Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
Právě Británii jsem tu čekal (naběhl jste mi na widle) jako příklad "úspěšné" privatizace. Británie má výborné rockové skupiny, možná nejlepší jaderné bomby, ale železnice je je u nich dávána příkladem neúspěšné privatizace. Asi málokdo obdivuje tento "model". Na Wiki lze zjistit, že zaniklo cca 70% sítě! Oproti roku 37. Nejen rušení je právě daní za "umožnění konkurence". Navíc vůči silnici ještě úplně účelově nerovné. Vzpomeňte, jak čez zvyšoval jeden čas neustále ceny za účelem "umožnění konkurence". Nezlobte se na mě to je úplná hloupost, napsáno velmi kulantně a slušně. Vaši pravicující poznámku o příznivcích socialistického podniku velkoryse přijímám, neboť leccos z těch principů funguje velmi dobře a jen hlupec nechce vidět. Prosím ušetřete mě případných poznámek o banánech, či hygienických potřebách pro ženy. Nebo podobných..
Půjčuje si je od Němců. Přesně jako ČD na Děčín-Bad Schandau. Tam kde není co půjčit, jezdí i Viamont s 810 (např. Kořenov-Szklarska Poreba).
..... S ČD asi před 1,5 rokem Pendolinem a zpět nějakým EC "s moderními" vozy, ale o čistotě interiéru a toalet radši nebudu ani psát. Jinak v mládí jsem jezdil opravdu hodně. A železnice mi opravdu není vzdálená, protože dělám v odvětví výrobců železničních vozidel a mám "trochu" přehled..... (se Škodovkou ale nemáme nic společného)
Nejsem nadšenec pro "socialistické ČD". Jsem pro švýcarský model. K tomu ale ČR nesměřuje.
Nebo proč asi mají Švýcaři nejlepší železnice v Evropě?
Protože (stát) opravil infrastrukturu a (stát) koordinuje tarif a JŘ. Soukromníci jen provozují dopravu po splnění podmínek a po vítězství ve VŘ. Plus tam mají navazující busy (tedy nikoliv busy konkurující jako v ČR), takže i oblasti mimo tratě jsou dostupné VHD.
Soukromníci sami by se požrali jako v ČR a Swiss Travel system by nevytvořili.
Nebo proč se v Anglii po rozdělení železnice mezi soukromé dopravce, tak výrazně zvýšila kvalita cestování (mimo jiné pořizování nových souprav) a přibývá cestujících?
Je opravdu to kvůli soukromníkům? Není to spíš kvůli rozsáhlým úsekům na 200 km/h, které byly v posledních letech otevřeny? Např. http://en.wikipedia.org/wiki/West_Coast_Main_Line#Modernisation_by_Network_Rail
Jestli vyjde příští víkend počasí tak pojedeme po dlouhé době vlakem do Prahy, s ČD to ale nebude....
Tak to pojedete po trati, kterou opravil do relativně moderní podoby stát. Za poplatky za DC od RJ to fakt nebylo a bez modernizace by tam RJ nebyl. Nepřijde vám to "socialistické"?
možná jsem zhýčkaný EC vlaky ztrati Praha-Brno (nejčastěji jezdím Plzeň-Brno přes ČB i PHA+ČT a Pzeň-ŽnS), ale mě opravdu nepřijdou služby ČD tak katastrofální, abych kvůli tomu musel udělat závěr, "koupím si auto a už nikdy v životě nepojedu vlakem"
1) Na Novinkách nedebatuji, ... a ani tam nic nečtu
2) Já nic nikde o koženkách nepsal...
3) Taky jsem nepsal, že se kvalita zvyšuje jen tím, že na jedné lince jezdí víc dopravců. Ostatně Viamot jezdí v Karlovarském kraji na vybraných tratích aniž by si konkuroval s ČD nebo Jančurou a přesto i na regionálních tratí byl schopen zajistit lepší vozidla. ČD to nejsou schopny pořádně zajistit ani na svých páteřních tratích.
Nedebatujete také na Novinkách.cz ? Stylem to odpovídá.
Jelikož toto zařídit neumím, tak aspoň jezdím autem a partnerce jsem pořídil taky auto, protože tu bandu z ČD podporovat nebudu.
Takže evidentně 100% víte, jak to ČD dělají úplně všude blbě a jak na všech tratích jezdí jen hnusné koženky.
Sorry, ale tyhle postřehy od volantu miluju.
Nebo proč se v Anglii po rozdělení železnice mezi soukromé dopravce, tak výrazně zvýšila kvalita cestování (mimo jiné pořizování nových souprav) a přibývá cestujících?
Ale jo, konkurencí se kvalita zvyšuje, s tím souhlasím, ale je v té Anglii opravdu nějaká trať/linka, kde by si navzájem konkurovalo víc dopravců?
tak na toto jsem zvědavej, myslím, že pro soukromníka je taková nepřetržitá výluka docela nepříjemná věc a jsem zvědav, jak se s tím vyrovná
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










