Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

A kdyby druhý vlak byl o 30 m dál, tak byste taky psal, že ZZ zafungoval tak, jak měl a vlaky se bezpečně srazily? Prostě je to průšvih jak hrom a ZZ není ve skutečnosti žádné zabzař, ale pouhé infozař, které pomocí světýlek říká, jestli smím jet nebo ne.
Dodatek: pokud jede vlak na nedostatečnou ZZ (pravděpodobně bude brzdit?), tak bude jenom dobře, když povel "motory do výkonu" bude vyžadovat potvrzení. Můžete tu žádost zahodit jednou klávesou a pokračovat setvačností jakoby nic. Následné zadání výkonu bude možné až po zastavení nebo přijetí signálu dovolujícího jízdu.
Tyto nehody se stávají a stávat budou. A jak to dělají Japonci, že za celou dobu provozu Šinkanzenu nemají jediného mrtvého pasažéra? A když ležérním Francózům umřel roku 83 fíra na TGV (od té doby nic), tak proto, že se mu na přejezdu připletl před vlak tirák. Kolik mrtvých bylo za tu dobu u nás, kdy za to mohl "někdo od dráhy"?
Kolikrat z toho to bylo umyslne tak, ze se pri tom rizla vyhybka, jejiz oprava bude stat treba pul mega?
jsem toho nazoru, ze obe soupravy by bezpecne zastavily v dosatetcne vzdalenosti od sebe
Tady je asi jadro rozdilu v uhlu pohledu - zastaveni dvou vlaku na vzdalenost kratsi, nez je jeden vagon, mi rozhodne neprijde kompatibilni s vasim vyrokem bezpecne zastavily v dosatetcne vzdalenosti od sebe. Staci si predstavit, ze by se tohle stalo v situaci zhorsenych adheznich podminek (samosebou na venkovni casti trati, v tunelu by se o asi moc nezmenilo).
Chikatetsujin > zde se ocividne o samovrat nejednalo, takze pokud uz dotycny rozrez zazil a poznal, nevidim nic zvlastniho na tom, ze si dal pet a pet dohromady a vyslo mu deset.
jonáš: Není to uzávěr, ale závěr.
Sim: dík, líp bych to nenapsal .. ten pohotovej mladík by měl dostat metál, ať to zastavila jeho akce nebo GS nebo sám fíra, kterýho ta vexle a pohled na světýlka probraly z letargie, a je zbytečný se hádat o to, kdo to vlastně zastavil. Jen si čistě "fyzikálně" myslim, že těch osmdesát tun asi moc "nenadskočí" ani při rozřezu výhybky .. jo a měl by se někdo zamyslet zodpovědně nad tim, jak takovejm případům zabránit systémově, protože příště už ta klika nemusí bejt.
Co třeba aspoň v uzlových stanicích povinná výprava rádiem, když už nemáme dost výpravčích, aby si ušoupávali nohy na peronech. Model leteckej dispečink, bez hlasovýho kontaktu se nic nehne .. aspoň se ví že je rdst správně přepnutá a bude snad fungovat i ten GS ;-)
Petr Šimral: Zmínil jsem ETCS protože existuje nějaký akční plán na jeho zřízení, ale uznávám, že s jeho cenou to bude fakt na dlouho a i ve vzdálené budoucnosti asi zůstane mnoho vozidel, co nikdy nebudou mít mobilku.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










