..: České dráhy začínají nasazovat vozy pořízené v Rakousku :..

ČD Bmz od ÖBB, České Velenice, foto: Michal Šimek Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.

Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.

Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.10.2011 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   
19.10.2011 (21:19)  
dohlib: to prece neni nic divnyho... normalni evolucni boj o preziti... ja kdyz v rodine ukecavam nekoho, aby jel na Slovensko vlakem a ukazuju mu, ze to jde i za rozumne penize, tak taky zasne, co nakonec vyfasuje za sbirku papirku... :)

Jedine, co zatim odolava, je Polska lidova republika. Tam je to drahe jako svin a jejich bordelovy eshop jsem jeste neovladl. :)
19.10.2011 (21:13)  
Jestli je to na mne, tak ja k tomu mam urcite daleko. :) To Kladno je hodne zajimava streka - stavajici stav je urcite velky posun proti kravkam a 021, ale i tak se tam melo soutezit a v ramci toho kopnout CD do zadku, nebo je donutit koupit normalni jednotky...
Registrierter Benutzer dohlib 
19.10.2011 (21:13)  
..do Ostravy jsou 2. třídy MNOHEM luxusnější a teď i mnohem levnější.

Díky Regiojetu luxusnější ano. Ale slyšeli jste, jak vypadá pseudosleva u ČD na trati Pha-Ova ? Když si koupíte lístek Praha-Ostrava a neřeknete si o slevu ČD Promo, myslíte, že ji dostanete ? Nebo pokud nastudujete tarify a chcete koupit levnější lístek na trať Ova-Pha a chcete si koupit zvlášť Opava-Ostrava a zvlášť Ova-Pha se slevou, tak Vám v Opavě Ova-Pha s ČD Promo nevydají a tak obdobně ! Vím to od kolegů a i na netu takové zmínky už byly (zkuste si koupit Praha-Ostrava Svinov (za 295) a když chcete Praha-Ostrava-Třebovice (o 3 km dále za 435 !) Zvlášť Vám to nedají, jediné řešení, je koupit si přímo ve Svinově další lístek ! A to je spousta lidí, co o tom neví ! Přitom vím z minulosti, že nebyl problém u kterékoli pokladny ČD si koupil lístek z kterékoli (i jiné) stanice ! Zřejmě nařízení gen. řed. ČD ! Spousta lidí o tom nemá ani ponětí a jezdí za plné jízdné klidně i celý úsek Pha-Ova !

Edit : Samozřejmě se tady bavím o obyčejném jízdném a cestujícím bez IN karet atd.
19.10.2011 (21:06)  
nepovažujte RN za pokrok prosím... v čem je to pokrok krom cetek... berte to jako zakonzervování stavu, je to vozidlo na "čtyřícítkové lokálky" a ne na silnou meziměstskou dopravu(Kladno) či rychlou regionální, třeba trať Veselí nad Lužnicí - České Velenice, prakticky všude na Vmax 100km/h
19.10.2011 (20:55)  
Mno, tak hlavnimu nadrazi hodne zlepsuji bilanci EC do civilizovanych zemi a Elefant, ktery je nejakym omylem povazovan za modernu. S dvema tretinami nesouhlasim, vidim to na max. polovinu.

Masnu o kousek dal povazuju za reprezentativnejsi z pohledu bezneho smrtelnika a to, co tam v nezavisle trakci najdete, vystihuje podstatu tragedie modernizaci v pojeti CD.

A co najdete v nezavisle trakci na Vrsovich, taky nechci rozvadet... takze pratele, je hezke, ze vam uz tolik nepiskaji zarivky v rychliku do Vsetina, ale k optimismu neni zatim zadny duvod... :)
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
19.10.2011 (20:35)  
Michal Jaroš: Ano já s Vámi souhlasím. Když stojím v Praze na hlaváku, tak si taky říkám, ano to docela jde. Ale v té Plzni bych fakt brečel. Na rychlíku do Phy je nejlepší zrekonstruované Bčko(možná je ještě lepší to B255 s oddělenými sedadly), do Budějic ještě jezdí alespoň Bpčko. Chtít po někom za Ačko příplatek na první třídu mi přijde nehorázné, když např. do Ostravy jsou 2. třídy MNOHEM luxusnější a teď i mnohem levnější. O jednotkách raději nemluvím, protože na střídavinu nemáme prakticky nic(myslím na osobní dopravu) a na bezdrát to také zatím není žádná sláva. Samozřejmě, když vezmu ČD jako celek, tak se situace celkem dost zlepšuje. Jen mě celkem zaráží některá strategická rozhodnutí a spousta "zbytečných" výdajů, jako příliš malé rekonstrukce Bček(v Itálii jsem viděl, že i starý vagon může zahrát spoustu muziky a Jančura to také dokazuje) nebo placení studiu Najbrt za amatérské návrhy barevných řešení. Ale jak jsem již psal, kdybych bydlel třeba v těch Pardubicích, tak bych možná auto ani neměl.

EDIT: Ještě přes tu Plzeň jezdí pěkné expresy, to uznávám. Ty složené z českých Mzet jsou moc pěkné. Ty Arrivácké jsou spíš ukázkou toho, jak by alespoň měl vypadat rychlík.
19.10.2011 (20:33)  
Praha - Ústí - Cheb jezdí revitalizované na R 614/615 Salubia. Jeden čas jezdili i na 440/441 Excels., 610/611 Karlexu a 616/617 Krušnohoru...
19.10.2011 (20:27)  
Eeeeeda - já myslím, že i Regionova je změna k lepšímu a na rychlících Praha - Ústí - Cheb naopak humanizované vozy vnímám častěji než u jiných rychlíků, co se týče 1. třídy určitě.
Registrierter Benutzer Eeeeeeda  mail  
19.10.2011 (20:21)  
Já jako pražák, když přijdu na hlavní nádraží, vidím minimálně polovinu vozů, spíše dvě třetiny, nějakým způsobem zmodernizovaných či nových.

Já jako nepražák (sudeťák - 140), když přijdu na nádraží, tak vidím, že v provozu není nic jiného než vagóny, se kterými jsem před dvaceti lety jezdil do školy. Nejmodernějším vozem je (když nepočítám deriváty odvozené z ř.810) patnáct let starý ruský WLABmee na Ohři. Na dehumusovaný Béčko jsem natrefil všehovšudy 2x (slovy: dvakrát). Kdysi tady byly na jeden rok zaturnusovaný Bépéčka, na které jsme zírali jak na zjevení z jiné galaxie. Jediný co se změnilo, je to, že dva nebo tři bafíky na Potůčky už netahá pílštyk, ale bangle a Germáni nás každej víkend škádlí Desirem.
19.10.2011 (19:50)  
DJTiësto: Sorry, ale nešotouše, co pravidelně nejezdí, nepřitáhnou vlaky, kde jsou záchody na stejné úrovni jako v Bautzenech a kde není klima. To je bohužel fakt.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko