Praha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.
Zdroj: Železniční magazín 7/2011

Nehrozí že bude jiné řazení nebo místo slušného vozu tam bude béčko, že si koupím místenku do nějakýho rumpláku, když sousední vůz bude Bmz a tak...
Konkurence nebude mít problém tento standard nasadit na začátku, předpokládám. Služby v pendolínu tedy budou muset jít dále nahoru, protože ten vlak přestane být vyjímečným.
Ano, ale ten rozdíl není tak velký, jak by se zdálo na první pohled. Sčítat jednotlivé kusy sedaček mi zrovna tady nepřipadá zrovna šťastné.
Dá se to říct i takto:
Jaké % ekonomiky vlaku zaujímají lepší třídy?
V poměru k délce, a tedy cca i hmotnosti a ceně a vůbec cca výdajům vlaku je to u Pendolina nějakých 28% (2/7) a u LeoFlirtu nějakých 20% (1/5).
Pokud u zlatocernych budou mit vic prostoru a lepsi sedacky, maji prvni "bonus" proti pendolinu. Na stranu druhou se da predpokladat, ze i ve "dvojce" budou provozovat v cene jizdenky sluzby, o kterych se zatim "dvojkarum" v potemkinovi muze leda zdat.
A je tu jeste jedno hledisko - zminoval ho pan Radim Jancura v souvislosti s dotazem na "socialni" sedacku v autobuse, kde nebude obrazovka, kdy se tazatel ptal na to, jaka bude kompenzace za nizsi komfort na teto sedacce. Odpovedi mu bylo, ze se da predpokladat, ze toto misto bude obsazovano az jako posledni ... a ze posledni misto ma nekdy cenu zlata :-) Takze o zadne kompenzaci neuvazuji.
A to je ještě možné, že někteří lidé v té jedničce sedí jenom proto, že do dvojky už se nevešli.
Jsem zvědav, jak se s tím popere Regijet. Když Jančura kdysi sliboval šest tříd, tak jsem se tomu musel usmívat.
Naopak se mi líbí podíl "lepších" sedadel, je to jenom 10,5% z kapacity. U Pendolina je to trojnásobek, což se mi zdá zbytečně moc. Máte někdo zkušenost s tím, jak jezdí jednička v Pendolinu obsazená?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










