..: Trať Bruntál - Malá Morávka zrušena nebude :..

Motorový vůz M 286.1032 na trati z Bruntálu do Malé Morávky, foto: Miloš Malá Morávka — V posledních měsících se objevovalo stále více zpráv o blížícím se konci několika regionálních tratí, u nichž Ministerstvo dopravy zahájilo správní řízení ve věci jejich zrušení. S příchodem nového ministra Pavla Dobeše však věci nabraly nový směr – jak uvedl mluvčí resortu Martin Novák, všechna správní řízení byla pozastavena a momentálně se hledají jiné možnosti řešení. Jako jediná tak na černém seznamu drah v letošním roce zůstala trať 312, vedoucí z Bruntálu do Malé Morávky, jež byla zrušena hned v lednu. Ani tento verdikt už ale neplatí – díky snaze obcí a železničních sdružení se podařilo rozhodnutí zvrátit, a 17km úsek na severní Moravě tak i nadále zůstává na železniční mapě Česka.

Na konci srpna, téměř půl roku po faktickém úředním zrušení dráhy, vydal ministr Dobeš rozhodnutí, kterým zrušil předchozí výnos svého úřadu. Vyhověl tak osmi rozkladům, které Ministerstvo dopravy krátce po zrušení železnice obdrželo. Jako první podal proti zrušení tratě námitku Klub přátel lokálek (KPL), po němž následovaly místní samosprávy a malí provozovatelé nostalgických jízd. Rozkladová komise, která rozhodnutí zkoumala, zjistila v procesu formální chyby a shledala uplatněné postupy jako protizákonné. Právě na nedostatky v uspíšeném správním řízení přitom zájmové organizace již delší dobu upozorňovaly. Během řízení navíc projevily o dráhu zájem obce, které ji chtějí převzít do svého vlastnictví ve spolupráci s dopravcem KŽC Doprava.

Celý kolotoč jednání však ještě zdaleka nekončí. Rozhodování se teď vrací na stůl Odboru drah Ministerstva dopravy, který však proces pravděpodobně přeruší a přenechá Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta bude jednat se zájemci o převod této dráhy do jejich majetku.

Zdroj: Ministerstvo dopravy - Úřední deska, Klub přátel lokálek, KŽC


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 2.9.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Marek Tomek  mail  
04.09.2011 (1:14)  
@bugear: Velmi rád váš dotaz zodpovím. Ihned poté, jakmile mi ing. Lehovec vydá kopii správního spisu. Tvrdí, že jej nemá:)
registrovaný uživatel bugear 
04.09.2011 (0:16)  
@Marek Tomek: Odpověď na mou odpověď na dopravni.net by nebyla?
03.09.2011 (20:09)  
Re AD 6360 Tak například výše uvedený výrok (nebo výtok?) má u mne 100 bodů, protože srovnávat lokálku (a "ušetřené" peníze) s VRT, snad může jen opravdu jen ... Šlegr xD xD xD

A Šlégr srovnává VRT a lokálky? Nějak jsem si nevšiml...
registrovaný uživatel Marek Tomek  mail  
03.09.2011 (16:40)  
Jen bych chtěl ještě dodat. Pokud by KPL obdrželo těch 117,3 mio KČ, které jsou rozpočtovány na fyzickou likvidaci dráhy, tak slibuji, že na každý druhý pražeč umístím zlatou cedulku s poděkováním Ing. Pavlu Habartovi, MBA
registrovaný uživatel Marek Tomek  mail  
03.09.2011 (12:59)  
Přátelé - k té 253 Vranovice Pohořelice - tam jsme vyhráli nad MD u MS v Praze se správní žalobou. Protože změna kategorie dráhy regionální na vlečku je jen jiný způsob likvidace dráhy. Pro SŽDC konformější, nemusí absolvovat správní řízení před ministerstvem dopravy s účastí veřejnosti. Čili vlečkizace se nekoná. Podrobnosti u nás na webu, pokud by vás zajímalo proč se musí odepsat dráha - malá glosa k tématu je zde: http://marektomek.blog.idnes.cz/c/206189/Jak-jsme-budovali-kruhovy-objezd.html
registrovaný uživatel pekař 
03.09.2011 (10:56)  
Nejlepší by bylo, kdyby PN a spol. napsali, kolik se např.loni či předloni na inkriminovaných lokálkách skutečně proinvestovalo ( ne oficiální čísla SZDC, ale realita ) a pak připsali, kolik by za to bylo nových VRT..:) Prosté.
03.09.2011 (10:20)  
MIRO
"Rozkrádání" podobných lokálek je zoufale ztrátový podnik. To, co vám zaplatí ve šrotu za kolejnice, ani nepokryje náklady na rozmontování. A za nudlovitý pozemek na zapadlém venkově mimo osídlení vám také nikdo moc peněz nedá.

V každém případě raději budu riskovat, že soukromníkovi dojdou peníze a trať bude chátrat, než aby ji SŽDC jednou provždy zařízla
registrovaný uživatel Busman 
03.09.2011 (8:50)  
Michal Jaroš:

Zapáté. Proč je motorák dražsí než bus - proto, že cena za vlkm - vlakokilometr je zprůměrovaná za vlak s deseti vozy i za solo motor bez pruvodciho. Kdyby to ČD rozpočítaly třeba na tuny nebo kapacitu, rázem by lokálky byly mnohem levnější.

Jistě cena za vlkm je zprůměrovaná, ale nechápu, proč by měl být km 810 dokonce levnější než km autobusu, jak jsou někteří přesvědčeni. I podle největších obhájců ř. 810 http://prch.wz.cz/index_soubory/stvanice.htm má 810 spotřebu 27 litrů, což tomu autobusu plně odpovídá. A problém nastane, když je třeba investovat do vozového parku, odpisy z Regionovy za 26 milionů se v té ceně jistě projeví.

Jinak na diskutovaných lokálkách se neušetří nic, protože provoz tam byl zastaven již dávno, proto se ocitly na pokraji zájmu SŽDC. Takže k té úspoře již došlo. Otázka spíš je, kolik se investuje do lokálek a regionálních tratí, které jsou v provozu, ono to nejspíš také nebude mnoho. Samozřejmě souhlasím s převodem lokálek za symbolickou cenu na drážní nadšence, obce či mikroregiony. Nechť tam funguje víkendový provoz.

Dovolím si odkázat na zajímavou diskuzi na dopravním netu: http://dopravni.net/zeleznice/11259/petice-proti-optimalizaci-zeleznicni-dopravy/
03.09.2011 (6:30)  
Řekněte mi, co je na vlečce levnější. U SŽDC bude údržba naprosto stejná - žádná, a jediné co je jednodušší je zrušení dráhy, což je cílem těch převodů.
registrovaný uživatel PN  mail  
03.09.2011 (6:22)  
Jiří z Adamova: Já na nákladní dopravu rozhodně nezapomínám a zapomínat nechci. I proto mě vyděsilo, když se v jednom z prvních Bártových návrhů na rušení objevila i trať Vranovice – Pohořelice, která potenciál nákladní dopravy má. Nicméně pro tento účel není třeba udržovat trať jako trať. Stačí z ní udělat vlečku. Je to přece jen levnější a snadněji se pak i převádí do soukromých rukou. Rozhodně nechci vytrhat a zničit všechno, jak mě tu někteří obviňují ;)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko