..: Trať Bruntál - Malá Morávka zrušena nebude :..

Motorový vůz M 286.1032 na trati z Bruntálu do Malé Morávky, foto: Miloš Malá Morávka — V posledních měsících se objevovalo stále více zpráv o blížícím se konci několika regionálních tratí, u nichž Ministerstvo dopravy zahájilo správní řízení ve věci jejich zrušení. S příchodem nového ministra Pavla Dobeše však věci nabraly nový směr – jak uvedl mluvčí resortu Martin Novák, všechna správní řízení byla pozastavena a momentálně se hledají jiné možnosti řešení. Jako jediná tak na černém seznamu drah v letošním roce zůstala trať 312, vedoucí z Bruntálu do Malé Morávky, jež byla zrušena hned v lednu. Ani tento verdikt už ale neplatí – díky snaze obcí a železničních sdružení se podařilo rozhodnutí zvrátit, a 17km úsek na severní Moravě tak i nadále zůstává na železniční mapě Česka.

Na konci srpna, téměř půl roku po faktickém úředním zrušení dráhy, vydal ministr Dobeš rozhodnutí, kterým zrušil předchozí výnos svého úřadu. Vyhověl tak osmi rozkladům, které Ministerstvo dopravy krátce po zrušení železnice obdrželo. Jako první podal proti zrušení tratě námitku Klub přátel lokálek (KPL), po němž následovaly místní samosprávy a malí provozovatelé nostalgických jízd. Rozkladová komise, která rozhodnutí zkoumala, zjistila v procesu formální chyby a shledala uplatněné postupy jako protizákonné. Právě na nedostatky v uspíšeném správním řízení přitom zájmové organizace již delší dobu upozorňovaly. Během řízení navíc projevily o dráhu zájem obce, které ji chtějí převzít do svého vlastnictví ve spolupráci s dopravcem KŽC Doprava.

Celý kolotoč jednání však ještě zdaleka nekončí. Rozhodování se teď vrací na stůl Odboru drah Ministerstva dopravy, který však proces pravděpodobně přeruší a přenechá Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta bude jednat se zájemci o převod této dráhy do jejich majetku.

Zdroj: Ministerstvo dopravy - Úřední deska, Klub přátel lokálek, KŽC


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 2.9.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
02.09.2011 (15:43)  
Opět shrnu posledních pár komentářů z mého pohledu.
Tak zaprvé, jak zde někdo uvedl, já nemůžu tvrdit, ačkoli bych rád, že svými názory zastupuji celou redakci ŽelPage, nejsem k tomu ani oprávněn. Nemyslím si, že by byli zastánci rusení, ale nemluvil jsem s nimi o tom, takže nevím. Proto to vše berte jako mé soukromé názory.

Zadruhé, ohledně SFDI, jak kdosi podotkl. Myslím si, že příjmy za 9 km regionální dráhy 321, nejsou nijak závratně vysoké a při ceně koridorů vystačí tak na zmíněných deset metrů.

Zatřetí, ohledně pana Hally a tím, že údajně SŽDC nechce dávat tratě za symbolické ceny. Mě osobně pan Halla psal mail, který vyznívá tak, že SŽDC by je za symbolické ceny dávala ráda, ale že to musí schválit vláda. Mohu ho kdyžtak na požádání přeposlat komukoli.

Začtvrté. Já neříkám, že by se do lokálek měly dávat miliony na úkor koridorů. Já tvrdím, že je nechutný postup SŽDC, kdy říká, že tam ty miliony dává, a ve skutečnosti ne. Ale jsem názoru, že je zbytečné je za desítky milionů rušit. To je lepší je zdarma dát zájemci, který se o ně bude starat a provozovat, mnohem levnaji než SŽDC a ČD.

Zapáté. Proč je motorák dražsí než bus - proto, že cena za vlkm - vlakokilometr je zprůměrovaná za vlak s deseti vozy i za solo motor bez pruvodciho. Kdyby to ČD rozpočítaly třeba na tuny nebo kapacitu, rázem by lokálky byly mnohem levnější.
02.09.2011 (15:35)  
ježiš tady jso zase odboníci...Je vidět, že masáž PR SŽDC funguje stejně jako reklama na jisté "nejlepší" pivo začínající písmenem "G", pivo fandů. Vy jedni znalci, jdětě se někoho místního zeptat, co třeba na trati do Morávky za rok SŽDC udělala, kolik to stálo...Jestli tam jednou za měsíc projde pochůzkář tak tím, že tu trať zrušíme tak asi naše hospodářství začne skvétat a rázem bude na x km nových tratí...Bože lidi jsou jak ovce...
02.09.2011 (15:14)  
prosím, co je důležitější... investice do meziměstské trati s vysokými tržbami za DC a tisíci přepravenými cestujícími denně nebo ušmudlaná polní dráha vedoucí na dnešní poměry daleko od obcí? A co je pro obec důležitější? Za stejný peníze častější bus a nebo tu a tam vlak?
Registrierter Benutzer -sl- 
02.09.2011 (14:44)  
čas neúprosně běží a s omezeným množstvím prostředků se "zadloužováním" tratí omezováním údržby blíží čas, kdy začnou být některé tratě nesjízdné a skončí samy od sebe.. otázkou nyní je, zda tím, že některé budou odpískány a na některých bude v rámci snížení nákladů snížena propustnost nebo instalováno DOZ, nejde ušetřit nějakou korunu na záchranu těch tratí, které mají nějaký potenciál - nejde jen o tratě hlavní..

ztotožňuji se s prezentovanými názory PN.. zároveň mě trochu děsí, jak snadno jde pomocí PR zmanipulovat mínění šotoveřejnosti a jak jde dolů úroveň předních šotowebů.. že by nebyli lidé na vyvážené psaní?
Registrierter Benutzer PN  mail  
02.09.2011 (14:11)  
DJ: Lidi, kteří pro železnici opravdu něco dělají, rád nechám, ať to dělají. Ale skutečně nemohu nechat na pokoji demagogy, kteří oplakávají každou jednu lokálku a ještě tu šíří účelové lži typu že se do těch lokálek stejně neinvestuje ani koruna. Ti škodí nejen železnici a její dobré pověsti, ale ve výsledku veřejné dopravě jako celku. A to skutečně s klidným svědomím připustit nemohu.
Registrierter Benutzer Keprt 
02.09.2011 (14:06)  
Ad bugear: tat tak, mluvčí SŽDC nedávno prohlásil, že není žádný důvod ty tratě převádět za nějaké symbolické ceny.. SŽDC sice není jejich majitelem, ale naznačuje to nějaký postoj a (ne)ochotu.
Registrierter Benutzer bugear 
02.09.2011 (13:57)  
@Michal Jaroš: Nikoliv, každé převedení takové trati na soukromníka je pro SŽDC těžce ztrátové, protože přijde o příslušnou část příspěvku ze SFDI, který ale nebyl na té trati používán.
02.09.2011 (13:12)  
PN:plácáš a víš o tom úplný....do těch lokálek se za rok nedá téměř nic a když už něco tak rozhodně v takovém ojemu, že jejich zrušením se postaví tak 10 metrů koridoru...(nadsázka)takže zavři ústa a nech ty co něco pro tu železnici dělají napokoji. Plácat nesmysli umí každej ale něco dělat...
Registrierter Benutzer Marek Tomek  mail  
02.09.2011 (13:01)  
Přátelé, ale tato diskuse přece není o zapadlé lokálce a už vůbec ne o takové, která by tyla z prostředků, které by správce infrastruktury odtrhl koridorizaci. Pokud snad ano, jsem zde špatně
02.09.2011 (13:01)  
Pane Nováku, autor článku Vám zde jasně a celkem polopatě vysvětlil, jak to s těmi financemi je. To chcete říct, že jste opravu tak zaslepený, že si myslíte, že neudržovaná lokálka by dokázala ufinancovat nějaký metr hlavní tratě? Vy si snad opravdu myslíte, že do těch tratí někdo něco financuje?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko