..: Výpravčí či výhybkáři přejdou pod SŽDC :..

Výpravčí, foto: Bertovec Praha — Ministr dopravy Vít Bárta začíná plnit některé ze svých předsevzetí, alespoň co se týče železnice. Na řadu totiž nyní přišla klíčová otázka převodu některých zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Jedná se o výpravčí, výhybkáře, závoráře či hláskaře a další zaměstnance tzv. živé dopravní cesty, kteří se přímo starají o provoz na trati. Tento krok navazuje na dřívější předání infrastruktury a završí tak další fázi transformace české železnice.

Návrh ministra dopravy již schválila vláda. Pod SŽDC tak přejde až 9 500 zaměstnanců Českých drah. Přesná čísla se však ještě upřesňují, stejně jako otázka, kteří zaměstnanci konkrétně budou přesunuti. Ministerstvo si slibuje úsporu nákladů, jelikož nyní musí stát za tyto zaměstnance drahám platit velké peníze. Nově je bude platit přímo, avšak zaplatí Českým drahám asi 400 milionů korun za uniformy či vybavení. Proti přesunu zaměstnanců se již ohradili odboráři, kteří se kvůli tomuto tématu s ministrem dokonce sešli, avšak jednání pro ně nakonec dopadla neúspěšně. V současné době se bojí hlavně propouštění, které SŽDC pravděpodobně plánuje, neboť musí ušetřit asi 6 % financí a úspory se jistě budou hledat také na platech zaměstnanců a s tím související rušení pracovních míst. Otázka, zda bude správce infrastruktury platit drahám peníze za užívání nádražních budov či stavědel, v nichž mají dotyční zaměstnanci zázemí, je zatím bez odpovědi.

Paradoxem je, že ČD vlastní i budovy u tratí, kde dopravu provozuje soukromý dopravce. V současné době je podobný problém například s nádražím ve Varnsdorfu, kde ČD chtějí po dopravci Trilex tzv. „ošlapné“, tedy poplatek za užití nádraží cestujicími Trilexu. Do doby vyřešení problému zůstane nádraží pro veřejnost zavřené.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz, Vláda ČR, ČTK, SŽDC, E15


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 19.2.2011 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
19.02.2011 (9:47)  
Nevím, o co odborářům jde. Pod pojmem Správa železniční dopravní cesty si představím nejen údržbu, ale i řízení železniční dopravy. Tohle se mělo udělat již při vzniku SŽDC v r. 2003. A mohl by mi někdo vysvětlit, proč se bude ještě ČD za ty zaměstnance platit? Přijde mi to zbytečně vysoká suma.

V otázce nádraží bych postupoval následovně: nádraží by se za symbolickou cenu měla převést na SŽDC a ta spolu s min. dopravy rozhodne, která si ponechá. Nemá cenu dnes vlastnit nádraží na každé lokální trati, doprava na železnici se proměnila od vzniku těchto tratí a nádraží mají smysl pouze tam, kde se za den vymění určitý počet cestujících (číslo si netroufnu říct. Nevím, kolik je optimální počet cestujících pro rentabilní provoz nádražní budovy). Ale jistě by se daly výhodně prodat soukromým subjektům, ať už jako prostory na bydlení nebo na jiné účely (restaurace atp.).
19.02.2011 (9:43)  
FRK) Tentokrát ode mě dostáváte + a máte pravdu – převod výpravčích mimo gesci dopravce je něco, k čemu se ČR zavázala někdy v letech 2000-2002 přijetím nařízením EK, tzv. 1. železničním balíčkem. A pokud si pamatujete, těsně před nástupem Bárty min. rok proběhla médii zpráva, že EK udělala revizi, jak kdo ty nařízení splnil a zažalovala 13 zemí EU, že tomu tak dosud není. A bude hůř – pravidla se zpřísňují.
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
19.02.2011 (9:26)  
Jak se do něčeho vloží sódruzi odporáři, můžeme si být jistí výsledkem s přínosem rovnajícím se nule.
19.02.2011 (8:12)  
Další krůček k tomu, aby na České železnici (nikoliv Českých drahách) byly věci tak, jak patří.
FRK
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko