..: Podzimní menu Nové gastronomie společnosti JLV :..

Rýžové nudle s ledovým salátem, rajčaty a kuřecími prsíčky, foto: JLV, a.s. Praha — Většinový poskytovatel gastronomických služeb ve vlacích Českých drah, společnost JLV, na pondělní tiskové konferenci představila sezónní nabídky pro podzim tohoto roku. Také podzimní menu prezentuje v rámci nabídky Nová gastronomie, na které spolupracuje s Československým svazem kuchařů a šéfkuchařem Jiřím Králem. Vedení společnosti komentovalo také cenovou politiku občerstvení nového osobního dopravce RegioJet. V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.

Ovocné knedlíky, foto: JLV, a.s. Co se týče polévek, během podzimu se v nabídce objeví novinka v podobě krémové zelné polévky se slaninou. Ta byla při degustaci skutečně vynikající. Mezi hlavními jídly v nabídce zůstává svíčková na smetaně, která je v menu jako součást projektu Czech specials, zaměřeném na typická česká jídla. Jak uvedl Jiří Král, v nabídce je zařazena díky velké oblíbenosti u všech skupin cestujících. Dále je v nabídce vepřový závitek plněný klobásou a okurkou, ke kterému jsou jako příloha šťouchané brambory a také zeleninová obloha. Najdeme v ní rovněž dva větší, avšak lehké saláty (i s masem). Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem. Strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká, jelikož to se bude měnit v závislosti na konkrétním období. Z dalších dezertů můžeme zmínit například jablkové želé se šlehačkou. Novinky nás čekají i v nápojovém lístku. Tam se objeví nealkoholické svařené víno a ve vlacích SuperCity Pendolino také ovocné džusy Jupík Smoothie ve dvou chutích za cenu 20 korun. Ve vlacích IC RegioJet jsou nabízeny za 15 korun. Ceny ostatních pokrmů bohužel společnost zatím nezveřejnila, je však téměř jasné, že zůstanou na současné úrovni.

Zelňačka, foto: JLV, a.s. Zástupci firmy také reagovali na srovnávání s občerstvením společnosti RegioJet, která jezdí na trase Praha - Havířov, a kde je k dostání občerstvení v řádu desítek korun. Podle JLV však nejde srovnávat croissant, sendvič či dort z mrazáku s kompletními gastronomickými službami JLV, které jsou prý tudíž logicky o poznání dražší. Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Na žádné zlevňování se tedy ze strany JLV těšit nemůžeme. Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah, kde má být kromě kvality smluvně zakotvena také maximální cena, která by například u hlavního jídla neměla překročit 120 korun.

Zdroje: JLV, RegioJet, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
04.10.2011 (22:08)  
ČD jim přeci vypověděli smlouvu, kdy tedy přestanou jezdit a hlavně kdo je nahradí?
registrovaný uživatel Kakov 
04.10.2011 (21:30)  
Michal Jaroš: jmenovitě se mluvilo jen o trase do Norimberku, že prej soukromníci nechtějí jezdit Norimberk, protože je prodělečný, stejného pána jako v Norimberském Ex jsem viděl ve Slovanu, a podle návštěvnosti na Slovanu moc velké tržby nebudou....

a jak se to dá poznat dle účtenky prosím? děkuji
04.10.2011 (21:29)  
Vlastíček: Pravda je, že Railjet jsem jel vždy jen v Premium class tam jsem si nestěžoval :) Knedlíky se zelím ve sklenici na velkýho panáka, držková v tom samém. Nicméně jsem vždy odcházel plně nasycen a to při druhé jízdě se slevou za 15 EUR.
04.10.2011 (21:18)  
A jaké má prosím JLV prodělečné trasy? Na všech mohou být ziskové, to že nejsou, je jejich blbost a je to dáno jejich cenami. Já mám zkušenost, že živnostnice ve WRm do Vídně je levnější než kmenový personál JLV ve WRmz na stejné destinaci. A to je většinou u toho živnostníka lepší přístup, jelikož se stará, aby on sám vydělával. Zaměstnancům je víceméně jedno, jestli firma vydělá nebo ne.

Myslím, že živnostníci jezdí všechny ARmpee a WRm, ve vozech WRmz a v Pendolinech jsou to zaměstnanci (odhad ze zkušeností, dá se to poznat z účtenky, kde to poznáte).

Takže to vlastně je tak, že ti živnostníci mají levněji než JLV se svými zaměstnanci.
registrovaný uživatel Kakov 
04.10.2011 (21:14)  
danovy poradce: musím nesouhlasit ono těch 294 zaměstnanců je včetně vedení, výroby baget, restaurace secese, prodavaček v pont centrech a mnoho jiného

druhý víkend v srpnu jsme se zapovídali s obsluhou bistrovozu na vlaku Franz Kafka, pán nám zcela jasně řekl, že je živnostník a že zaměstnanci JLV jezdí vesměs jen prodělečné trasy

nikdy jste neslyšel o subdodávce? ;-) ve stavebnictví je to zcela běžné, že si firmy nabíraj živnostníky, a když jezdil Urblík, tak ten zaměstnance v jídelácích neměl vůbec
04.10.2011 (21:13)  
Turbik - Ne, zdá se mi, že služby v ARmpee i WRmz jsou naprosto stejné, jídlo na porcelánu, stůl je stejný, sedačky taky, a číšník je stejně příjemný. Nevidím rozdíl.
04.10.2011 (20:48)  
pro Karel Kovářík:
JLV, a.s. je akciová společnost, a akciová společnost má obvykle zaměstnance. Nejinak je tomu i JLV, a.s. která měla k 31.12.2010 294 zam-ců. Můžete si to ověřit na přiložené adrese. Na straně 24 se dočtete i další zajímavé údaje, anepř. o platech a podobně.

http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=101419616&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=24a870745c27554a34416cbfbf80221a
04.10.2011 (20:19)  
michaweel: Mě spíš vadí, že v RailJetu mají trošku jiné věci než v klasickém EC. Navíc říkám to všude a zde to zopakuji, bistro v RailJetu je ostuda.

Sleduji momentální vývoj v ČR a vidím určitou snahu se trumfnout, kdo nabídne větší exotiku. Já tento směr nezastávám, když budu chtít něco takového, zajdu si do restaurace. Asi jsem moc skromný, ale mě stačí dobře udělaný kousek masa a k tomu nějaká příloha nebo něco dobrého sladkého.
04.10.2011 (19:59)  
Vlastíček: S E Expressem to je taky trochu jak kdy, ale je fakt, že poslední zkušenost byla naprosto špičková a mají docela proměnlivé menu, což je třeba věc, co mě u JLV dost vadí. Prostě jednou za měsíc dát něco nového by je asi nezabilo, teď to dělají tuším za čtvrtletí, btw tohle mě moc vyhovovalo u Němce a DB FV, kdy měli každý měsíc jinou evropskou specialitu od různých kuchařů a to byly fakt lahůdky.
04.10.2011 (19:55)  
Já osobně mám zkušenosti jenom s E-Express u ÖBB. Jednou jsem tam zaskočil na oběd, přece jen dlouhá cesta je dlouhá cesta. Za menu a jeden Budvar jsem tam nechal asi 13 Euro, což je na Rakousko běžná cena. Celkem mi chutnalo na to, jaký jsem hnidopich co se jídla týče - kuchař v místním bistru o mě nedávno s úsměvem pronesl "Er macht mir fertig, unter dem Tuch habe ich aus ihn schon graue Haare". Holt to je furt "Wenig Sauce und daneben, Was ist das eigentlich, Und was ist eigentlich drinnen..."

Již jsem to zde kdysi s někým řešil a věřte, že rakouský jídelní vůz není nacpaný k prasknutí, i když jsou ceny k místním platům o někde jinde. Rakušáci jsou taky škrti. Nezapomenu na výlet do Prahy s Rakušáky, kde naše sekretářka přemýšlela, který obrázek za 100 Kč si má koupit, který že je pěknější.

K JLV bych na oběd asi nešel, jejich službám nějak nevěřím. Navíc mi ceny přijdou v přepočtu na Eura dražší a služby na horší úrovni (asi je to dáno vzhledem jídelního vozu).
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko