Praha — Většinový poskytovatel gastronomických služeb ve vlacích Českých drah, společnost JLV, na pondělní tiskové konferenci představila sezónní nabídky pro podzim tohoto roku. Také podzimní menu prezentuje v rámci nabídky Nová gastronomie, na které spolupracuje s Československým svazem kuchařů a šéfkuchařem Jiřím Králem. Vedení společnosti komentovalo také cenovou politiku občerstvení nového osobního dopravce RegioJet. V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.
Co se týče polévek, během podzimu se v nabídce objeví novinka v podobě krémové zelné polévky se slaninou. Ta byla při degustaci skutečně vynikající. Mezi hlavními jídly v nabídce zůstává svíčková na smetaně, která je v menu jako součást projektu Czech specials, zaměřeném na typická česká jídla. Jak uvedl Jiří Král, v nabídce je zařazena díky velké oblíbenosti u všech skupin cestujících. Dále je v nabídce vepřový závitek plněný klobásou a okurkou, ke kterému jsou jako příloha šťouchané brambory a také zeleninová obloha. Najdeme v ní rovněž dva větší, avšak lehké saláty (i s masem). Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem. Strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká, jelikož to se bude měnit v závislosti na konkrétním období. Z dalších dezertů můžeme zmínit například jablkové želé se šlehačkou. Novinky nás čekají i v nápojovém lístku. Tam se objeví nealkoholické svařené víno a ve vlacích SuperCity Pendolino také ovocné džusy Jupík Smoothie ve dvou chutích za cenu 20 korun. Ve vlacích IC RegioJet jsou nabízeny za 15 korun. Ceny ostatních pokrmů bohužel společnost zatím nezveřejnila, je však téměř jasné, že zůstanou na současné úrovni.
Zástupci firmy také reagovali na srovnávání s občerstvením společnosti RegioJet, která jezdí na trase Praha - Havířov, a kde je k dostání občerstvení v řádu desítek korun. Podle JLV však nejde srovnávat croissant, sendvič či dort z mrazáku s kompletními gastronomickými službami JLV, které jsou prý tudíž logicky o poznání dražší. Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Na žádné zlevňování se tedy ze strany JLV těšit nemůžeme. Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah, kde má být kromě kvality smluvně zakotvena také maximální cena, která by například u hlavního jídla neměla překročit 120 korun.
Zdroje: JLV, RegioJet, ŽelPage
| 4.10.2011 (7:00)
myslím, že to o Blesku vypovídá hodně
ano moje příspěvky rozhodně nepovažujte za nenapadnutelnou pravdu ;-) hlavně ty, které jsou uvedeny slovy typu domnívám se, předpokládám, myslím apod.
1. o zaměstnancích jsem četl v článku nahoře.
2. Blesk jsem začal číst, až mi ho začali nutit minulý měsíc v Pendolínu, že jiné noviny nemají, takže nemám valné zkušenosti, vzhledem k vašemu názoru vy je jistě máte větší
3. ano, to co tady čtu, považuji vše za čistou a nenapadnutelnou pravdu,
4. protože pak bych např. ani vaše příspěvky nemohl považovat čistou a nenapadnutelnou pravdu a
5. přitom málokteré příspěvky zobrazují takovou hlubokou životní moudrost a takové rozsáhlé odborné znalosti a zkušenosti jako ty Vaše
Zajisté by bylo fajn kdyby bylo řešitelné aby JV byly rozdělené na 1. třídu (kde by obsluha na vysoké úrovni roznášela jídla na vysoké gastronomické úrovni) a 2. třídu kde by člověk normálně u okýnka vyfasoval jídlo do ruky či na talíř, díky já si ho v klidu zvládnu odnést sám, hlavně když je ho rozumná porce a chutná mi...
Možná se pletu ale takových cestujících se domnívám (taky na základě pozorování prázdných jídeláků) bude asi většina, no a pak nastupuje otázka - pokryjí cen? v JV náklady na jejich provozování? Pokud nepokryjí, kdo je dotuje? (předpokládám že v současné době zní odpověď vysoce neurčitě, ČD to mají jistě vyčíslené tak maximálně po náklady na provoz (pořízení a cena DC zajisté nikde), no a de fakto to bude asi rozplizlé do ceny jízdenky a část jistě doplácí objednatel u R/Ex...
Takže na těch mezinárodních spojích vysoké třídy asi ještě tak nějak ty JV toleruji (koneckonců by nepřítomnost JV možná i mohla vést k částečnému odlivu cestujících k jiným spojům) ale na vnitru (i kratších mezinárodních) považuji za oprávněné jejich redukce na "pouhá" bistra a podobné.
Koneckonců se domnívám že by bylo záhodné aby doprava na dráze byla čím dál tím rychlejší, a pak ta důležitost možnosti stravovat se (na vysoké úrovni obzvláště) ve vlaku by měla klesat...
P.S. Jančurovy ceny jídel (a nápojů) mi zatím připadájí výborné, místy až bombastické, pokud je hodlá takto udržet a zároveň ještě v budoucnu rozšířit nabídku tak je to pro kdekoho jistě hodně silný argument...
JO.
A ted :-):
Teda je mi sŕŕŕŕdečně jedno, zda a jak cestují cestující z vnitra .... :-)
A zas vážně: V Sasku, Deutschkatarinaberg, nastavili asi tak 2002 "pozitivně diskriminační ceny" pro návštěvníky z Čech. Aby pohnuli cestovním ruchem. Je to z Hory sv. Kateřiny asi tak 500 m. Vlastně nepřišel od nás nikdo. :-(
Já slyšel, že na těch vozech i spí. Krm toho si samozřejmě může zaměstnancec tzv. psát cesťák, pokud mu však zaměstnavatel zajistí stravu (tak se nažer ve voze), tak si ho psát nemůže a náklady se začnou limitně blížit nule.
ad ceny: z pohledu cen v DE+AT to skutečně není drahé (JLV), ale taková "mezinárodní" cena opravdu vnitrostání cestující neosloví
a u vlaků Praha-Vídeň, kdy se většinu cesty jede po ČR je myslím špatné nastavit takovou cenovou politiku, která odradí vnitro cestující....
otázka je jak se postavit k úseku Praha-Děčín cesta trvá poměrně krátce, takže tam bych (byť tím někdo bude zklamán) neviděl "mezinárodní" ceny jako problém
Možná si jen nechtě nerozumíme; hovořím výlučně o službách jídelních vozů ve vlacích kategorie EC, ve vazbě na Rakousko a Německo s vědomím si, že jídelní vůz je Restaurace (pro pamětníky 2. cenová skupina) na kolečkách a to je sám o sobě nadstandard, navíc díky relaci a účelu převážně orientovaná na mezinárodní klientelu - občané ČR cestující do a ze zahraničí v to zahrnuti.
Beru-li oněch 129 CZK a převedu je na 5 - 6 EUR, pak v nabídce menší, nebo jednodušší jídla jsou (u JLV to možná po "Nové gastronomii" vylezlo na 7€, ale ta omeleta s bramborem a přílohou je jistě pod 10€). Za oněch 5,50-6 € se slušně s obsluhou při akceptaci denního jídla najíte i v centru Bln,. hůře na Václaváku.
Velmi slušné jídlo "na trase" bývá za 12€. což je méně než oněch 330 CZK - bráno kurzy OANDA či ČNB střed, ne kurzem ČD. A jak pravíte v "luxusnější" restauraci bez koleček, tak tam by Vám těch 13,a něco€ na hlavní jídlo nestačilo.
Ale o to mi v prvním plánu nešlo. Opět shrnuji: Na EC do Bln. jsou i JLV OK co do kvality a ceny, Rakušané jsou lepší.
Svíčkovou v leckteré restauraci lze sehnat za cenu do 100 Kč a ve stejné kvalitě a vyšší porci než u JLV za cenu dvou- či vícenásobnou.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










