..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mi5 
03.11.2011 (18:36)  
Stal se zázrak.Konečně se dveře otevírají jedním čudlíkem celé a z obou stran stejně.Nyní to otevře i babka z vidieka bez školení,narozdíl od Elefanta.
registrovaný uživatel Komín  mail  
03.11.2011 (18:28)  
To nechápu. Když všude jezdí starý vlaky, tak všichni nadávaj na ČD. Když koupí nový vlaky, který vypadaj celkem slušně, víceméně ty sedadla v Regios huttle, který sou stejný jako v Regio Panter se mi líbí mnohem víc, než původní sedadla v Regio shuttle od Stadleru, tak zase nadávaj na různý blbosti. A ty blbosti se množí a lidi si jich vymešlej pořád víc a víc...
03.11.2011 (18:21)  
Jen takové plivnutí do diskuze - zkusil jsem si spočítat, kolik by bylo třeba těchto jednotek ještě "přikoupit" na pár tratí. Určitě by šly použít na daleko více tratí, já jsem ale vzal jen 3 příklady:

IDS JMK:
Vyšlo mi, že je v současnosti nasazováno 22 různých souprav. Typiská souprava 242 + 3x Bdmtee má papírových skoro 300 míst. Proto bych to viděl především na 4-vozové soupravy s kapacitou okolo 320 sedadel. K tomu všemu dejmetomu 3 záložní soupravy.

22+3 EMU320

Plzeňský Kraj

Horažďovice - Plzeň - Cheb. Jezdí se po dvouhodině, jízdní doba v současnosti 3:40. Předpokládám zkrácení na 3:30 a obrat na obou stranách 30 minut. To vychází na 4 soupravy + jedna záložní.

4+1 EMU320(?)

Hranice na Moravě - Horní Lideč

Hodinový interval. Opět vychází na 4 soupravy + 1 záložní.

4+1 EMU320

Celkem tedy jen pro tyto případy 30 + 5 záložních souprav EMU320 (4vozový Panter)

Našlo by se i plno jiných tratí jako vlaky projíždějící úsek Zábřeh - Olomouc apod. Na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že na některých tratích se počítá místo nových souprav s nasazením 961 + Xxreko Bdt nebo Bdmtee.
registrovaný uživatel kubam 
03.11.2011 (18:02)  
Proč nepsát na zdejší diskuze?...důvod níž :-/

To je zas kritiky...njn češi...mě se jednotka líbí, podle mě patří k tomu nejlepšímu, co u nás vzniklo (designově), snad to bude i technicky :-)
03.11.2011 (17:51)  
ad NIcKON: máš naprostou pravdu. Když už něco takového navrhovali tak to mohlo nějak vypadat a ne takhle hrozně. Troufám si tvrdit, že pan Kotas by si s tím poradil o mnoho lépe.
Je vidět, že s tím opět Škodivka pomýšlý pouze na náš max východní trh. Přecijenom na západ od nás se kouká nejenom na praktičnost ale i na to jak to vypadá. Tady je prostě nízká laťka, díky tomu v čem do teď jezdíme, na vzhled nových vozidel. Neb vše nové je lepší jak 810, Bt, B a spol.
Kdyby to mělo alespoň podobný design jako 15T.
03.11.2011 (17:42)  
igisek - třeba to má něco naznačovat. :-D
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
03.11.2011 (17:35)  
Asi jste mě pořádně nečetl. Při ceně jednotky neznamená, že by měla být o to dražší. V normálně fungující tržní ekonomice funguje kvalitní design jako reklama. A mě třeba není jedno, jak vypadá něco, co jsem si zaplatil ze svých daní.
03.11.2011 (17:28)  
To bych tak nějak věděl, ale při ceně jednotky by se mohlo zaplatit i kvalitnímu designérovi. Ten by si jistě s rozporem krása vs. výrobní náklady poradil lépe, než (podle mého názoru) tvůrce 7Ev. Ono totiž nejde jen o tvar čela, na který jsme stočili hovor, ale především o bočnice, které vypadají přímo otřesně. Zejména v první třetině skříně.

A není to jedno ? Uvědomte si,že toho designéra by v konečném důsledku zaplatili cestující v jízdném , případně státní správa. To radší ať ta jednotka je účelná a má nízké provozní náklady.To se cení. Design v takovém případu není až tak důležitý.
registrovaný uživatel studio 
03.11.2011 (17:24)  
to niCkon:
taky se mi ta bočnice příčí... Ještě bych rád věděl, jestli ten nátěr Najbrt vymyslel člověk anebo počítač... Třeba ta skákající okna by se mohla elegantně skrýt v tmavomodrém pruhu...:-(
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
03.11.2011 (17:19)  
ythomas: To bych tak nějak věděl, ale při ceně jednotky by se mohlo zaplatit i kvalitnímu designérovi. Ten by si jistě s rozporem krása vs. výrobní náklady poradil lépe, než (podle mého názoru) tvůrce 7Ev. Ono totiž nejde jen o tvar čela, na který jsme stočili hovor, ale především o bočnice, které vypadají přímo otřesně. Zejména v první třetině skříně.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko