..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Neonym  mail  
06.09.2011 (10:33)  
No nevím, kolik stojí Bmz, ale ať počítám jak počítám, tak jeden vagon/řídící vůz v SIVIC vyjde levněji, a ne o málo, než oprava 971.005. Může mi někdo vysvětlit, čím to je? Je řídící vůz tak drahý? Kolik by stál nový?
registrovaný uživatel Sim 
06.09.2011 (10:33)  
Karel Kovářík, kobros > ted to taham po pameti z rukavu, takze cisla nejsou zcela presna. U RJ/VC vychazi cena na vuz kolem 40 - 45 mega, klasicke emzety pro CD byly za cca 50 mega kus.

Ridici vuz z principu vychazi drazsi nez bezny vlecnak, takze i kdyby se RJ/VC pouze tahaly a nevyuzilo se to ve vratnem rezimu, porad jednotkova cena za vuz vychazi levneji, nez je u CD obvykle.
registrovaný uživatel Kakov 
06.09.2011 (10:08)  
když čtu příspěvky, tak se tu pořád řeší cena VC/RJ a Bmz, ale to je přeci divné,

v první řadě bychom si měli položit otázku potřebujeme řidící vozy? (tady musí říci svoje i zahraniční partneři ČD)

pokud ano musím porovnávat né cenu vagónu, ale cenu soupravy
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.09.2011 (9:48)  
Od 1990 jest mi konstatovat, že na rameni Wien - Brno - Praha - Berlin jsou ve změnách času vždy nejpohodlnější vozy ty, co nasazuje ÖBB. A Railjet / Siemens Viaggio Comfort jsem slastně okukoval již na Innotransu tuším 2008. (Můj zadek se na ta sedadla už vyloženě těší. :-)). Takže nechť si Hospodářská soutěž trhne nohou, já si přeju pro své pohodlí jen to nejlepší a to má jako naschvál kořeny zase v K.u.K. :-)
registrovaný uživatel kobros 
06.09.2011 (9:43)  
otazka: Je jedno misto v railjetu levnejsi nez v Bmz 241,245? Nevim, ptam se. Pokud ne, tak railjety v zadnem pripade nekupovat. Pokud ano, tak jaky je rozdil v cene provozu railjet a Bmz 241,245?
Nikde jsem nenasel odpovedi na tyto zakladni otazky. Mozna jsem spatne hledal. Pokud ale nikde odpovedi na takove zasadni otazky neexistuji, samozrejme to hodne smrdi.
registrovaný uživatel filip 
06.09.2011 (9:30)  
zesp: Poprve nechapu jako muzete mluvit o ceskem zajmu o Railjetech. Railjet není název toho vlaku, ale produkt OBB. Jako napriklad je TGV jen produktem SNCF.
Dale bych zduraznil, ze Viaggio Comfort opravdu jezdí 230km/h. A to jednou tydne v 5/6 na trase: (Budapest keleti pu.-Wien-München/Mnichov)-Stuttgart-Frankfurt. A zpet az z Wiesbadenu.

Kdyz jde o loko, tak sem cetl ze Skoda tvrdi ze by 380 byly schopni 220km/h. A pro upresnení: ano, Taurusy vsech rad (1016/1116/1216) jsou seriove schopni 230km/h.

Co se pocitacoveho systemu Viaggio tice, tak ten by udajne mel byt uplne jini. Stací kdyz clovek vidi jak stoji souprava 45min. ve Wien Westbahnhof a rozsvicuji se tam kontrolky typu pozar, porucha, vypadek napeti, prehrati klimatizace... etc. Ten Viaggio v sobe ma proste moc elektroniky.

P.s. Ale interier "Railjet" je katastropha, snad cesky bude lepsi... :S
06.09.2011 (9:13)  
Ad zesp:
Řekl bych, že toto ještě neřešily ani ČD; nebo to tak alespoň na venek vypadá. Ono totiž nebude asi úplně jednoduché (natož zadarmo), aby RJ s 380 vůbec komunikoval, jelikož RJ údajně využívá nestandardní (rakouský) komunikační protokol. Tak uvidíme, jak to vůbec dopadne. Jinak těch 230 km/h se dosud u RJ nevyužívá ani v tom Rakousku a docela pochybuji o tom, že Němci budou toužit po tom, aby se jim tam tak rychle proháněla 88 t těžká lokomotiva (je jedno, zda Taurus, či 380). Třeba výhybkám to totiž nedělá vůbec dobře. Takže je také docela možné, že RJ bude v běžném provozu jezdit "pouze" 200 km/h; koneckonců, podívejme se na Siemensův Vectron, také už má Vmax oněch "pouhých" 200 km/h...
registrovaný uživatel zesp 
06.09.2011 (8:15)  
Sleduju vášnivé diskuse kolem RJ a stále více mi, jakožto do technických detailů této soupravy nezasvěcenému člověku, na mysli vyvstává otázka, která se tu jaksi neřeší, a nebo jen zcela okrajově - co tedy vlastně bude ty RJ tahat (či tlačit)??? Někde se tu objevilo, že 380-ky, ty však mají pouze 200 km/h. Pokud chtějí ČD s Railjety jezdit v D či A 230, to se budou přepřahat? A nebo k tomu budou skutečně pronajaty Taurusy (ty mají větší Vmax???). Kdo o tom tedy ví něco bližšího, nebo kde k tomu najdu nějaký relevantní odkaz??? Pokud to tu už proběhlo, a já to nezachytil, tak pardon...
06.09.2011 (7:46)  
Ja si myslim, ze to nakonec dobre dopadne a Railjety budou. A doufam, ze soudruzi z nabrezi tuto zkusenost promitnou i do sveho vendor managementu, zejmena co se sledovani kvality dodavek z Prasu a Plzne tyce.

A taky ze nezapomenou do Plzne poslat faktury za pronajmy Tauru... JA bych teda fakturu za pronajem tri Tauru na dva roky dostat nechtel... :)))
registrovaný uživatel karel.f  mail  
06.09.2011 (7:37)  
Určitě jde o moderní soupravu. Ale pohodlí ve vozech ÖBB Bmpz to nikdy nenahradí. Rakouská verze má zbytečně velkou část pro cestující 1.tř. Při řazení kde je jen jedna jednotka jsou prakticky je čtyři vozy 2.tř.
Ta rychlost je opravdu 230 do Lince 115 tam i zpět dohromady 230.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko