..: Žlutá souprava poprvé na trati, rozjezd Regiojetu se blíží :..

162.114 RegioJet, Opava (detail), foto: Josef Petrák Opava — Projekt IC RegioJet má za sebou další významný krok směrem k ostrému startu první soukromé dálkové linky na českých kolejích. Na trať mezi Opavou a Kolínem totiž poprvé vyrazila kompletně žlutá souprava pod křídly Student Agency. Předznamenává tak zahájení pravidelného provozu na trase Praha - Havířov, jež je plánované na konec září. Dopravce v současnosti dokončuje přípravy prodejních systémů i pilotního vozového parku, s čímž úzce souvisela i čtvrteční technická jízda, jejímž účelem byla přeprava čtyř vagonů v čerstvém korporátním nátěru do dílen v Kolíně. Tam vozy rakouské provenience podstoupí úpravy interiéru a technologického vybavení, aby za měsíc mohly odvézt první cestující na jednom ze třech párů expresů. S Regiojetem jsme při této příležitosti strávili dvanáct hodin a přinášíme nejpodrobnější pohled na soupravu, kterou si ještě před několika měsíci řada skeptiků nedokázala ani představit. Podívejte se.

Žlutý vlak, veřejně-neveřejně

162.114 RJ, Sv 1010, Zábřeh na Moravě, 25. 8. 2011, foto: Josef Petrák Čtvrteční přetah soupravy z krnovského Olpasu do kolínských dílen Metrans DYKO ve skutečnosti původně neměl být veřejnou akcí. Žlutý dopravce plánoval pouze přistavit nově nalakované vozy k modernizaci interiéru a instalaci doplňkového zařízení. Technická jízda přesto neunikla pozornosti médií a desítek nadšenců, kteří od rána vyčkávali mimořádný soupravový vlak prakticky po celé jeho trase. RegioJet samotný nakonec přistoupil na drobnou prezentaci pro novináře, byť omezenou jen na exteriér vagonů, a pózování palubního personálu. Delší pobyty pak byly využity k fotografování pro připravované propagační materiály – mnohdy s neplánovaně velkým publikem v podobě cestujících ČD, kteří žlutou soupravu potkávali při svém pohybu na nástupišti.

Vozy 1. třídy od Siemensu poslouží jako univerzální třída pilotního provozu IC RJ, foto: Juraj KováčFinální vzhled vozů vychází z návrhu designéra Patrika Kotase, známého třeba vizuálním řešením tramvají Škoda ForCity. Vychází z tradiční žluté barvy Mellon Yellow (RAL 1028) v kombinaci s černou. Nástupní dveře a značení vozů jsou pak vyvedený v metalické stříbrné. Od jednotné žluto-černé linie se naopak prozatím odklání vizuál lokomotiv, které zdobí asymetrické polepy s logem dopravce na univerzálním žlutém podkladu. Po stránce interiéru naopak původně rakouské vozy (dosud nesoucí registrace ÖBB) dosud nedoznaly zásadnějších změn. Ty je čekají teprve v následujících týdnech v kolínských dílnách. Zásadním způsobem zde bude upraveno vybavení interiéru a v některých případech dojde i k modifikaci jeho rozložení. Do zahájení ostrého provozu zároveň vagony obdrží zázemí pro poskytování inzerovaných služeb – Wi-Fi připojení, občerstvení včetně jídla, četba zdarma atp.

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč 162.114 RJ a vůz ABmz. Barevné schéma tak úplně neladí., foto: Juraj Kováč Je čas zvyknout si na nový pohled na nástupišti (Ostrava-Svinov), foto: Juraj Kováč

První nasazení: jedna třída, dvě soupravy, šest spojů

753.197 KDS, Ampz RegioJet, Bruntál, foto: Josef Petrák Čtyři žluté vozy, jež se účastnily čtvrtečního přesunu, ve skutečnosti představují jen první vlnu závěrečné fáze příprav na vyjetí spojů InterCity RegioJet s cestujícími. To se uskuteční koncem září se dvěma pětivozovými soupravami, složenými z řad Ampz a ABmz, jež zajistí tři páry spojů mezi Prahou a Havířovem. Podle představitelů Student Agency se bude jednat o testovací provoz, který zároveň umožní praktický trénink vlakového personálu a doladění palubních služeb. Všechny spoje přitom nabídnou jednotný kvalitativní standard, jehož jedinou variací bude uspořádání interiéru jednotlivých vozů. Oddílové a velkoprostoré vagony by u Regiojetu měl na první pohled odlišovat přívlastek Relax, který lze již dnes spatřit na bočnicích vozů řady Ampz se 48 místy k sezení. Pokud tedy dosud platila okřídlená věta, že "nejlepší česká jednička je rakouská dvojka", s první vlnou žlutých expresů paradoxně začne platit prostá realita, že "nejlepší česká dvojka je rakouská jednička".

Olomouc a žluté vlaky dvou dopravců, foto: Juraj KováčDo pilotního provozu dálkových vlaků Student Agency se v následujících týdnech může zapojit až 22 vozů řad Ampz a ABmz v jediné kvalitativní třídě, zatímco zbylých šest vagonů řady Bmz 21-90.0 z let 1976-1978, které jsou zároveň nejstaršími z nedávných akvizic Regiojetu, čeká zásadnější modernizace s kompletní změnou vnitřního uspořádání. Od příštího jara pak žlutý dopravce počítá s dodávkami zcela nových velkoprostorových vozů UIC-Z1 několika různých konfigurací od výrobce ASTRA Vagoane Călători, které postupně doplní jeho flotilu k dosažení předpokládané kapacity deseti párů vlaků denně, včetně trasy Praha - Žilina a, o rok později, Praha - Košice. Novostavby z rumunského Aradu rovněž společnosti umožní zavést další, komfortnější cestovní třídu.

Spoje IC RegioJet v letošním jízdním řádu počítají mezi Prahou a Ostravou s jízdní dobou 3 hodiny a 33 minut se zastávkami v Pardubicích, Ústí nad Orlicí, Zábřehu na Moravě, Olomouci a Hranicích na Moravě. Příští grafikon by tento čas měl zkrátit ještě o 7 minut, s cenou do 230 korun při využití Kreditové jízdenky Student Agency, včetně bezplatné rezervace místa. Vlaky ČD v současnosti českou a moravskoslezskou metropoli spojují za 3 hodiny a 44 minut, přičemž od prosince se cesta s modrým dopravcem zkrátí za 3 h 21. Napomůže tomu zejména zrušení zastavování v Hranicích, ale také důkladnější dodržování řazení souprav s garancí provozní rychlosti 160 km/h. Nejrychlejším spojem mezi Prahou a Ostravou i nadále zůstane pendolino, které v provozní kategorii SuperCity nabídne cestovní dobu 2 hodiny 56 minut.

RegioJet stevardka vyhlížející, foto: Josef Petrák RegioJet stevardka, foto: Josef Petrák RegioJet stevardky, foto: Josef Petrák

Dálkový RegioJet startuje, málokdo věřil…

Od září začíná ostrá konkurence žlutých a modrých vlaků, foto: Juraj KováčOd rozpoutání plnohodnotného konkurenčního boje na komerčně nejzajímavější železniční trase v Česku nás tedy dělí už jen týdny. Na přelomu srpna a září by RegioJet měl spustit nové webové stránky s možností nákupu jízdních dokladů, jež budou porovnatelné s návštěvou některé z poboček dopravce. Národní dopravce naopak se vší vervou nasazuje do provozu aktuální vlnu modernizovaných vagonů a slibuje rozšíření palubních služeb, včetně větší přítomnosti stewardek na prestižních dálkových spojích. Zatímco se ale budou oborové i celostátní média plnit zprávami a dojmy z nově objeveného konkurenčního prostředí, je zajímavé ohlédnout se jen několik měsíců do minulosti, kdy Student Agency upustila od původního velkolepého projektu HighJet, a prostřednictvím své dceřiné společnosti začala aktivně pracovat na záměrech pro regionální dopravukomerční vlaky na ostravské lince. Ještě v prosinci 2009 označil generální ředitel ČD Petr Žaluda ambice žlutého dopravce za "demagogické kecy". „Žluté vlaky jsem nikdy neviděl a nikdy neuvidím,“ zdůraznil tehdy Žaluda s odkazem na dosavadní úspěchy spojů SuperCity Pendolino.

Olomouc a dva žluté vlaky. O jednom z nich se donedávna pochybovalo ve velkém., foto: Juraj KováčPrávě důvěra národního dopravce ve svůj vlajkový produkt rezonovala v debatách uplynulých let obzvláště silně: „Osočování existujícího a úspěšného pendolina imaginárním projektem není na místě. České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně,“ říkal na sklonku roku 2007 tehdejší mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Teď RegioJet postupně představuje vozidla, jež by svým komfortem měla oslovit i nejnáročnější zákazníky národního dopravce. „Přestože u dopravce RegioJet budou vozy označeny jako vozy 2. třídy, přibližně 190 míst z celkové kapacity 240 odpovídá konfigurací a komfortem běžné první třídě nebo konfiguraci prémiové první třídy Business Class. RegioJet i tímto sleduje slogan, který má charakterizovat jeho služby – O třídu lepší,“ uvádí dnes marketingový ředitel Student Agency Aleš Ondrůj.

Žlutý podzim na koridoru

162.114 RJ, Sv 1010, Hoštejn, 25. 8. 2011, foto: Josef PetrákDo širšího povědomí se firma RegioJet dostala před více než rokem díky výraznému marketingovému projektu Žluté jaro na železnici. Teď, po měsících příprav, projela po třetím koridoru první ucelená souprava v čele s upravenou lokomotivou 162.114. Prozatímní vozový park i personál dopravce si tak poprvé vyzkoušel jízdu rychlostí 140 km/h v žlutém podání. „Jeli jsme jak draci,“ pochvaloval si management Regiojetu. I přes svou relativní všednost tak obyčejný přesun soupravy přitáhl více pozornosti, než kdejaká oficiální prezentace za uplynulých několik let. RegioJet na českých kolejích čeká ještě dlouhá cesta ke komerčnímu úspěchu; na druhý pokus a po krůčcích ale postupně realizuje to, co se nepovedlo někdejšímu dopravci Railtrans, co část politické scény nikdy nechtěla, a co ještě donedávna celá řada lidí zcela odmítala. Ve světle avizovaného příchodu třetího hráče tak cestující na železnici čeká vskutku horký podzim, který zajisté přinese nevídané výkony od všech zúčastněných stran.

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 26.8.2011 (2:04)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 38      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer hasitobur  mail  
27.08.2011 (18:16)  
SYN > Prosil bych nějaký důkaz toho, že úřady hází RJ klacky pod nohy. Kdo konkrétně a jak? Zatím jen slyším, že mu každý ubližuje, ale nikdy jsem se nedozvěděl jak. Za neuskuteční jeho dřívějších vizí si může sám, protože to byl jeden velký nesmysl a kdyby tam neměl nyní lidi jako Honza Paroubek, tak v tom snu žije doteď. Teprve tyhle lidi mu vysvětlili, jak se provozování železnice má vůbec dělat. Co se týká schvalování vozidel, tak mají ČD stejné problémy jako jiní.
27.08.2011 (18:02)  
Ale schválně jestli ví pán od Trilexu jak jsou vypravovány vlaky Alex:
Pokud toto bylo myšleno na mě, tak já nevím. Ale podle profilu "Die Länderbahn" na Facebooku, kde je ve fotogalerii fotografie ruky pruvodčí se zelenym terčíkem tipuji, že je vlak vypravován stejně jako u ČD...
Registrierter Benutzer rpet  mail  
27.08.2011 (17:58)  
nechtel jsem reagovat, fakt nechtel, ale... ... proste musim. JE TO OFF TOPIC A VSEM SE OMLOUVAM, zejmena za "delsi" komentare. ale znate me, ja to jinak ani neumim -:)

@ eurostar:

S priateľkou sme nadobro odchádzali s Londýna. Zvolili sme si cestu Student Agency pretože dovtedy som s nimi nemal zlú skúsenosť a nejaký ten komfort a lepší servis nám pomôže vydržať 24 hodinovú cestu do rodného Trenčína.

nevim, jestli to je vtip, ale "komfort" v buse na 24 hodin skrze celou evropu? to si sand delas srandu... rika ti neco pojem "letadlo"?? listek pro 1 osobu s SA busem stoji cca ?110, letecky v tripu LTN - BTS za ?40 (plus poplatky cca ?40...) a dal Bratislava - Trencin vlakem. max 12 hodin. relativne pohodlne. ze jste se rozhodli pozde, nebo neumite hledat slusnou fare, atp. atp. je ciste vas problem.

...Už len online rezervácia bola jeden veľký podfuck! Mapka autobusu jasne ukazovala posledné dve voľné miesta vedľa seba v strede busu. Hovorím super, tak to bereme teda. Pri príchode na Londýnsku Victoria Green Line station nás však čakalo veľa nemilých prekvapení. Mali sme dokopy 2 kufre plus 2 menšie batožiny. Za tie dve menšie sme si museli priplatiť 20 libier extra, hoci na internete o tom nebola ani zmienka a nejake pravidlá a príplatky za extra batožinu som tam nenašiel ani po úpornom hľadaní.

za tvoji nemohoucnost nemuze jancura, a ani nikdo jinej:

http://jizdenky.studentagency.cz/web/ceniky/index.html?station-select=10204051

a tenhle cenik s dodatkama jim tam visi uz docela dlouho.

...Ďaľsí šok nastal po vstupe do busu, kde sme zdesení zistili, že naše miestenky na 2 miesta vedľa seba v skutočnosti vôbec nie sú v strede autobusu ale na posledných úplne zadných sedadlách. Už vtedy som chcel Jančuru na diaľku zabiť!

mel jsi ticket s rezervaci? trval jsi na svem pravu dle vystavene a uhrazene rezervace? pokud ne, neumis se sam o sebe postarat (pomijim duvod, ktery by byl nejak omluvitelny, i kdyz netusim, jaky by to mohl byt...) a tim padem nemas ani to nejmensi pravo nekde brecet. pokud jsi sve pravo vymahal, ovsem neuspesne, okomentuju nize.

Je to jeden veľký podvod lebo tie miesta nie sú ani zďaleka plnohodnotné a cena lístka vôbec lacná nebola.

kdysi davno jsem jel vlakem do z teplic do prahy. sedel jsem v prvnim kupe, a zavanel do nej zachod (huste). mam tim padem narok na slevu, nebot je to (dle tebe) "podvod v komfortu"???

Celúú cestu autobus samozrejme meškal a ani v noci nebola žiadna prestávka.

sorry, ale v tomhle ti neverim ani slovo. ty bealusy (nebo cim to jezdi ted nevim...) maj totiz elektronickej zaznam provozu vozidla, a ty bezpecnostni pauzy se z toho daj vycist - logicky tam bejt musej, protoze jinak je ridic zralej na vterinovou vypoved. a ti ridici to moc dobre vedi, protoze na rozdil od tebe se najdou cestujici, kteri by to jen tak projit nenechali.

Do Prahy sme teda prišli s miernym asi 20 minútovým meškaním nakoniec.

tebe vydrtila 20 minut sekera na mezinarodnim spoji? poslys, nerad, ale zeptam se: prijde ti to, co pises, jako normalni??

...Tu som však už zaúradoval a s jedným Popradčanom sme sa dohodli že si vymeníme miesto a cestovali sme teda s priateľkou vedľa seba a na normalnom mieste konečne...

chapu, ze cestovat celou cestu bez pritelkyne vedle sebe je naprosto neprijatelne. zejmena, vidate-li se i v jinych zivotnich situacich...

Prvé dve hodiny cesty vraj nefungoval kávomat. Stewardka ho bola skontrolovať a asi po 10 sekundách nadšene výkrikla že sa ho snaži spojazdniť neskôr. Áno stewardka sa spojazdnila aj s kavami až v Brne.

drze bych trval na vraceni castky 10CZK a vymahal odskodne za zpusobenou psychickou ujmu. (uz ti nekdo vysvetlil, ze i technika muze selhat? a pri vsi ucte, stevardka, nekde cestou z prahy do trencina to bude opravovat asi tezko - pokud to tedy zrovna neni zrucna elektro-mechanicka...)

a ted to dokoncim - jak jsem slibil o kus vejs...

obecne je o nas, cesich a slovacich, ve svete znamo,ze se o sebe neumime postarat. pokud se neco stane, cekame, ze to nekdo vyresi za nas. a jednat zaciname az vechvili, kdy nam hnedy tece do kalhot. to neni urazka, opravdu. tenhle nazor panuje napric celou zapadni evropou uz docela dlouho, ale my nejsme ochotni si jej priznat bez projevu ublizenosti. natoz ze by jsme s tim neco zacali delat.

pokud by se mi stalo to, co tobe, ver mi, ze bych velmi tvrde a nekompromisne trval na navraceni adekvatni castky z ceny jizdneho. ano, stalo by me to cas navic, ale tady v GB jsem si zvykl na to, ze zakaznik je pan a ma pravo byt odskodnen v okamziku, kdy doznal ujmy, ci krivdy.

to, ze jsi nesel na pobocku SA (po prijezdu domu), a nevydrtil z nich ony prachy, je tvuj, nikoliv jancurovo problem.

jiste, nejspis to bylo neprijemne, to jsem ochoten pochopit. i ten vztek, emoce a vse kolem - ti, co nekdy cetli moje blogy, si dokazou zive predstavit, jak jsem ja prskal na nebohou slecnu u prepazky skyeurope, kdyz se nelitalo z lutonu kvuli snehu -:))) ale presne o tom to je: prskal jsem, notne a silne. a vyprskal jsem si prednostni misto v prvnim letadle smer praha. bez te urcite miry nastvanosti a drobne agresivity bych na lutonu sedel mozna jeste dneska.

proste: jsi neschopnej a neprizpusobivej?? neumis resit nastale problemy? nedospel jsi do stavu sebevedomeho zakaznika (ktery za neco plati mastny prachy??) tak proboha nikam necestuj a sed doma. protoze ty nejvetsi prusery se stavaj ZPRAVIDLA na cestach.

kde neni zalobce, logicky nemuze byt soudce. jancura nemuze videt kazdej problem, kterej nekde nastane - on tam s vama nejspis nebyl. pokud se on nedozvi, ze se neco stalo (a ze to dejme tomu bylo vazny), nema ani tu nejmensi sanci zjednat napravu. uz ti to dochazi??
27.08.2011 (16:32)  
Jugy-jsem rád že jsi to napsal aspon vím že tady tato debata není o tom jestli jančura nebo CD ale otom co má kdo zanesené v hlavě.někdy jsou to zkušenosti vlastní a někdy jen to co si kdo kde přečetl.napsat to že personál vlaku nemá zájem muže jen někdo kdo jel naposled vlakem když mu bylo 5 let.já jezdím docela často a myslím si že zaměstnanci CD jsou opravdový profíci a dokáží vycítit jestli cestující jejich ochotu potřebuje nebo ne.aspon se to týká většiny.pokud mi někdo něco nabídne tak mi to nevadí ale tím by jeho zájem měl skončit a neopakovat nabídku do zblbnutí a to ad se na mě nezlobí většina těch mladých a jistě pěkných koček nedokáže.
Registrierter Benutzer SYN 
27.08.2011 (16:13)  
eurostar: Čo sa týka nových žltých vlakov úprimne som čakal, že jančura kúpi niečo lepšie ako staré sprachnivelé talianske peršingy s maximálkou len 140kmh. Samozrejme chcel ušetriť čo najviac.
Chápu že ve vzteku jedovatá slina občas ukápne, ale tohle jste šlápl pěkně vedle... Ona ČD má v majetku jakékoliv elektrické loko které by byly novější než tyto zpětně dovezené Pershingy pro RJ? Ne, je to tak, NEMÁ ani jednu jedinou (380 doposud nejsou v majetku ČD, a uvidíme kdy budou, stejně jich zatím jezdí stopové množství). Doufám že o lokomotivách ČD se tedy ekvivalentně zmiňujete jako o ultrašrotu, přecejen je jejich průmerné stáří ještě asi tak o 10 let starší (stačí připomenout plecháče co tvoří skoro polovinu střídavé trakce, ty vypadají že jsou blíže éře páry než dnešku...)

Jinak se Jančurovi vůbec nedivím že nakonec sáhnul po kousku u kterého se po něm nemohl žádný úřad vozit ohledně schválení pro provoz, ty klacky co mu tu házely úřady pod nohy nejsou jen vysněné...
Taky nikdo neříká že to je poslední varianta se kterou bude jezdit, naopak je to PRVNÍ varianta, vůbec bych se mu nedivil kdyby koupil postupně nějaké novější rychlé loko na 160 (pokud budou nové tak jistě i vyšší, u nové to není problém dokonce už i Schade takové vyrábí) případně jednotky... ale začátky jsou nejtěžší a ty už bude mít za sebou. A ty Peršingy nebude mít problém prodat kdekterému nákladnímu dopravci... anebo by mohl vyfouknout ČD prvenství a udělat jejich uvažovanou reko na 361...
27.08.2011 (15:08)  
Když už jsme u těch zážitků o žlutých busech, tak tedy ten můj. Před dvěma roky jsem cestoval do Paříže a také to nebylo zrovna levné. Linka po cestě obsluhovala rovněž něměcká města. Aby stíhala jízdní řád, Mannheim jsme projeli na plný knedlík v úsecích, kde byla maximálka 50 km/h. Tak agresivní jízdu už jsem dlouho nezažil. Jestli řidičům bylo 25 let, tak je to moc. To vše prosím v době, kdy jeden Jančurův 21-letý řidič převrátil u Trenčína autobus a zabil 4 Slováky.
Kávovar opět nefungoval, s tím už jsem se setkal i na vnitrostátních linkách a nabízeny byly časopisy 3 měsíce staré. Stejně linka nabrala zpoždění, neboť nějaké chytrá hlava rozhodla mít konečnou v Paříži u Východního nádraží a skoro hodinu jsme se prodírali zácpami z Periferique. Při zpáteční cestě jsme jeli zachraňovat cestující z porouchaného autobusu do Karlsruhe a Ulmu a jízdní doba se protáhla o další dvě hodiny.
Vše jsem samozřejmě sepsal a emailem poslal řediteli. Bylo mi odpovězeno, že se tím budou zabývat kompetentní osoby v SA, ale pak už mi nikdo neodpověděl.
Co říct na závěr? Kdyby ČD byly o něco schopnější, nemusel tady být vůbec žádný humbuk kolem nějakého Jančury.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
27.08.2011 (15:08)  
Václav Vrtěna:
Bohužel při tak velkém počtu rychlíkových vozů se docela těžko dává dohromady souprava tak aby vypadala jako jednotný standard.
No mě zase připadá, že když má dopravce nějaké tisíce vozů, tak by pro něj neměl být takový problém najít mezi nimi osm stejných. Jiná věc je, že už je větší problém, aby ten standard byl stejný každý den (ale i tak líp vypadá, když je všechno stejné, a aspoň se lidi netlačí do těch lepších vagónů). Ovšem to že ČD mají velmi malý počet záložních vagónů, a tedy nahrazení skoro libovolného vozu, který jde třeba na opravu, je pro ně problém, to je důsledek hlavně toho, že místo nákupu nových vozů pořád dokola rekonstruují ty staré, což má tu důležitou vlastnost, že se tím počet vozů nezvyšuje, navíc se tím často snižuje počet sedaček.
RJ bude mít výhodu v tom, že bude mít vozy jen několika málo typů, a tedy nebude mít takové problémy jako ČD. Zároveň ale bude mít zálohu v absolutních číslech malou, byť bude možná procentuálně větší než u ČD, takže pro něj bude problémem, pokud z nějakého důvodu bude muset dočasně vyřadit z provozu více vozů najednou.

A jako zájemce o železnici mě předpisy ČD sice částečně zajímají, ale železniční doprava není primárně určená pro zájemce o železnici (byť to tak dnes leckde vypadá), ale pro „obyčejné cestující“, kterým je celkem jedno, jaké papíry ve vlaku kdo vyplňuje a kdo odkud na koho jak mává. Ale asi budou raději, když jim ten člověk (průvodčí, steward, vlakvedoucí nebo třeba čingischán) místo mávání ze dveří a volání dispečerům přinese čaj.
27.08.2011 (14:49)  
Jen pro informaci. Trilex provozuje dva typy jednotek. Obě jsou motorové a dvouvozové. ČD mají přece jen jiný a o dost širší vozový park a z toho vyplívá to co jsem napsal. Jinak v Německu si vlaky fernverkehr vypravují vlakvedoucí všude. Zatímco u nahverkehr jen u RE nebo IRE vlaků a ještě záleží kdy a kde. Oni jsou tam dokonce i jinak pojmenované relativně shodné profese vlakového doprovodu. Ale schválně jestli ví pán od Trilexu jak jsou vypravovány vlaky Alex (dceřinka stejně jako Trilex spadající pod italské FS) v Německu,které jsou vedeny lokomotivou a mají tak čtyři pět vozů.
27.08.2011 (14:39)  
Čo sa týka nových žltých vlakov úprimne som čakal, že jančura kúpi niečo lepšie ako staré sprachnivelé talianske peršingy s maximálkou len 140kmh. Samozrejme chcel ušetriť čo najviac.
Italské? Týjo, ja myslel, že je dělala plzeňská škodovka a že jsou to jedny z nejspolehlivějších mašin na československých kolejích. A on je krám od fiatu.
Jasně že chtel ušetřit co nejvíc. Platí to přece z vlastní kapsy. Nebo snad myslíte, že za ním přišel Kalousek a řek mu: "Radime, takdy máš půl miliardy, kup si něco na sebe. Co zbyde vracet nemusíš, to si nech."
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
27.08.2011 (14:37)  
Error404:
Preco vlastne RegioJet oznacuje svoje vozne ako druhu triedu? Je to nejaky predpis SZDC, ze tam musi byt trieda? Pokial totiz maju len jednu tak mi pride logickejsie neoznacit ju vobec.
Protože vozy první třídy mu teď vyrábějí v Rumunsku, takže výhledově ty dvě třídy mít bude (a tyhle vozy zřejmě budou ta druhá třída - pokud se nerozhodne, že jsou přeci jen o něco horší než ty nové dvojky, a neudělá z nich třetí třídu).
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 38      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko