..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 26      Zpráv na stránku:   
31.03.2012 (15:48)  
jsem toho nazoru, ze obe soupravy by bezpecne zastavily v dosatetcne vzdalenosti od sebe i bez pouziti zachranne brzdy kymkoliv a kdekoliv
A kdyby druhý vlak byl o 30 m dál, tak byste taky psal, že ZZ zafungoval tak, jak měl a vlaky se bezpečně srazily? Prostě je to průšvih jak hrom a ZZ není ve skutečnosti žádné zabzař, ale pouhé infozař, které pomocí světýlek říká, jestli smím jet nebo ne.
31.03.2012 (15:19)  
PŠ: Nic papírového, žádné listování. V případě, že stojíte a zadáte jízdu proti stůj, tak se na monitoru zobrazí pětimístný kód (náhodně vygenerovaný) a z něj si systém požádá o tři čísla. Pokud je nezadáte, nebo zadáte špatně, tak nepovolí jízdu. Má to být pouze pojistka proti blbosti. Kolikrát za směnu fíra rozjíždí osobní vlak proti návěstidlu na stůj bez rozkazu? Jednou?
Dodatek: pokud jede vlak na nedostatečnou ZZ (pravděpodobně bude brzdit?), tak bude jenom dobře, když povel "motory do výkonu" bude vyžadovat potvrzení. Můžete tu žádost zahodit jednou klávesou a pokračovat setvačností jakoby nic. Následné zadání výkonu bude možné až po zastavení nebo přijetí signálu dovolujícího jízdu.


Tyto nehody se stávají a stávat budou. A jak to dělají Japonci, že za celou dobu provozu Šinkanzenu nemají jediného mrtvého pasažéra? A když ležérním Francózům umřel roku 83 fíra na TGV (od té doby nic), tak proto, že se mu na přejezdu připletl před vlak tirák. Kolik mrtvých bylo za tu dobu u nás, kdy za to mohl "někdo od dráhy"?
Registrierter Benutzer Sim 
31.03.2012 (14:42)  
rpet > odjezdu pres cervenou jsem v zivote zazil "X" a nasobne "X" jsem i sam daval firum

Kolikrat z toho to bylo umyslne tak, ze se pri tom rizla vyhybka, jejiz oprava bude stat treba pul mega?

jsem toho nazoru, ze obe soupravy by bezpecne zastavily v dosatetcne vzdalenosti od sebe

Tady je asi jadro rozdilu v uhlu pohledu - zastaveni dvou vlaku na vzdalenost kratsi, nez je jeden vagon, mi rozhodne neprijde kompatibilni s vasim vyrokem bezpecne zastavily v dosatetcne vzdalenosti od sebe. Staci si predstavit, ze by se tohle stalo v situaci zhorsenych adheznich podminek (samosebou na venkovni casti trati, v tunelu by se o asi moc nezmenilo).

Chikatetsujin > zde se ocividne o samovrat nejednalo, takze pokud uz dotycny rozrez zazil a poznal, nevidim nic zvlastniho na tom, ze si dal pet a pet dohromady a vyslo mu deset.
Registrierter Benutzer Já 1 
31.03.2012 (14:14)  
Občas jezdím taky trasu HK - PHA a zpět, a už se mi stalo že jsem odjížděl z Prahy na rozkaz proti červené a dokonce jak se říká proti srsti.A teď si představ že ti to nějaký takový "hrdina" strhne.Já jsem si to pro jistotu ještě ověřil přes vysílačku.
Registrierter Benutzer ISF 
31.03.2012 (13:37)  
jonáš: Proč nerozřezný přestavník? Protože na některých typech výhybek být musí bez ohledu na rychlost.
Registrierter Benutzer Koudy 
31.03.2012 (13:28)  
rpet: Prostě jsem chtěl říct, že říznutá vexle je průšvih vždy a je už celkem jedno, jestli jedu proti něčemu nebo ne. Při závěru cesty vexli těžko říznu, takže buď na jízda na PN/rozkaz, kdy výpravčí něco zapomněl přetočit nebo cesta pro mne nebyla postavena.

jonáš: Není to uzávěr, ale závěr.
31.03.2012 (13:27)  
Chikatetsujin: některé jsou konstruovány jako rozřezné a některé zas jako nerozřezné. Záleží na druhu závěru (opraveno) i přestavníku a na určení. Nerozřezné pokud vim hlavně na traťové spojky a průjezdné koleje pojížděné vyšší rychlostí, protože líp "držej" v přestavený poloze. Ovšem proč jsou na padesátkovym zhlaví hlaváku, to pravděpodobně nikdo netuší .. možná ten typ někdo projekci sudopu jen nedopatřenim předepsal.

Sim: dík, líp bych to nenapsal .. ten pohotovej mladík by měl dostat metál, ať to zastavila jeho akce nebo GS nebo sám fíra, kterýho ta vexle a pohled na světýlka probraly z letargie, a je zbytečný se hádat o to, kdo to vlastně zastavil. Jen si čistě "fyzikálně" myslim, že těch osmdesát tun asi moc "nenadskočí" ani při rozřezu výhybky .. jo a měl by se někdo zamyslet zodpovědně nad tim, jak takovejm případům zabránit systémově, protože příště už ta klika nemusí bejt.

Co třeba aspoň v uzlových stanicích povinná výprava rádiem, když už nemáme dost výpravčích, aby si ušoupávali nohy na peronech. Model leteckej dispečink, bez hlasovýho kontaktu se nic nehne .. aspoň se ví že je rdst správně přepnutá a bude snad fungovat i ten GS ;-)
31.03.2012 (13:16)  
SIM: Já tedy nevím, co by při rozřezu mělo skákat a úpět, podle mne jsou výměny a jejich zámky konstruovány jako rozřezné (samovratné výměny se dokonce řežou běžně a rovněž mají zámky - resp závěry). Jediné co by se mělo poškodit je el. přestavník, respektive jeho úsmyčný kolíček.

Petr Šimral: Zmínil jsem ETCS protože existuje nějaký akční plán na jeho zřízení, ale uznávám, že s jeho cenou to bude fakt na dlouho a i ve vzdálené budoucnosti asi zůstane mnoho vozidel, co nikdy nebudou mít mobilku.
Registrierter Benutzer Alf 
31.03.2012 (13:01)  
Zdravím..původně jsem se nechtěl zapojit do místy slabší debaty..ale jak tu už zaznělo o pár příspěvků dříve..Viz patřičný předpis(SŽDC D2),kapitola výprava vlaku..Vlak vypravuje (mimo jiné možnosti)výpravčí postavením návěstidla a tím nařizuje strojvedoucímu odjezd,ten si za to včetně času odjezdu taky zodpovídá..Vlaková četa s tím nemá co dělat a není za tyto věci zodpovědná,maximální činností je ,že dá návěst souhlas k odjezdu a šmytec.Nedávno jsem ve svém okolí zaznamenal podobný případ v regionální dopravě.Vlaková četa dala souhlas,čas odjezdu souhlasil,ale návěstidlo nedovolovalo jízdu..Toho si strojvedoucí všiml až pár vteřin po rozjezdu a už nestihl zastavit..Těžko pitvat příčinu,stejně jako v Praze..náhlé zamyšlení ,provozní rutina..k nějakému výsledku se jistě DI dopracuje.To že před odjezdem někde vlaková četa sleduje návěstidlo,je většinou vlastní aktivita,aby tam dotyčný nemával jak na prvního máje zbytečně když vidí že svítí červená..
31.03.2012 (12:30)  
jiri vosecek-naprosto souhlasím s názorem že je zde až moc nejasností.ta největší mě napadla již když jsem četl první zprávu-fíra jen koukal a nic neudělal?napadá mě uplný nesmysl-byl fíra v pořádku a nebo byl tam vubec?
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 26      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko