Praha — Většinový poskytovatel gastronomických služeb ve vlacích Českých drah, společnost JLV, na pondělní tiskové konferenci představila sezónní nabídky pro podzim tohoto roku. Také podzimní menu prezentuje v rámci nabídky Nová gastronomie, na které spolupracuje s Československým svazem kuchařů a šéfkuchařem Jiřím Králem. Vedení společnosti komentovalo také cenovou politiku občerstvení nového osobního dopravce RegioJet. V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.
Co se týče polévek, během podzimu se v nabídce objeví novinka v podobě krémové zelné polévky se slaninou. Ta byla při degustaci skutečně vynikající. Mezi hlavními jídly v nabídce zůstává svíčková na smetaně, která je v menu jako součást projektu Czech specials, zaměřeném na typická česká jídla. Jak uvedl Jiří Král, v nabídce je zařazena díky velké oblíbenosti u všech skupin cestujících. Dále je v nabídce vepřový závitek plněný klobásou a okurkou, ke kterému jsou jako příloha šťouchané brambory a také zeleninová obloha. Najdeme v ní rovněž dva větší, avšak lehké saláty (i s masem). Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem. Strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká, jelikož to se bude měnit v závislosti na konkrétním období. Z dalších dezertů můžeme zmínit například jablkové želé se šlehačkou. Novinky nás čekají i v nápojovém lístku. Tam se objeví nealkoholické svařené víno a ve vlacích SuperCity Pendolino také ovocné džusy Jupík Smoothie ve dvou chutích za cenu 20 korun. Ve vlacích IC RegioJet jsou nabízeny za 15 korun. Ceny ostatních pokrmů bohužel společnost zatím nezveřejnila, je však téměř jasné, že zůstanou na současné úrovni.
Zástupci firmy také reagovali na srovnávání s občerstvením společnosti RegioJet, která jezdí na trase Praha - Havířov, a kde je k dostání občerstvení v řádu desítek korun. Podle JLV však nejde srovnávat croissant, sendvič či dort z mrazáku s kompletními gastronomickými službami JLV, které jsou prý tudíž logicky o poznání dražší. Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Na žádné zlevňování se tedy ze strany JLV těšit nemůžeme. Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah, kde má být kromě kvality smluvně zakotvena také maximální cena, která by například u hlavního jídla neměla překročit 120 korun.
Zdroje: JLV, RegioJet, ŽelPage
| 4.10.2011 (7:00)
a kolik to Tvoje menu stojí bez pití? protože se cena menu obvykle (včetně mě) udává bez pití
a jestli ses shlídnul v Polreichovi, tak to o Tobě taky něco vypovídá.....
rozhodně, ale názory takovýho ... (tím myslím Polreicha) neberu a nikdy nebudu brát v potaz
pro pana Karla Kováříka: znovu jsem si přečetl článek a píše se tam: vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Domnívám se, že kdyby mysleli někohoho jiného než zaměstnance, pak by slovo zaměstnanec vůbec nepoužili (pokud to ovšem není pouze legislativní zkratka :))
P.S. Přečel jste si o tom problému "subdodávek" pasáže ve výroční zprávě? Je tam použit výraz "Outsourcing"
Ale tak nejak tajne doufam, ze existuji i lide, kteri si uvedomuji, ze croissant a latte nestoji 7 korun ani v supermarketu a ze to neni normalni cena, kterou by se meli ohanet, kdyz budou povidat "tam to stoji tolik". Doufam...
V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.
Da se to nejak prelozit? Testovani kvality se mezi uspesnosti? Co je jako uspech? Ze tam byla obsluha a ze mela co nabidnout? Urcite jsem jedinej, kterej nechapu, co ta uspesnost znamena, ale stejne se zeptam.
PS: Ja vlastne ani poradne nevim, co RJ ve vlacich nabizi a bagety nekdy zeru. Bohuzel:-(
Ano, v Brne jsou i menicka za 60. Taky tam najdete salamy pod 100 korun kilo. Ale kupuji se, bezne, i drazsi menicka a drazsi salamy.
Ted jsem v Prostejove a menicko s pitim vyjde asi na 90. Takze na tom, kde se "pohybujete" vubec nezalezi a Josef Petrak mel pravdu
Ostravak - fajne hlody:))
Obecne - Jancurovci asi tak nejak pochopili, co jsem tady parkrat psal - ze jidelak ve vlaku je "historie". Soucasnost je, ze staci nejakej bar, kde se budou davat lehka jidla (pendolino jde ale taky docela podobnym smerem). V podstate fast food. Jestli chce nekdo nejakou vyvarovnu? Sorry, snazim se delat byznys a jestli chces krasny jidlo, tak bud si to dej na nadrazi nebo o tebe prijdu. Vim ale, ze takovych jako ty je malo.
No, samozrejme jsem mozna vedle jak ta jedle a byznys plan na delani super jidla za 120 korun ve vlaku je to, co tady prolomi ledy. Vono vlastne, kdyz to jde v kamenne hospode (kde teda tech jidel aji s pitim za 120 korun je taky tak nejak pomalu...), tak to tutove pujde i ve vlaku...
PS: Jak rika Pohlreich - ty hospody tady nejsou kurva kvuli tomu, aby nekdo povinne dostal najest. Jestli na to nemate, tak tam doprdele nechodte a zerte doma (pocitam, ze takhle nejak (by) to rekl:-)))
V.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










