Malá Morávka — V posledních měsících se objevovalo stále více zpráv o blížícím se konci několika regionálních tratí, u nichž Ministerstvo dopravy zahájilo správní řízení ve věci jejich zrušení. S příchodem nového ministra Pavla Dobeše však věci nabraly nový směr – jak uvedl mluvčí resortu Martin Novák, všechna správní řízení byla pozastavena a momentálně se hledají jiné možnosti řešení. Jako jediná tak na černém seznamu drah v letošním roce zůstala trať 312, vedoucí z Bruntálu do Malé Morávky, jež byla zrušena hned v lednu. Ani tento verdikt už ale neplatí – díky snaze obcí a železničních sdružení se podařilo rozhodnutí zvrátit, a 17km úsek na severní Moravě tak i nadále zůstává na železniční mapě Česka.
Na konci srpna, téměř půl roku po faktickém úředním zrušení dráhy, vydal ministr Dobeš rozhodnutí, kterým zrušil předchozí výnos svého úřadu. Vyhověl tak osmi rozkladům, které Ministerstvo dopravy krátce po zrušení železnice obdrželo. Jako první podal proti zrušení tratě námitku Klub přátel lokálek (KPL), po němž následovaly místní samosprávy a malí provozovatelé nostalgických jízd. Rozkladová komise, která rozhodnutí zkoumala, zjistila v procesu formální chyby a shledala uplatněné postupy jako protizákonné. Právě na nedostatky v uspíšeném správním řízení přitom zájmové organizace již delší dobu upozorňovaly. Během řízení navíc projevily o dráhu zájem obce, které ji chtějí převzít do svého vlastnictví ve spolupráci s dopravcem KŽC Doprava.
Celý kolotoč jednání však ještě zdaleka nekončí. Rozhodování se teď vrací na stůl Odboru drah Ministerstva dopravy, který však proces pravděpodobně přeruší a přenechá Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta bude jednat se zájemci o převod této dráhy do jejich majetku.
Zdroj: Ministerstvo dopravy - Úřední deska, Klub přátel lokálek, KŽC
| 2.9.2011 (7:00)
Klub přátel lokálek > proč ne, nemám nic proti, aby ji provozoval, ale ZA SVOJE PENÍZE, ať si tam klidně jezdí s Pomerančem...
Netvrdím, že ta Bártova řízení o rušení tratí byla úplně košér, ale opravdu mají spolky typu Klub přátel lokálek zájem a hlavně peníze na provozování těchto tratí, nebo jim jde jen o obstrukce a o to, aby ty tratě dál SŽDC udržovala za peníze nás všech? To je oč tu běží.
Celý kolotoč jednání však ještě zdaleka nekončí. Rozhodování se teď vrací na stůl Odboru drah Ministerstva dopravy, který však proces pravděpodobně přeruší a přenechá Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta bude jednat se zájemci o převod této dráhy do jejich majetku.
PN - předpokládám, že bude následovat převod dráhy do soukromého vlastnictví... A je jen v zájmu SŽDC, aby se rychle zbavila nechtěného.
Dle mého názoru byla ta rychlá řízení o zrušení dráhy na hraně zákona, neboť dráhy nebyly nabídnuty zájemcům o jejich provozování. Teď to, doufám, proběhne podle pravidel a zrušení se dočkají opravdu jen ty, o něž není zájem. Ať si spolky udržují polňačky (lesňačky) za své...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










