..: LEO Express poptává další elektrické jednotky :..

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT na spoji LeoExpress dopravce Rapid Express, foto: Rapid ExpressPraha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.

Zdroj: Železniční magazín 7/2011


JiříK. | 11.8.2011 (16:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
18.08.2011 (22:51)  
Borovička: ono to bude hlavně o tom, že pendolíno je jednotka. Běžnému cestujímu z toho plyne několik zásadních jistot, které u jiných vlaků nejsou. U (této) jednotky jsou vždy vozy stejně uspořádané a v normálním pořadí, vybavení interiéru, kvalita sezení, zaručenost místa k sezení, klimoška, slušný záchody, ticho.

Nehrozí že bude jiné řazení nebo místo slušného vozu tam bude béčko, že si koupím místenku do nějakýho rumpláku, když sousední vůz bude Bmz a tak...

Konkurence nebude mít problém tento standard nasadit na začátku, předpokládám. Služby v pendolínu tedy budou muset jít dále nahoru, protože ten vlak přestane být vyjímečným.
Registered user tarten 
18.08.2011 (20:26)  
Joska Holibajda:
Ano, ale ten rozdíl není tak velký, jak by se zdálo na první pohled. Sčítat jednotlivé kusy sedaček mi zrovna tady nepřipadá zrovna šťastné.

Dá se to říct i takto:
Jaké % ekonomiky vlaku zaujímají lepší třídy?
V poměru k délce, a tedy cca i hmotnosti a ceně a vůbec cca výdajům vlaku je to u Pendolina nějakých 28% (2/7) a u LeoFlirtu nějakých 20% (1/5).
18.08.2011 (20:22)  
Já bych to tak nedémonizoval. "Potěmkin" táhne, i když všichni tady víme, že "západní" EC vozy jsou lepší (Bmz, ale třeba na Einsteinovi byly kdysi i velmi komfortní velkoprostoráky 2+2 CFF). A souboj leo a potěmkin (a stjudens) bude nakonec jen o komerčních nabídkách a obchodní pružnosti.
Registered user Sim 
18.08.2011 (10:50)  
Joska Holibajda > ono je to ale vsecko nejen o cene, ale i o tom, co za to dostanu. U toho potemkina je problem v hardveru, bo sedacky jsou v jednicce a dvojce stejny, lisi se jen barvou. Prostor vetsi neni. Dohanej to zasuvky, ale ty se ted montujou i do dvojky a navic ne vzdy fungujou jak maji, takze vlastne zustava jen "vyhoda" ze to je drazsi (takze se tam snaz sezene volny misto) a rozdily v obsluze (noviny, donaska piva na misto a podobne).

Pokud u zlatocernych budou mit vic prostoru a lepsi sedacky, maji prvni "bonus" proti pendolinu. Na stranu druhou se da predpokladat, ze i ve "dvojce" budou provozovat v cene jizdenky sluzby, o kterych se zatim "dvojkarum" v potemkinovi muze leda zdat.

A je tu jeste jedno hledisko - zminoval ho pan Radim Jancura v souvislosti s dotazem na "socialni" sedacku v autobuse, kde nebude obrazovka, kdy se tazatel ptal na to, jaka bude kompenzace za nizsi komfort na teto sedacce. Odpovedi mu bylo, ze se da predpokladat, ze toto misto bude obsazovano az jako posledni ... a ze posledni misto ma nekdy cenu zlata :-) Takze o zadne kompenzaci neuvazuji.
18.08.2011 (0:25)  
Honzatvs: K tomu pojezdu. Pokud vím, bylo vyřčeno, že se zakoupí pomalejší varianta, ale s neuzavřenou možností budoucího "upgrade" na rychlost vyšší. Samozřejmě nevím o jaké parametry se jedná, ale obecně bych odhadoval tuhost tlumení vrtivých pohybů podvozku a zejména tepelné dimenzování brzd.
17.08.2011 (21:54)  
Tak jsem spočítal, že v tom Stadleru zabírá business sedačka 1,68x více místa než economy. Premium dokonce 2,67x více. Pokud se to promítne do ceny jízdného v tomto poměru (nebo ještě větším - kvůli nějakým nadstandardním službám), tak bude mít asi i Leo problém sehnat dost "prvotřídních" cestujících.
17.08.2011 (21:30)  
Sim:
A to je ještě možné, že někteří lidé v té jedničce sedí jenom proto, že do dvojky už se nevešli.
Jsem zvědav, jak se s tím popere Regijet. Když Jančura kdysi sliboval šest tříd, tak jsem se tomu musel usmívat.
Registered user Sim 
17.08.2011 (19:54)  
Joska > jezdim ve spicce v patek a v nedeli a zatim jsem zazil asi 2x jednicku zcela plnou. Vetsinou vyuzito cca 20 az 50% kapacity, malokdy nenajdu ctyrku jen pro sebe, a to si vybiram ze svych "oblibenych" asi peti mist.
17.08.2011 (18:05)  
Jeden záchod na 79 sedadel mi v dálkové přepravě připadá málo, zvlášť když se jistě počítá s obsazeností blížící se 100%.
Naopak se mi líbí podíl "lepších" sedadel, je to jenom 10,5% z kapacity. U Pendolina je to trojnásobek, což se mi zdá zbytečně moc. Máte někdo zkušenost s tím, jak jezdí jednička v Pendolinu obsazená?
17.08.2011 (17:13)  
Martin Keppert: ono jde taky o to, jestli ten jídelák provozuju jako důl na zlato a cenami a nabídkou odradím 90 % cestujících, nebo jako podnik v cenové úrovni max. +20% oproti běžné ceně na pevné zemi. Když jedu vlakem na Slovensku, tak většinou nestačím žasnout, jaký šrumec v těch jídelákách mají oproti našim.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko