..: Výpravčí či výhybkáři přejdou pod SŽDC :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.

Návrh ministra dopravy již schválila vláda. Pod SŽDC tak přejde až 9 500 zaměstnanců Českých drah. Přesná čísla se však ještě upřesňují, stejně jako otázka, kteří zaměstnanci konkrétně budou přesunuti. Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení. Proti přesunu zaměstnanců se již ohradili odboráři, kteří se kvůli tomuto tématu s ministrem dokonce sešli, avšak jednání pro ně nakonec dopadla neúspěšně. V současné době se bojí hlavně propouštění, které SŽDC pravděpodobně plánuje, neboť musí ušetřit asi 6 % financí a úspory se jistě budou hledat také na platech zaměstnanců a s tím související rušení pracovních míst. Otázka, zda bude správce infrastruktury platit drahám peníze za užívání nádražních budov či stavědel, v nichž mají dotyční zaměstnanci zázemí, je zatím bez odpovědi.

Paradoxem je, že ČD vlastní i budovy u tratí, kde dopravu provozuje soukromý dopravce. V současné době je podobný problém například s nádražím ve Varnsdorfu, kde ČD chtějí po dopravci Trilex tzv. „ošlapné“, tedy poplatek za užití nádraží cestujicími Trilexu. Do doby vyřešení problému zůstane nádraží pro veřejnost zavřené.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz, Vláda ČR, ČTK, SŽDC, E15


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 19.2.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
20.02.2011 (13:03)  
@ Mikeš:
Ona ta trať Praha - Kolín - Č. Třebová - Olomouc - Ostrava - Bohumín bude nejlukrativnější v ČR, však on pan Vančura ví proč si jí vybral a ne nějakou statém nebo krajem dotovanou regionální železnici.

mate v tom kolego lehce hokej. termin "nejlukrativnejsi" je v systemu, ktery v CR panuje (tedy ZVS) dost neurcity: lukrativni jsou i dotovane spoje v ramci jednotlivych kraju. ovsem nelze je vysoutezit jako cast (prave diky zajisteni ZVS), musi byt provozovanyv ramci celku. dnes je vetsina celku provozovana dopravcem CD, snad se to v budoucnosti zmeni. jedinou sanci, kam Jancura (nikoliv Vancura) mohl posadit svuj prvni nastrel, byla dalkova doprava, ktera je rizena nikoliv kraji, ale MD CR. kdyby jste cetl Zelpage pozorneji, vedel by jste, ze i RJ ma o dopravu na dotovanych spojich zajem.

Nemá ještě ani svoje vozy a veřejnosti ho už vidí jako spásu.

pri cemz ona verejnost vychazi ze zkusenosti, ktere jsou ji dany diky SA: to, jak efektne a efektivne zvladla ona spolecnost svuj vstup na trh autobusove dopravy, dokazala semlit konkurenci, nasadila komfort na hodne vysokou uroven - to se mnohdy nevidi ani na zapad od nasich hranic. takze neco na tom asi bude. RJ ma rozhodne z ceho vychazet, a ma ukre silnou "databazi omylu", kterym se muze pri vstupu na ceskou zeleznicni sit vyhnout

Pokud nasadí nízké ceny jízdného, což se dá čekat, čas ho stejně donutí zdražit. Až bude platit, ošupný, poplatky za to, že mu někdo tu dopravu bude řídit a další, a klidně i poplatek za to že jeho cestující využívají budov ČD.

je to asi divny, ale sem - tam obcas neco zdrazi. dokonce i jizdne v ramci MHD jendotlivych mest cas od casu poskouci o nejake procento smerem nahoru. je to spatne?

Takový je dnes svět, každý chce vydělat tam kde může.

tak tahle veta, nebo ji podobna, me vzdycky docela vytoci. chcete snad naznacit, ze podnikani by melo byt charitou? mozna si to neuvedomujete, ale i CD a.s. jsou podnikatelskym subjektem. a nebyt dotacni politky statu (pres ZVS a VDO), dost mozna uz by diskuse na Zelpage tohoto dopravce ani nezminovaly, neb by neexistoval - CD a.s. jako firma neni absolutne pripravena na soutez v rovnych podminkach daneho trhu. je prezamestnana (a je jedno, o jake personalni urovni se chcete bavit), ma neskutecne blbe nastaveny "business plan", a neuveritelne neodborny top-management.

shrnuto: nestezuju si na to, ze obcas jedu desirem (tu starsim, tu novejsim) a platim za to krvavy penize (ve srovnani s CR). dokonce beru tak nejak za normalni, ze kdyz jsem naposledy jel vlakem, nestihl pokladnu (diky turistickemu navalu) a pozadal pruvodciho o vystaveni ve vlaku a chtel jsem platit kartou, tak se mi pruvodci zacal omlouvat, ze je mu to lito, ale nemuze mi vzit debit kartu, jen kreditku. drobny jsem u sebe nemel. pruvodci se mi jeste nekolikrat omluvil za zpusobeny problem a nechal me jet zadarmo. u nas vcelku normalni, v CR si podobny problem radeji nechci ani predstavit...
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
20.02.2011 (12:39)  
Stejně si pořád myslím to samé. Ať to tedy stát nějakým způsobem změní. Vy by ste to udělal jak? Taky tak aby jste to měl co nejjednodušší a měl co nejvetší a jisté zisky. Stále se to točí okolo toho samého, každej dělá v dnešní době na sebe, a chce získat hodně peněz za málo muziky.
registrovaný uživatel Dusanh 
20.02.2011 (11:35)  
Mikeš: něco si předtím nastudujte, než tady začnete perlit. Začněte třeba tímto příspěvkem, abyste pochopil, že nejsou rozinky jako rozinky...
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2055736
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
20.02.2011 (11:15)  
to ekoter: To je ale problém krajů a ne ČD jestli jim dávají co chtejí. Asi se jim to pořád vyplácí.
20.02.2011 (11:04)  
Ad xAnri05: No a co nutí ČD k tomu chovat se ekonomicky? Když si řeknou víc, tak je od krajů dostanou, tak co? Anebo se zůstane na stejných penězích, ale sníží se výkon. Jistotu mají v našem připadě snad do konce věků.
20.02.2011 (10:30)  
Mr. T : současný management ČD toho za ty 3-4 roky udělal víc,než předchozí managementy za 15 let
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
20.02.2011 (9:59)  
Ať přejdou zaměstnanci k SŽDC nebo ne. Vždycky se budou prachy přelejvat, ať už jedním nebo druhým směrem. Takhle myslím platí SŽDC něco ČD za to že to za ně zajišťují. Jakmile přejdou k SŽDC, bude platit ČD peníze SŽDC, za to že jim je zajišťováno řízení dopravy. Takže je to myslím jedno. Opět bych začlenil SŽDC pod ČD s tím, že na každou trať bude vyhlášeno výběrové řízení. A není pravda že by pak třeba výpravčí měli zájem na tom zpožďovat vlaky jiných dopravců, jízdní řády jsou dány, stejně tak jako důležitost vlaků. A pokud něco zpozdí bez udání důvodu tak se to okamžitě řeší.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
20.02.2011 (7:55)  
Jsem asi dost mimo, ale může mi někdo vysvětlit, proč nemůžou budovy zůstat u ČD? Vždyť SŽDC a ČD má furt jednoho a toho samého majitele, když jedna společnost platí druhé, je to jako přerozdělování již rozdělených peněz, které se dají znova rozdělit. To bude furt i za předpokladu, že stanice budou majetek SŽDC.
Platba stanic spolu s infrastrukturou mi přijde blbost -> nechci platit za zastávky, které můj vlak projíždí a moji cestující je tudíž nevyužívají. (i v nákladní dopravě)

A jako cestujícímu mi může být uplně jedno, jestli budova bude ČD bo SŽDC.

... ta dráha se úžasně sprasila :-(
registrovaný uživatel chio 
20.02.2011 (7:40)  
Michal Jaroš: ja som to myslel ironicky. Mám skúsenosti s oboma dopravcami, všade sú niektorí zamestnanci, ktorí si myslia, že do mladších si môžu vyskakovať a prejde im to. A toto je len jeden z problémov.

Takíto zamestnanci, aj keď ich je možno 10 %, kazia meno celej firme a paradoxné je, keď ich kolegovia (ktorým kazia pred verejnosťou meno) pod zámienkou kolegiality občas kryjú.
19.02.2011 (23:14)  
Chio - to já naopak tedy mám několik špatných zkušeností s vlakovým doprovodem - je mi 15, průvodčí si myslí že mi můžou říct co chtějí a že se jim nic nestane - jednou si ve vlaku kupuji dopl do 1 třídy - průvodčí: manipulační přirážka 30Kč (dle TR 10 se neplatí) já: ne, v 1.třídě se neplatí. průvodčí: no, když to tak dobře víte....a to samé i na vlacích vyšší kvality - jednou u Ex 356, tam mi přirážkou průvodčí jen pohrozila, ale nakonec mi jí nedala, a řekla "máš štěstí že jedeš zrovna se mnou, jinak bys platil 30Kč navíc..." Nebo jednou na R Krušnohor - jeli jsme s kamarádem Áčkem, najbrt, ale do kupé zatejkalo. Upozornili jsme průvodčího - on: to je normální..., šli jsme si sednout jinam, tam chyběla záclona, a v Chebu na nás pak řval přes celej vlak že jsme zloději a že kradem záclonu a začal mi hrabat do batohu... No, pak byl asi překvapenej, když jsem na něj poslal stížnost s nahrávkou jak na mě řval... to by si ke staršímu nedovolil - a to je dle mého názoru chyba - já projezdím za rok s ČD spoustu peněz, jedu 1.třídou, a průvodčí na mě tam bude řvát že jsem zloděj?? A to nejsou moje jediné podobné zkušenosti...a pak jsou překvapení že na ně někdo jako já pošle stížnost..
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko