..: Trať Bruntál - Malá Morávka zrušena nebude :..

Motorový vůz M 286.1032 na trati z Bruntálu do Malé Morávky, foto: Miloš Malá Morávka — V posledních měsících se objevovalo stále více zpráv o blížícím se konci několika regionálních tratí, u nichž Ministerstvo dopravy zahájilo správní řízení ve věci jejich zrušení. S příchodem nového ministra Pavla Dobeše však věci nabraly nový směr – jak uvedl mluvčí resortu Martin Novák, všechna správní řízení byla pozastavena a momentálně se hledají jiné možnosti řešení. Jako jediná tak na černém seznamu drah v letošním roce zůstala trať 312, vedoucí z Bruntálu do Malé Morávky, jež byla zrušena hned v lednu. Ani tento verdikt už ale neplatí – díky snaze obcí a železničních sdružení se podařilo rozhodnutí zvrátit, a 17km úsek na severní Moravě tak i nadále zůstává na železniční mapě Česka.

Na konci srpna, téměř půl roku po faktickém úředním zrušení dráhy, vydal ministr Dobeš rozhodnutí, kterým zrušil předchozí výnos svého úřadu. Vyhověl tak osmi rozkladům, které Ministerstvo dopravy krátce po zrušení železnice obdrželo. Jako první podal proti zrušení tratě námitku Klub přátel lokálek (KPL), po němž následovaly místní samosprávy a malí provozovatelé nostalgických jízd. Rozkladová komise, která rozhodnutí zkoumala, zjistila v procesu formální chyby a shledala uplatněné postupy jako protizákonné. Právě na nedostatky v uspíšeném správním řízení přitom zájmové organizace již delší dobu upozorňovaly. Během řízení navíc projevily o dráhu zájem obce, které ji chtějí převzít do svého vlastnictví ve spolupráci s dopravcem KŽC Doprava.

Celý kolotoč jednání však ještě zdaleka nekončí. Rozhodování se teď vrací na stůl Odboru drah Ministerstva dopravy, který však proces pravděpodobně přeruší a přenechá Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta bude jednat se zájemci o převod této dráhy do jejich majetku.

Zdroj: Ministerstvo dopravy - Úřední deska, Klub přátel lokálek, KŽC


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 2.9.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Brejlovec  mail  
03.09.2011 (6:00)  
Marek Tomek. Marku máš můj obdiv, velice fandím úsilí Klubu přátel lokjálek o zachování regionálních tratí.Takováto občanská sdružení jsou velmi prospěšná pro tuto společnost neboť nutí zkorumpované politiky dělat rozhodnutí, která jsou v zájmu většiny obyvatel této země a ne pouze v zájmu zkorumpovaných stavebních a ostatních firem které provádějí předražené státní zakázky. ( samozřejmě vyjímky se najdou jako třeba komentátor PN který by vše vytrhal zničil a po nás potopa). Držím a palce a doufám že se Vám většinu podaří zachránit.
03.09.2011 (1:19)  
Nezapomíná se tu nějak na nákladní dopravu, byť třeba nepravidelnou? Kolik ze zde zmíněných zrušených tratí bylo, pokud by byly sjízdné, zcela bez (potenciálu) nákladní dopravy?
Registrierter Benutzer Marek Tomek  mail  
02.09.2011 (23:17)  
Přátelé, spatřuji tuto diskusi jako bezpředmětnou, takže vám mohu slíbit, že poslední cyklostezky na drázním tělese jsou 257,302 a 326. Další lokálky Marek Tomek zrušit nedovolí. Kdo jde se mnou, je vítán, kdo s mým počínáním nesouhlasí, je to jeho právo, ale nezmůže nic. Správní řád ctil i bolševik!
02.09.2011 (23:16)  
sice to sem moc nepatří ale když tu všichni používáte termín ,,trhat koleje" tak 15. září ZAČÍNÁ FYZICKÁ LIKVIDACE ZRUŠENÉ TRATI 257, někdo to tvrdí na konkurenčním webu
02.09.2011 (22:27)  
Nechci řešit, kolik SŽDC dala do které lokálky peněz za určité období, ale v principu s PN souhlasím. Držet lokálky, které fakt nemají z hlediska dopravy význam, je hloupost. Netvrdím, že se musí hned trhat koleje, ale rozhodně bych ty tratě prodal právě těm spolkům, které za ně bojují a chtějí je. Klidně ať jim ty tratě prodají jen za 1kč/km a ať se o ně starají. Třeba si na opravu vydělají občasnou nostalgickou jízdou + dobrovolně a zadarmo odpracovanými hodinami, udrží trať sjízdnou a při životě.
A jen doplním, že jsem z regionu a pokud si dobře pamatuji, tak už před rokem 1989 motoráky na této trati jezdily téměř prázdné......
Takže můžete počítat náklady na provoz podle jakéhokoliv vzorce a s jakýmikoliv parametry, ale pokud jedou ve vlaku v průměru 3 osoby, tak to prostě nevydělá ani na plat strojvedoucího (ne tak ještě na naftu, vozidlo a trať).
02.09.2011 (17:03)  
At uz to dopadne jakkoli, je kazdopadne skoda trat nicit. I kdyby mela zustat napospas, je to porad lepsi a nikoho to nic nestoji.
Ale to je ted takova moda vsechno jen trosku seslejsi okamzite sanovat, znicit, zahladit stopy - i u prumyslovych staveb.
Registrierter Benutzer MIRO  mail  
02.09.2011 (17:00)  
...já tedy nerad maluji čerta na zeď, ale víme jak to v tomhle státě chodí tak mi to nedá. Co když se najde někdo, kdo trať "za hubičku" pod dobrou záminkou získá a následně rozkrade a zmizí (zkrachuje)?? Co když sdružení obcí nebude mít finance na provoz (např. po volbách) a trať nechá na pospas osudu, co se stane pak - jak se to bude řešit??
02.09.2011 (16:15)  
Přesně. Proč koleje trhat, jak se nedávno stalo v úseku Uhřice - Žďánice nebo Hostašovice - Nový Jičín h.n. To, že se koleje nechaly na místě, se vyplatilo nepř. u dráhy Harrachov - st.hr. - Szklarska Poreba G. (Liberecký kraj), nedávno se tam po několika desítkách let obnovil provoz, a jen díky tomu, ge to vlastně byla jen rekonstrukce, ne novostavba, tak nemuseli splňovat kopu předpisů, zkoušek aj. a ušetřilo se mnoho peněz. SŽDC do toho mezitím neivestovala ani haléř.
02.09.2011 (16:00)  
Nechápu ten řev, proč se ta trať musí za kažou cenu vytrhat a zrušit. Má to stát údajně x milionů za kilometr, které musí SŽDC zaplatit. Když o provozování té dráhy mají zájem obce, tak ať to SŽDC převede na sdružení obcí a je? Po vzoru Železnice Desná. SŽDC ušetří těch 6 mega za vytrhání, obcím zůstane trať. win-win. Nebo ne?
Nebo co je špatného na tom, že ze Šumperka do Koutú vedou koleje a SŽDC to nestojí ani halíř?
02.09.2011 (15:51)  
ad M.Jaroš:konečně normální inteligentí názor. Třeba v Německu v 80. a 90. letech zrušily plno tratí ale nechali je napokoji no a po x letech se najednou objevily spolky co si ty tratě vzaly a provozují tam příležitostnou dopravu. tak by to mohlo být i u nás. Co se jednou snese už se neobnoví ale ponechání nic nestojí a kdoví co bude za pár let...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko