Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage

Myslím, že už nejsou v takovém stavu, aby to odpovídalo normám. Ani skříně už nestojí za nic. Jinak tato myšlenka vskutku originálního push-pullu mohla někoho napadnout už dříve...
Tak ceny ropy se moc hýbat nebudou. Konkurence je obrovská. Strategické státy jsou našimi přáteli. Ovšem ceny elektřiny za pár let vystřelí prudce vzhůru, až Německo vlivem praštěné báby odstaví bloky JE.
Dále je faktem, že ČD mají fixované ceny na 10 let vlivem podpisu smluv s kraji. Takže kraj bude platit stejně, ale už je rozdílem, jestli bude třeba v Jčk 4x Panter nebo 8x Link. A o tom, že Jčk platí za vlkm výrazně víc než Vysočina, tak o tom potřeba snad nemluvit.
...bylo nutné je ještě zvýrazňovat hladkou plochou bez jediného rozčlenění?
Tak kromě té nárazové odolnosti dle EN 15227, která určuje zejména "hrubé rysy" čela, má pochopitelně vliv např. i technologie výroby - tedy jak (a za kolik) který díl vyrobím, resp. jestli jsem schopen ho vůbec vyrobit. A i kdyby se ty "hladké plochy" členily sebevíc, najde se stejně někdo, komu se to líbit nebude. Třeba mně se to takto líbí...
Ad quido.speedy:
Jinak co vzadu ta 109E v barvách ZSSK?
Premiéru asi ne. Takže jí tam buď stále oživují předtím, než pojede na okruh, anebo prostě nikde jinde není místo, tak holt momentálně stojí na zkušební koleji...
Ad happy, quido.speedy:
...škoda, že se Škoda vyprdla na konstrukci s Jakobovým podvozkem.
...i tak bych tipoval nápravový tlak < 10t.
Tak ona jednotka s Jakobsovým podvozkem má nejen výhody, ale i nevýhody. Když pominu fakt, že ČD - pokud vím - chtěly, aby JPJ byla v principu rozpojitelná, tak Jakobsův podvozek je zase o něco komplikovanější. A protože se musíte vejít do nějakého hmotnostního limitu a obrysu pro vozidla při rozumné šířce skříně, budou také články jednotky s Jakobsovými podvozky kratší, takže budete muset pro dosažení stejné obsaditelnosti stejně postavit delší jednotku a ona "úspora počtu podvozků" vám rázem zmizí. A pod těch 10 tun nápravové hmotnosti JPJ určitě nepůjde, i když v prázdném stavu se u běžných podvozků může této hranici možná v některých provedeních přiblížit...
Ad happy:
Jinak cena té dvouvozovky...
Jak už bylo poznamenáno, nejde jen o pořizovací, ale i o provozní náklady. Vím, že dnes se to nějak neřeší, ale kdesi jsem zaslechl, že od roku 2013 by se snad konečně mělo na SŽDC platit za trakční energii podle skutečné spotřeby. A pak by se výrazně nižší provozní náklady elektrické trakce se schopností rekuperovat už výrazněji projevit mohly. Je pravda, že Vámi uvedený rozdíl v ceně JPJ a Pesy dělá v přepočtu na energii při dnešních cenách asi 20 GWh, což bude chvilku trvat, než se to našetří. Ale jinak 1 litr nafty vydá asi za 4 kWh trakční energie a kdo ví, kam půjdou ceny ropy...
Stanoviště za dva.
Oddíly pro cestující za tři.
Škoda, že designer nepracoval víc na bočním profilu, ale počítá, že dost může napravit velkoplošná reklama :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























