky, tj. zúčtují se mzdové náklady proti poplatku za použití dopravní cesty.
Po přesunu dostane výpravčí tytéž peníze na výplatní pásce SŽDC s.o., jediné co odpadne bude eventuální bankovní poplatek ...
Jaká bude skutečná úspora mezi „velkými penězi" a tím co se skutečně vyplatí ...

Nebude ta očekávaná „úspora" nakonec nižší, než náklady na organizační změnu ...

A konečně, co z toho bude mít cestující ? Jak se zlepší jeho postavení ... V okamžiku, kdy nebude mít výpravčí nic společného s „dopravcem", bude mu cestující zcela ukradený ...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko