Malá Morávka — V posledních měsících se objevovalo stále více zpráv o blížícím se konci několika regionálních tratí, u nichž Ministerstvo dopravy zahájilo správní řízení ve věci jejich zrušení. S příchodem nového ministra Pavla Dobeše však věci nabraly nový směr – jak uvedl mluvčí resortu Martin Novák, všechna správní řízení byla pozastavena a momentálně se hledají jiné možnosti řešení. Jako jediná tak na černém seznamu drah v letošním roce zůstala trať 312, vedoucí z Bruntálu do Malé Morávky, jež byla zrušena hned v lednu. Ani tento verdikt už ale neplatí – díky snaze obcí a železničních sdružení se podařilo rozhodnutí zvrátit, a 17km úsek na severní Moravě tak i nadále zůstává na železniční mapě Česka.
Na konci srpna, téměř půl roku po faktickém úředním zrušení dráhy, vydal ministr Dobeš rozhodnutí, kterým zrušil předchozí výnos svého úřadu. Vyhověl tak osmi rozkladům, které Ministerstvo dopravy krátce po zrušení železnice obdrželo. Jako první podal proti zrušení tratě námitku Klub přátel lokálek (KPL), po němž následovaly místní samosprávy a malí provozovatelé nostalgických jízd. Rozkladová komise, která rozhodnutí zkoumala, zjistila v procesu formální chyby a shledala uplatněné postupy jako protizákonné. Právě na nedostatky v uspíšeném správním řízení přitom zájmové organizace již delší dobu upozorňovaly. Během řízení navíc projevily o dráhu zájem obce, které ji chtějí převzít do svého vlastnictví ve spolupráci s dopravcem KŽC Doprava.
Celý kolotoč jednání však ještě zdaleka nekončí. Rozhodování se teď vrací na stůl Odboru drah Ministerstva dopravy, který však proces pravděpodobně přeruší a přenechá Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta bude jednat se zájemci o převod této dráhy do jejich majetku.
Zdroj: Ministerstvo dopravy - Úřední deska, Klub přátel lokálek, KŽC
| 2.9.2011 (7:00)
Michal Jaroš: Všechny až na výjimky? Nezlobte se na mě ale i kdyby ta výjimka byla jedna jediná trať v délce několika málo kilometrů, stále by to bylo příliš. A jak víme, že opravdu přejdou do soukromých rukou, že to zas někdo jako KPL, kteří podle té petice chtějí, aby ty tratě dál zůstaly SŽDC a investovaly se do nich peníze nás všech, nevloží a nepřekazí to?
PN: naprostý souhlas, ostatní podívejte se na meziměstské tratě typu Brno - Přerov, Plzeň - ČB či jiné, které doposud neprošly přestavbou na VRT, případně NBS (na 160-200 km/h), případně koridorizací (120-160) tam kde nemá VRT takový potenciál.
Tak například výše uvedený výrok (nebo výtok?) má u mne 100 bodů, protože srovnávat lokálku (a "ušetřené" peníze) s VRT, snad může jen opravdu jen ... Šlegr xD xD xD
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










