Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.
Návrh ministra dopravy již schválila vláda. Pod SŽDC tak přejde až 9 500 zaměstnanců Českých drah. Přesná čísla se však ještě upřesňují, stejně jako otázka, kteří zaměstnanci konkrétně budou přesunuti. Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení. Proti přesunu zaměstnanců se již ohradili odboráři, kteří se kvůli tomuto tématu s ministrem dokonce sešli, avšak jednání pro ně nakonec dopadla neúspěšně. V současné době se bojí hlavně propouštění, které SŽDC pravděpodobně plánuje, neboť musí ušetřit asi 6 % financí a úspory se jistě budou hledat také na platech zaměstnanců a s tím související rušení pracovních míst. Otázka, zda bude správce infrastruktury platit drahám peníze za užívání nádražních budov či stavědel, v nichž mají dotyční zaměstnanci zázemí, je zatím bez odpovědi.
Paradoxem je, že ČD vlastní i budovy u tratí, kde dopravu provozuje soukromý dopravce. V současné době je podobný problém například s nádražím ve Varnsdorfu, kde ČD chtějí po dopravci Trilex tzv. „ošlapné“, tedy poplatek za užití nádraží cestujicími Trilexu. Do doby vyřešení problému zůstane nádraží pro veřejnost zavřené.
| 19.2.2011 (8:00)
Ona ta trať Praha - Kolín - Č. Třebová - Olomouc - Ostrava - Bohumín bude nejlukrativnější v ČR, však on pan Vančura ví proč si jí vybral a ne nějakou statém nebo krajem dotovanou regionální železnici.
mate v tom kolego lehce hokej. termin "nejlukrativnejsi" je v systemu, ktery v CR panuje (tedy ZVS) dost neurcity: lukrativni jsou i dotovane spoje v ramci jednotlivych kraju. ovsem nelze je vysoutezit jako cast (prave diky zajisteni ZVS), musi byt provozovanyv ramci celku. dnes je vetsina celku provozovana dopravcem CD, snad se to v budoucnosti zmeni. jedinou sanci, kam Jancura (nikoliv Vancura) mohl posadit svuj prvni nastrel, byla dalkova doprava, ktera je rizena nikoliv kraji, ale MD CR. kdyby jste cetl Zelpage pozorneji, vedel by jste, ze i RJ ma o dopravu na dotovanych spojich zajem.
Nemá ještě ani svoje vozy a veřejnosti ho už vidí jako spásu.
pri cemz ona verejnost vychazi ze zkusenosti, ktere jsou ji dany diky SA: to, jak efektne a efektivne zvladla ona spolecnost svuj vstup na trh autobusove dopravy, dokazala semlit konkurenci, nasadila komfort na hodne vysokou uroven - to se mnohdy nevidi ani na zapad od nasich hranic. takze neco na tom asi bude. RJ ma rozhodne z ceho vychazet, a ma ukre silnou "databazi omylu", kterym se muze pri vstupu na ceskou zeleznicni sit vyhnout
Pokud nasadí nízké ceny jízdného, což se dá čekat, čas ho stejně donutí zdražit. Až bude platit, ošupný, poplatky za to, že mu někdo tu dopravu bude řídit a další, a klidně i poplatek za to že jeho cestující využívají budov ČD.
je to asi divny, ale sem - tam obcas neco zdrazi. dokonce i jizdne v ramci MHD jendotlivych mest cas od casu poskouci o nejake procento smerem nahoru. je to spatne?
Takový je dnes svět, každý chce vydělat tam kde může.
tak tahle veta, nebo ji podobna, me vzdycky docela vytoci. chcete snad naznacit, ze podnikani by melo byt charitou? mozna si to neuvedomujete, ale i CD a.s. jsou podnikatelskym subjektem. a nebyt dotacni politky statu (pres ZVS a VDO), dost mozna uz by diskuse na Zelpage tohoto dopravce ani nezminovaly, neb by neexistoval - CD a.s. jako firma neni absolutne pripravena na soutez v rovnych podminkach daneho trhu. je prezamestnana (a je jedno, o jake personalni urovni se chcete bavit), ma neskutecne blbe nastaveny "business plan", a neuveritelne neodborny top-management.
shrnuto: nestezuju si na to, ze obcas jedu desirem (tu starsim, tu novejsim) a platim za to krvavy penize (ve srovnani s CR). dokonce beru tak nejak za normalni, ze kdyz jsem naposledy jel vlakem, nestihl pokladnu (diky turistickemu navalu) a pozadal pruvodciho o vystaveni ve vlaku a chtel jsem platit kartou, tak se mi pruvodci zacal omlouvat, ze je mu to lito, ale nemuze mi vzit debit kartu, jen kreditku. drobny jsem u sebe nemel. pruvodci se mi jeste nekolikrat omluvil za zpusobeny problem a nechal me jet zadarmo. u nas vcelku normalni, v CR si podobny problem radeji nechci ani predstavit...
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2055736
Platba stanic spolu s infrastrukturou mi přijde blbost -> nechci platit za zastávky, které můj vlak projíždí a moji cestující je tudíž nevyužívají. (i v nákladní dopravě)
A jako cestujícímu mi může být uplně jedno, jestli budova bude ČD bo SŽDC.
... ta dráha se úžasně sprasila :-(
Takíto zamestnanci, aj keď ich je možno 10 %, kazia meno celej firme a paradoxné je, keď ich kolegovia (ktorým kazia pred verejnosťou meno) pod zámienkou kolegiality občas kryjú.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










