Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

A protoze se (pocitam zamerne) chytate te mene podstatne casti meho prispevku, zeptam se znovu. Snizila se nejak cinnosti pana Simka bezpecnost provozu, nebo to "prinejhorsim" nemelo v dane situaci zadny vliv?
pocitas spatne. nechytam se niceho a nikoho, nebot neznam presna fakta. a prave proto nebudu spekulovat nad tim, zda jednani osob X,Y,Z bylo (nebylo) spravne (spatne).
me uz se fakt echtuje to tu omilat porad dokola, a zacinam si pripadat trapne, ze neustale musim zminovat jmeno cloveka, ktery se nejak zachoval. neni to proto, ze bych pana Simka nesnasel a nenavidel - uz jsem to tu nekolikrat zminil. s dotycnym se nezname, nikdy mi nic zleho neudelal, nemam zadny duvod jej jakkoliv napadat.
NIC MENE DO DOBY, NEZ BUDOU ZVEREJNENY VYSLEDKY SETRENI TETO MU DI, ODMITAM DEBATU NAD HRDINSTVIM pana Simka.
Pokud vysetrovani prokaze, ze diky jemu nedoslo k vetsimu nestesti, s radosti mu podekuju za jeho duchapritomnost.
do te doby ovsem postupuji stritkne ze znamych faktu (tak, jak je odprezentoval pisatel sam), a NEMINIM VYBOCOVAT ANI NA JEDNU STRANU.
(ja si ten text snad zkopiruju, abych to nemusel nekterym telatkum psat porad dokola...)
Děkuju za rozšířené obzory, ale čím dál víc je mi záhadou, co je pro vás vlastně horší varianta: tisíckrát neoprávněně sundaná ručka, nebo katastrofa způsobená projetím červené, kdy tu ručku bohužel nikdo nesundal?
je mile, jak se me snazite vtahnout do debaty na vami nastolene tema. bohuzel tuhle hru hrat neminim.
znova to zopakuju i pro mene prostoduche publikum:
diskutuji o tomto konkretnim pripade. vychazim z toho, ze nikdo z nas nezna presna fakta, nebot jeste nebyla DI zverejnena.
"co by bylo kdyby" neminim rozebirat prave proto, ze nemam zajem strhnout diskusi do podoby "tureckyho trhu o lidskych zivotech".
mate fakta? overena? sem s nimi.
...A to, že za záchrannou brzdu se netahá jděte vysvětlovat 189 lidem do Eschede.
pane kolego, projeti na cervenou je ponekud odlisna situace od stavu,kdy z podlahy kupe trci cast nakolku, ktera pristala cestujicimu 30 cm od jeho hlavy.
v takovem pripade - pokud bych se strachy nepokakal - zatahnul za rucku i ja.
Jenže "hlášení" ve formě pouhé změny barvy úseku (dokud se obsazují úseky, které nejsou kontrolovány v nějaké postavené cestě) na JOPce je snadno přehlédnutelný, pokud výpravčí nehypnotizuje monitor.
Mohl byste prosím uvést nějaké ty provozní mimořádnosti? Myslíte tím skutečně nepovolenou jízdu? Nebo, že se z provozních důvodů úmyslně projede návěst normálně jízdu zakazující? Kolik jich je denně/týdně?
Mezitím jsem si znovu (po delší době) přečetl na stránce AŽD o novém VNPN, a jestli to správně chápu, tak to GS má samo spouštět, takže mi není jasný rozdíl...
Zbývající část vašeho příspěvku zde byla vysvětlena a to několikrát. Jakékoliv zabezpečovací zařízení je velmi složitý technologický celek do něhož zasahuje spousta vnějších vlivů. 99% všech nesprávně obsazených úseků NEJSOU fatální selhání a projetá návěstidla, nýbrž vcelku běžné provozní mimořádnosti. Pokud by se jednalo podle vašeho výkladu tak by pravděpodobně nikdo nikdy nikam vlakem nedojel. Takže, nevím co se dělo přesně v dopravní kanceláři, ale pravděpodobně výpravčí ověřil pohledem co se vlastně na oné koleji děje a pak použil GS.
Pokud se totiž ukáže, že pan Šimek zatáhl za ručku dříve než zaúčinkoval GS, a to dokonce o kriticky delší dobu, lze naopak tvrdit, že jeho činnost měla na průběh události vliv přímo klíčový.
Nicméně dokud nebudou známy výsledky šetření, tak o tom můžeme jen spekulovat.
Projetí Stůj samozřejmě ZZ hlásí.
proč na estakádě NS není přenos kódu...
Na estakádě přenos kódu samozřejmě je, není jen na Wilsonu v obvodu nástupišť.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











