..: Výpravčí či výhybkáři přejdou pod SŽDC :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.

Návrh ministra dopravy již schválila vláda. Pod SŽDC tak přejde až 9 500 zaměstnanců Českých drah. Přesná čísla se však ještě upřesňují, stejně jako otázka, kteří zaměstnanci konkrétně budou přesunuti. Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení. Proti přesunu zaměstnanců se již ohradili odboráři, kteří se kvůli tomuto tématu s ministrem dokonce sešli, avšak jednání pro ně nakonec dopadla neúspěšně. V současné době se bojí hlavně propouštění, které SŽDC pravděpodobně plánuje, neboť musí ušetřit asi 6 % financí a úspory se jistě budou hledat také na platech zaměstnanců a s tím související rušení pracovních míst. Otázka, zda bude správce infrastruktury platit drahám peníze za užívání nádražních budov či stavědel, v nichž mají dotyční zaměstnanci zázemí, je zatím bez odpovědi.

Paradoxem je, že ČD vlastní i budovy u tratí, kde dopravu provozuje soukromý dopravce. V současné době je podobný problém například s nádražím ve Varnsdorfu, kde ČD chtějí po dopravci Trilex tzv. „ošlapné“, tedy poplatek za užití nádraží cestujicími Trilexu. Do doby vyřešení problému zůstane nádraží pro veřejnost zavřené.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz, Vláda ČR, ČTK, SŽDC, E15


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 19.2.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
19.02.2011 (22:37)  
Aron: Naprostý souhlas

Reko jsou nedotažené a ještě mají tu drzost pořádat tiskovky a ukazovat 40 let starý šrot přetřený na modro a tvrdí, jak se zlepší komfort. Žluté krámy jsou to samé. Management ČD na cestujícího kašle...

Snad se dočkáme něčeho lepšího až se začnou otevírat výběrová řízení na dálkovou dopravu, ale obávám se aby to nedopadlo jako na Plzeň - Most...

Mým příspěvkem neútočím na slušné zaměstnance ČD, vyházet by se měl management!!!
registrovaný uživatel Qěcy. 
19.02.2011 (20:31)  
xAnri:
Jo, problém úplného oddělení infrastruktury (třeba včetně obsluhy) od dopravců má jeden hák: když bude mět správce infrastruktury hospodařit ekonomicky efektivně, pak bude logicky na poplatcích za DC vydělávat. A takové poplatky, aby pokryly minimálně náklady by byly tak vysoké, že by drážní doprava šla do kytek úplně celá.
Takže se z poplatků dá platit tak maximálně základní údržba DC a obsluha dráhy. Veškeré investice, modernizace a novostavby musí platit někdo jinej. To je daň za hustou železniční síť používanou pro VHD. Kdyby se železniční síť nechala svému osudu, ekonomicky přežije pouze pár tratí pro silnou nákladní dopravu. Takové tratě jsou schopny se uživit a i modernizovat. Takových tratí by bylo v ČR tak asi 7OO kilometrů.
registrovaný uživatel Qěcy. 
19.02.2011 (20:25)  
Samozřejmě, že jde legálně a věcně i morálně správně vyvést majetek z ČD a vložit jej do SŽDC a to bez plateb. Když zakládá někdo akciovku, vkládá do ní základní jmění, jde buď o prachy, nebo majetek. Při zakládání ČD a.s. do ní stát vložil železniční majetek. Část tohoto majetku si může stát klíďo vzít zpět a to zdarma. Kdyby měl za to stát platit, tak je to okrádání státu. A ten majetek, co si stát vezme zpět, se vloží do SŽDC s.o., lépe řečeno nevloží se do SŽDC, ale stát pověříSŽDC správcováním tohoto majetku. Jinak tomu vyvedení části vloženého majetku z firmy k majiteli firmy se říká snížení základního jmění.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.02.2011 (20:14)  
Prispevky nize jsem tentokrate necetl, ale urcite pichnu do vosiho hnizda, kdyz napisu:
Je to nesmysl, prevod zamestnancu do statni firmy SZDC nicemu nepomuze. Stejne jako treba na Slovensku nic spravce infrastruktury nenuti ke slusnemu hospodareni. Vysledkem nehospodareni je akorat rust ceny za DC.
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
19.02.2011 (20:12)  
aron: No jo, tak až takhle já do toho nevidím, ale máte pravdu. Já mám radší starší vozy než ty nové, tak si proto mi to tak nepřijde. Asi je málo takových jako sem já. =) V tomhle tématu mi spíš vadí narážky typu že sou výpravčí na nic a že budou lepší automaty na jízdenky a další podobné. Když do toho kecaj lidi co tomu nerozumí.
registrovaný uživatel aron 
19.02.2011 (20:02)  
Mikeš:Něco sice dělaj, ale příde mi to málo, nemám problém s tím když kompletně zrekonstrujou vagon,ale se..u mě polovičaté rekonstrukce typu nedosazená klima, nevakuové WC apd, a ještě se Blažek vymlouvá (podle něj vysvětluje) na to, že klima není potřeba, protože se s tím počítá na krátké tratě, nicméně cestující se spotí už po 5ti minutách ve stanici a což potom po 50ti km jízdy.
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
19.02.2011 (19:55)  
aron: jo s tím poměrem počet vozů/počet zakázek máte pravdu, ale stejně si myslím že se v poslední době ČD snaží s tím něco dělat. Právě že teď je trend velkoprostorových vozů. Mě to moc netěší, ale zřejmš se to více lidem líbí když se dělají.
registrovaný uživatel aron 
19.02.2011 (19:48)  
Mikeš: Dobře nemoderní místo nevyhovující, nebo lépe pro 21 století neodpovídající, jen jsem chtěl poukázat že je pramalý rozdíl nakoupit 100 nebo 1000 vozů, když máš kontrakt na 10 a více let. Obávám se toho, že se za rok ČD vymluví na to, že už maj smlouvu pouze na 7 let a tak se jim modernizace nevyplatí. (např na již. Moravě).Jinak já mám radši velkoprostor jako cestující a preferoval bych ho i jako dopravce z kapacitních důvodů.
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
19.02.2011 (19:40)  
aron: A také že ho obměnují, ale chvilku to trvá, než se nové vozy vyrobí. A vozy bych určitě neoznačil jako nevyhovující, takové vozy by nemohli jezdit. Řekněme nemoderní. I když já mám daleko radši klasické kupátko v Béčku, než moderní velkoprotorové vozy jak v autobuse.
registrovaný uživatel aron 
19.02.2011 (19:24)  
Mikeš:ČD i Jančura mají/plánují počet vozů úměrný svým plánům. Jelikož ČD mají pod palcem všechny kraje bez VŘ tak jim nic nebrání vyměnit kompletní nevyhovující vozový park ve všech krajích. Nejde vůbec o počet vozů 100 nebo 2000 ale o to kolik kdo má pro ty vozy "práce".
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko