..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 26      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer IC HUTNIK  mail  
01.04.2012 (16:44)  
jonáš: Přečetl jsem si všechny příspěvky pod touto zprávou. Jejich úroveň, co se týče jejich odborné a faktické přínosnosti je hodně proměnlivá. Skutečně nejlepší, pokud se nechce člověk pouštět do spekulací bude, počkat si na oficiální zprávu od DI. Ta by měla odpovědět na drtivou většinu zde položených otázek, (včetně případné role pana Šimka). Fakt je, jak píšete, že ji lze očekávat snad někdy na sklonku parného léta...
01.04.2012 (16:44)  
Chikatetsujin: Souhlas...
01.04.2012 (16:40)  
honzatvs : Pokud nahlédnete pozpátku tak hodně. Nedovolené projetí stůj je možné za různých podmínek v podstatě kdekoliv na světě. Ta myšlenka s tou zarážkou, tak ta sedla :-) nemám co bych dodal...
01.04.2012 (16:40)  
Martin Hochman: Jenže tady sposta lidí míchá hrušky s jablkama a neuvědomuje si úrovně, resp. rozdělení zabezpečení.

Máme zabezpečovací zařízení (ZZ), staniční a traťová - různé stupně automatizace, zrovna na hlaváku je systém rámcově shodný s Evropským standardem. Tato zařízení slouží výpravčím a brání jejich chybám (nejdou postavit kolizní cesty atp, (pochopitelně podle jejich technické úrovně), vyprávět, co myslím, vám nemusím, předpokládám.

Pak máme vlakový zabezpečovač (VZ) - to je autonomní systém, nicméně závislý na ZZ, neboť traťová část čerpá informace ze ZZ a posílá je na mobilní část na vozidle. Toto zařízení má naopak pomáhat strojvedoucím a zabraňovat jejich chybám.

Pokud uděláme takové neumělé porovnání ZZ/VZ.
Telefon / výpravka - Na vozidle není nic
Hradlový poloaut. blok - LS-90
Reléovka AŽD71, autoblok - PZB, ATC, TASC.... řekněme
ESA11 - ETCS

Generální stop není automatická funce zabezpečovače omezující lidské chyby a bránící jim, je to systém záchrany, když už průser běží (vlak nám projel zakazující/omezující návěst a kamsi se řítí).

Říkat jak by fíra jel třeba na příkaz proti stůj je snadné - je to stejné jako když nemůžete stavět cesty na ESE automaticky, ale musíte na to "nouzovou" obsluhou.
01.04.2012 (16:15)  
to Martin Hochman: takové zabezpečovací zařízení, které bude pracovat zcela samo a úplně bezchybně nebo bezporuchově je UTOPIE.

To máte určitě pravdu...ale co to má PROBOHA společného s probíhající diskuzí?? Tady se bavíme o tom, u nás není ani technická zábrana ani reakce (zastavení vlaku) na tak triviální a zároveň zásadní věc jako nedovolené projetí Stůj.... Vždyť na tuto událost by stačila i ta jízdní zarážka z 19tého století!!!
01.04.2012 (15:30)  
PES38: to nevim, já tam nebyl, ale těch 248m tady označil pan Šimek ve fotomapě jako místo, kde to zpozoroval a strhnul záchranku. Je to asi tak šedesát příspěvků zpátky, pokud si to potřebujete ověřovat, 30.03.2012 (20:23) .. já si jen zkusil pro kontrolu zkonstruovat rozhledovej trojúhelník. Ono je celkem logický, že třeba ještě pár sekund rozmejšlel, jestli se mu to nezdá. A každá sekunda je v padesátce cca 14 metrů dráhy.
Bohužel pravdu pravdoucí se od DI dozvíme až někdy v parnym létě, jestli ne až o švestkách. A to už bude málokoho zajímat.
01.04.2012 (15:17)  
strojvudceprihoda: Víte, jak se používá generální stop? Zadával jste ho někdy? Byl jste někdy u toho, když byl příkaz zadán? Víte jaká je reakční doba od zadání do provedení? Myslím, že nemáte pravdu. Nebyl jsem tam, nemám to změřeno. Zato však znám vcelku slušně místní podmínky a byl jsem u zadávání GS několikrát (bohudík jsem ho nemusel zadávat já) a troufám si tvrdit, že ujetá trasa víceméně odpovídá použití. Nicméně není samozřejmě vyloučeno, že zásah onoho cestujícího záchrannou brzdou předcházel GS, případně to bylo současně.
01.04.2012 (14:56)  
Dnes jsem si to projel s vlakem a tvrdím,že jim to hodně dlouho trvalo než použily Gen.Stop.Odjetí proti stůj musely zaregistrovat o hodně dřív a pokud by včas reagovaly,tak by musel zastavit už na poloviční cestě a ne až v tunelu.Zase někdo dloho přemýšlel zda použít GS .
01.04.2012 (14:29)  
@Martin Hochman:
Jenže nastává spousta případů, kdy se jede buď proti Stůj, nebo proti kódu červené a je to naprosto v souladu s předpisy. ...

Jenže v takovém případě to nesmí jít pouhou standardní obsluhou VZ (živák). V sousedních zemích je na to speciální tlačítko PZB Befehl.
Registrierter Benutzer PES38 
01.04.2012 (14:26)  
Brzdilo se, pokud se pamatuju, asi na 250 m.

Rozumím tomu správně, že ten vlak měl brzdnou dráhu z 50ky 250m? To snad ne...
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 26      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko