Doplněno: — Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.
„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.
Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.
Zdroj: Ekonom.cz

Ridici vuz z principu vychazi drazsi nez bezny vlecnak, takze i kdyby se RJ/VC pouze tahaly a nevyuzilo se to ve vratnem rezimu, porad jednotkova cena za vuz vychazi levneji, nez je u CD obvykle.
v první řadě bychom si měli položit otázku potřebujeme řidící vozy? (tady musí říci svoje i zahraniční partneři ČD)
pokud ano musím porovnávat né cenu vagónu, ale cenu soupravy
Nikde jsem nenasel odpovedi na tyto zakladni otazky. Mozna jsem spatne hledal. Pokud ale nikde odpovedi na takove zasadni otazky neexistuji, samozrejme to hodne smrdi.
Dale bych zduraznil, ze Viaggio Comfort opravdu jezdí 230km/h. A to jednou tydne v 5/6 na trase: (Budapest keleti pu.-Wien-München/Mnichov)-Stuttgart-Frankfurt. A zpet az z Wiesbadenu.
Kdyz jde o loko, tak sem cetl ze Skoda tvrdi ze by 380 byly schopni 220km/h. A pro upresnení: ano, Taurusy vsech rad (1016/1116/1216) jsou seriove schopni 230km/h.
Co se pocitacoveho systemu Viaggio tice, tak ten by udajne mel byt uplne jini. Stací kdyz clovek vidi jak stoji souprava 45min. ve Wien Westbahnhof a rozsvicuji se tam kontrolky typu pozar, porucha, vypadek napeti, prehrati klimatizace... etc. Ten Viaggio v sobe ma proste moc elektroniky.
P.s. Ale interier "Railjet" je katastropha, snad cesky bude lepsi... :S
Řekl bych, že toto ještě neřešily ani ČD; nebo to tak alespoň na venek vypadá. Ono totiž nebude asi úplně jednoduché (natož zadarmo), aby RJ s 380 vůbec komunikoval, jelikož RJ údajně využívá nestandardní (rakouský) komunikační protokol. Tak uvidíme, jak to vůbec dopadne. Jinak těch 230 km/h se dosud u RJ nevyužívá ani v tom Rakousku a docela pochybuji o tom, že Němci budou toužit po tom, aby se jim tam tak rychle proháněla 88 t těžká lokomotiva (je jedno, zda Taurus, či 380). Třeba výhybkám to totiž nedělá vůbec dobře. Takže je také docela možné, že RJ bude v běžném provozu jezdit "pouze" 200 km/h; koneckonců, podívejme se na Siemensův Vectron, také už má Vmax oněch "pouhých" 200 km/h...
A taky ze nezapomenou do Plzne poslat faktury za pronajmy Tauru... JA bych teda fakturu za pronajem tri Tauru na dva roky dostat nechtel... :)))
Ta rychlost je opravdu 230 do Lince 115 tam i zpět dohromady 230.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











