Praha — Většinový poskytovatel gastronomických služeb ve vlacích Českých drah, společnost JLV, na pondělní tiskové konferenci představila sezónní nabídky pro podzim tohoto roku. Také podzimní menu prezentuje v rámci nabídky Nová gastronomie, na které spolupracuje s Československým svazem kuchařů a šéfkuchařem Jiřím Králem. Vedení společnosti komentovalo také cenovou politiku občerstvení nového osobního dopravce RegioJet. V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.
Co se týče polévek, během podzimu se v nabídce objeví novinka v podobě krémové zelné polévky se slaninou. Ta byla při degustaci skutečně vynikající. Mezi hlavními jídly v nabídce zůstává svíčková na smetaně, která je v menu jako součást projektu Czech specials, zaměřeném na typická česká jídla. Jak uvedl Jiří Král, v nabídce je zařazena díky velké oblíbenosti u všech skupin cestujících. Dále je v nabídce vepřový závitek plněný klobásou a okurkou, ke kterému jsou jako příloha šťouchané brambory a také zeleninová obloha. Najdeme v ní rovněž dva větší, avšak lehké saláty (i s masem). Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem. Strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká, jelikož to se bude měnit v závislosti na konkrétním období. Z dalších dezertů můžeme zmínit například jablkové želé se šlehačkou. Novinky nás čekají i v nápojovém lístku. Tam se objeví nealkoholické svařené víno a ve vlacích SuperCity Pendolino také ovocné džusy Jupík Smoothie ve dvou chutích za cenu 20 korun. Ve vlacích IC RegioJet jsou nabízeny za 15 korun. Ceny ostatních pokrmů bohužel společnost zatím nezveřejnila, je však téměř jasné, že zůstanou na současné úrovni.
Zástupci firmy také reagovali na srovnávání s občerstvením společnosti RegioJet, která jezdí na trase Praha - Havířov, a kde je k dostání občerstvení v řádu desítek korun. Podle JLV však nejde srovnávat croissant, sendvič či dort z mrazáku s kompletními gastronomickými službami JLV, které jsou prý tudíž logicky o poznání dražší. Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Na žádné zlevňování se tedy ze strany JLV těšit nemůžeme. Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah, kde má být kromě kvality smluvně zakotvena také maximální cena, která by například u hlavního jídla neměla překročit 120 korun.
Zdroje: JLV, RegioJet, ŽelPage
| 4.10.2011 (7:00)
Sorry. Jsem již hodně let cestující mezinárodní. Nemám zájem na EC o bufáč. A to obecně v dobrém naplňjí krom JLV i Maďaři, Rakušané a Němci. Vím, že až do Děčína je v diskutovaném jídeláku českých lidí nemnoho, ale pak se naplní, často zcela. Ale u EC je to podle mne OK. Buď si koupím na nádraží tu bagetu a dle chuti lahváč, nebo kofolu s sebou (o moc levnější to zasejc na nádraží nejní), nebo vím, že budu nakrmen, napojen a obsloužen na slušné úrovni za odpovídající cenu.
Na Posázavském pacifiku bych o víkendu druhdy pojízdný výčep uvítal, ale to už je hodně pětiletek, co vozy Bi/Be bývaly standardem a Bp je nahrazovaly zvolna....
Pokud se na to budou dívat takhle, tak ČD nemají šanci. Jančura totiž chápe, že většina cestujících (a to i v mezinárodních vlacích) je vnitrostátních, a bude nabídku stavět pro ně.
ČD mají nyní velkou šanci. Jančura (zatím) jídeláky nemá. ČD mohou mít alespoň v tomto navrch, pokud to pochopí.
Kazdopadne realitu ohledne cen docela dobre popsal tenzor. Kolem 90 korun je uplne normalni, jsou za 120 a vic (Koishi treba), ale to uz ma spis punc denni nabidky a je hodne nadstandardni produkt
Jídlo, služby, ceny u JLV v EC směr Berlin jsou podle mne OK.
Já dodávám, v dobré vůli i smyslu: Je to restaurace pro mezinárodní klientelu na kolech, ne bufáč, ne Fastfood, či menza. Jen v té trase jsou Maďaři o něco výhodnější a Rakušané lepší i "o facku" levnější. Přístup Rakouské obsluhy (bez ohledu na pohlaví) mi vyhovuje lépe, než ten JLV, Maďaři jsou úslužnější, někdy ale až vlezlí.
ad stravování ve vlaku: kam jsem se chtěl dostat,
a) netvrdím, že ceny u JLV jsou ideální, ano v určitém spektru vlaků jsou velmi předražené, a ve zbývajícím (Pendolino, vnitro, SK) jsou jen "mírně" předražené (toť můj názor)
b) chtěl jsem především říci, že jídlo svíčková s knedlíky, maxi řízek (z minula) a další bude prostě vždycky stát více, než nějaký croasant.....
já jsem vždy byl s jídlem v JVL spokojen co se týče kvality, (kromě ceny se mi ještě nelíbila skladba nabídky, což se s novou gastronomií velmi zlepšilo)
apropo, když už tu chce někdo operovat s kvalitou a zdravím "čerstvé" stravy RJ, tak mě překvapuje, že vše (myšleno obložené bagety) je na bázi croasantu, croasant je totiž jedna z nejméně zdravých variant pečiva (jako žlučníkář vím o čem mluvím)
Ok, ale pred 2-3mi lety zdrazila menicka vetsina restauraci a vsude tam, kde je ted menu za 70 Kc a vari dobre, je narvano (hezke je to videt treba v Thalii, kde se diky velke kapacite a propracovanemu systemu na obede vystrida kazdy den odhadem tak 300 lidi). Dale Zidenice jsou prece jen trochu bokem, v kazdem pripade, pokud jim po zdrazeni odesli lidi, tak to svedci spis o nevalne urovni (takze lidi tam chodili hlavne kvuli nizsi cene), dobra hospoda ani pri zdrazeni moc zakazniku neztrati.
04.10.2011 (13:04) Josef Petrák: k ceně meníčka, záleží kde se pohybujete, je pravda, že je to tři roky zpátky, ale když jsem ještě žil v Brně, tam by na meníčko za 120 (ani 95) nikdo nešel....
A kdy to bylo? Pred 10ti lety? Protoze na menicko za 95 Kc se chodi bezne, spousta restauraci ma menicka typu horsi za 70 Kc, trochu lepsi 80 kc a nejlepsi/specialita/tydenni menu za 90-99. Salaty na menicku za 90 Kc uz taky nejsou nijak vyjimecne. Nekde existuji i speciality treba za 149 a taky si je jako menicko nekdo da, i kdyz tohle mi prijde uz vazne prehnane, protoze se to tluce s hlavnimi ocekavanymi vyhodami obedoveho menu (rychle a levne).
ad. 1) tady trvám na svém názoru, že nelze tvrdit, že restaurační menu je předražené, na základě skutečnosti, že někdo prodává fastfood za nižší částky,
Na zaklade teto skutecnosti mozna ne, ale kdyz nekdo nabizi omeletu za 220 Kc a plnohodnotne jidlo za 300, pricemz pivo je za stovku, tak to neodpovida mym (a asi nejen mym) predstavam.
to že někdo rezignuje na kvalitu stravování a dá přednost levnějšímu je právě ta druhá věc, tj. vhodnosti pro český trh
Nevsiml jsem si, ze by u JLV byla nejaka super kvalita stravovani (pokud tedy nesli v posledni dobe vyrazne nahoru). Za kvalitu si klidne priplatim, ale musi to byt opravdu kvalita a pokud ne, tak ocekavam spis lidove ceny. Jak nekdo psal, pokud v rakouskem/nemeckem jidelnim voze, kde ma provozovatel vyssi naklady, dostanu za stejne penize vetsi kvantitu i kvalitu, tak je asi neco spatne.
pokud v dnešní době, kdy čest je neznámí pojem a nejčtenější noviny jsou prolhaný Blesk, považujete vše co někdo řekne za čistou a nenapadnutelnou pravdu, tak Vás lituju
ale je jasné že pokud se tam potřebuje živnostík ubytovat, logicky bude chtít vyší provizi, aby na tom neprodělával,
a taky bych se zamyslel, kolik procent osádek se v zahraničí ubytovává, já myslím, že moc velké procento to nebude (mě napadá jen Slovenská strela)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










