..: Výpravčí či výhybkáři přejdou pod SŽDC :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.

Návrh ministra dopravy již schválila vláda. Pod SŽDC tak přejde až 9 500 zaměstnanců Českých drah. Přesná čísla se však ještě upřesňují, stejně jako otázka, kteří zaměstnanci konkrétně budou přesunuti. Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení. Proti přesunu zaměstnanců se již ohradili odboráři, kteří se kvůli tomuto tématu s ministrem dokonce sešli, avšak jednání pro ně nakonec dopadla neúspěšně. V současné době se bojí hlavně propouštění, které SŽDC pravděpodobně plánuje, neboť musí ušetřit asi 6 % financí a úspory se jistě budou hledat také na platech zaměstnanců a s tím související rušení pracovních míst. Otázka, zda bude správce infrastruktury platit drahám peníze za užívání nádražních budov či stavědel, v nichž mají dotyční zaměstnanci zázemí, je zatím bez odpovědi.

Paradoxem je, že ČD vlastní i budovy u tratí, kde dopravu provozuje soukromý dopravce. V současné době je podobný problém například s nádražím ve Varnsdorfu, kde ČD chtějí po dopravci Trilex tzv. „ošlapné“, tedy poplatek za užití nádraží cestujicími Trilexu. Do doby vyřešení problému zůstane nádraží pro veřejnost zavřené.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz, Vláda ČR, ČTK, SŽDC, E15


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 19.2.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel aron 
20.02.2011 (19:34)  
Když to shrnu, tak by u ČD měli zůstat pouze lidi podílející se na provozu, to znamená: fírové, průvodčí a opraváři, vše ostatní co slouží řízení provozu a údržbě tratí, tedy i pro jiné dopravce by měli přejít pod SŽDC. Tím pádem by i zaměstnanci kteří přejdou, měli přijít i o veškeré výhody(zejména režijky). Pokud na nich budou trvat měli by se obrátit na svého nového zaměstnavatele, aby jim je zaplatil a měli by trvat i natom, aby jim je koupil i u ostatních dopravců, jestliže se ČD prezentují jako samostatně podnikající subjekt a né jako chharita. ČD si musí uvědomit, že ostatní dopravci jsou o tyto socialistické(čekám, že zde někdo napíše, že tyto výhody jsou od císaře pána) "vymoženosti" lehčí. Každý dopravce ať si dá svým zaměstnancům takové výhody, na jaké si vydělá.
registrovaný uživatel Busman 
20.02.2011 (19:13)  
Dusanh (14:27 + 17:24)

Bezvýhradní souhlas!
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
20.02.2011 (19:08)  
Tak jsem si říkal, že bych se mohl někdy projet první třídou, ale to jsem si myslel, že to je cestování na vyšší úrovni, a tedy mimo jiné že se ke mně budou chovat nějak slušnějc a uctivějc než ve dvojce... Jako když ve firmě jednáme s klientem, který nám přináší velké zisky, tak se přeci jen člověk víc snaží... Teď z toho mám pocit, že jednička je podobně jako místenky taková sporná služba - má to výhody oproti dvojce (resp. jízdě bez místenky), ale ne vždy a ne v takové míře, jak by člověk čekal...
registrovaný uživatel Mr. T 
20.02.2011 (18:06)  
Michal Jaroš: Souhlas

Osobně mám také negativní zkušenosti s vlakovým personálem a to již dva roky jezdím 1. třídou, abych nebyl nucen v neděli stát ve dvojce... Personál si podle mého myslí, že je 1. třída určená pro režisty na dojíždění do zaměstnání a podle toho se často chová...

A pouze dodávám, že já naštěstí jezdím hodně a tím pádem mám z 95% štěstí na dobrý personál, ale kdo jede jednou a pak se k němu takovej blb chová arogantně, tak již služeb železnice nevyužije... Na rychlících je arogantní chování časté. Vzorem všech by mělo být chování personálu SC, tam jsou vždy ochotní.

Stalo se mi mockrát, že mě průvodčí, než si načetl mou kartu upozornil, že jsme v 1. třídě. Jednou mě chtěl dokonce vyhodit, že ho nějaká karta nezajímá... Na toho dědka jsem tenkrát psal stížnost a pak jsme dostal omluvu...

Podotýkám, že u žluté firmy se ke mě chovají jako ke klientovi... Proto se těším na konkurenci.
registrovaný uživatel Dusanh 
20.02.2011 (17:24)  
Ja ho vidim rozhodne v MD ve velmi uzke spolupraci s referaty pro os. dopravu na krajich. Nemuze to byt zeleznicni podnik, protoze se bavime o "dopravnim systemu", ktery z logiky veci nemuze byt jen zeleznicni.
Kraje BY MELY BYT zarukou, ze se naplanuje pokud mozno co nejoptimalnejsi VEREJNA doprava (zahrunujici bus, vlak, klidne i taxiky). MD pomuze s provazanosti mezikrajske, ale stale jeste "regionalni" dopravy. Zaroven do toho zahrne dalkovou dopravu a taky kapacitu pro dopravu nakladni, o ktere kraje obvykle nevi zhola nic.
Z toho vyjde potrebna kapacita, kterou bude nutno dosahnout (vyhledove napriklad v horizontu x, x+5, x+10 let atd.).
A nejenom kapacita, ale taky parametry typu elektrizovat ano/ne, zasadne modernizovat ano/ne, stavajici stav staci pro obdobi odted do x (x+5...) ano/ne a tak dále. Samozrejme taky v mnoha pripadech zrusit ano/ne.
Teprve s takovymhle komplexnim dokumentem v ruce muzete zacit resit financovani staveb, nakup vozidel, souteze o provozovani atd.
Tak to byla na nedelni odpoledne hezka pohadka :-)

Edit: takoveto planovani je uplne to same, jako kdyz nekde silnicari opravuji most a armada jim rekne, ze ten most musi mit unosnost x tun. Proste proto, ze je naplanovany nejaky SYSTEM - v tomto pripade se to jmenuje Urcena Silnicni Sit. Silnicari (dosadte si CD) nemusi vubec vedet, proc to tak je a treba jim do toho ani nic neni, navic obvykle jsou takoveto akce spolufinancovany.

Vas unitarni dopravce DB vytrhal na mnoha tratich vyhybky ve stanicich, podle hesla "kdyz ne DB Cargo, tak tady nebude nakladat ani nikdo jiny". To je cesta tak akorat do hajzlu.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.02.2011 (15:51)  
Dusanh: ano, presne tak to je. Duvod je v "atomizaci" systemu. Strucne: infrastruktura a stavby SZDC, nakl.dopr. CDC a soukromnici, os.doprava dalkova MD, os.doprava regionalni Kraj, dopravce a technika CD a soukromnici. Takze ja spatruji to reseni predevsim v nalezeni nejakeho sjednocujicho prvku. Nekdo jej vidi v MD, ja spise v unitarnim dopravci po vzoru DB, ktery "vi" (ovsem za urcitych "regulacnich" podminek, at z toho neni zase CSD).
registrovaný uživatel Dusanh 
20.02.2011 (14:27)  
Ad xAnri05: problém není u SŽDC, ale u státu. Chybí zde SYSTÉM, který by stanovil cílový stav. Tj. např. říct, že na trati Praha hl.n.-Benešov budeme vyžadovat kapacitu pro tolik a tolik Os, R a nákl. vlaků výhledově pro tolik a tolik cestujících. A potom teprve sednou k papíru a začít malovat, co pro to bude potřeba. Doma v baráku si taky (skoro :-) každý dobře rozmyslí, co kam potřebuje dát a tomu přizpůsobí "infratrukturu".
Potom by se vidělo, jestli má význam na trati jako je do Špk dělat elektrizaci atd. Bohužel se jaksi u nás neumí dělat "údržba", všichni vidí jenom, že je to potřebné z gruntu přestavět - protože se z toho nejvíc vyrejžuje :-(
Ale buďte v klidu, totéž je v celém státě, ten systém není skoro nikde :-(( Viz. zdravotnictví, obrana apod., všude se jenom hasí nejpalčivější věci, ale podstata se nemění...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.02.2011 (14:07)  
ekoter: Co nuti CD chovat se ekonomicky?
Cenova jednani s 15 "zdroji" penez, hrozba konkurence a vyberova rizeni ze strany objednatelu na dodavku sluzeb.
Anebo se zůstane na stejných penězích, ale sníží se výkon.
Ano, ale to znamena propousteni a tedy ekonomicke chovani.

Zatim co SZDC nenuti nic k nicemu. A jeste si mohou prostavet investice do infrastruktury, kde se jim to hodi (do kapes) a ne, kde je to dopravne prinosne (viz treba ET vc. PEU Spk-Zbr).
registrovaný uživatel syrda  mail  
20.02.2011 (14:00)  
Petr Lešek: zkus projít fotogalerii.
Přerov, St. 12
20.02.2011 (13:46)  
Odkud je ten ilustrační obrázek?
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko