Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage

IDS JMK:
Vyšlo mi, že je v současnosti nasazováno 22 různých souprav. Typiská souprava 242 + 3x Bdmtee má papírových skoro 300 míst. Proto bych to viděl především na 4-vozové soupravy s kapacitou okolo 320 sedadel. K tomu všemu dejmetomu 3 záložní soupravy.
22+3 EMU320
Plzeňský Kraj
Horažďovice - Plzeň - Cheb. Jezdí se po dvouhodině, jízdní doba v současnosti 3:40. Předpokládám zkrácení na 3:30 a obrat na obou stranách 30 minut. To vychází na 4 soupravy + jedna záložní.
4+1 EMU320(?)
Hranice na Moravě - Horní Lideč
Hodinový interval. Opět vychází na 4 soupravy + 1 záložní.
4+1 EMU320
Celkem tedy jen pro tyto případy 30 + 5 záložních souprav EMU320 (4vozový Panter)
Našlo by se i plno jiných tratí jako vlaky projíždějící úsek Zábřeh - Olomouc apod. Na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že na některých tratích se počítá místo nových souprav s nasazením 961 + Xxreko Bdt nebo Bdmtee.
To je zas kritiky...njn češi...mě se jednotka líbí, podle mě patří k tomu nejlepšímu, co u nás vzniklo (designově), snad to bude i technicky :-)
Je vidět, že s tím opět Škodivka pomýšlý pouze na náš max východní trh. Přecijenom na západ od nás se kouká nejenom na praktičnost ale i na to jak to vypadá. Tady je prostě nízká laťka, díky tomu v čem do teď jezdíme, na vzhled nových vozidel. Neb vše nové je lepší jak 810, Bt, B a spol.
Kdyby to mělo alespoň podobný design jako 15T.
A není to jedno ? Uvědomte si,že toho designéra by v konečném důsledku zaplatili cestující v jízdném , případně státní správa. To radší ať ta jednotka je účelná a má nízké provozní náklady.To se cení. Design v takovém případu není až tak důležitý.
taky se mi ta bočnice příčí... Ještě bych rád věděl, jestli ten nátěr Najbrt vymyslel člověk anebo počítač... Třeba ta skákající okna by se mohla elegantně skrýt v tmavomodrém pruhu...:-(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























