Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

Díky, já busy celkem nesnášim.
Nehodě busu ve švýcarsku se teď nedalo zabránit, ale shodou okolností, systémy omezující riziko mikrospánku (pokud to byla příčina) jsou v silniční dopravě dost možná blízko masivního rozvoje.... A to se o zabezpeční naší železnice říct nedá. A tomuhle incidentu na NS (pokud se stalo jak předpokládáme) se v dnešní době dalo zabránit snadno a navíc tvrdím že i relativně (např.v poměru k nákladům na koridorizace, moderní vozidla) ne tak draze...
Můžete mi říct, co se za posledních 40 let u nás udělalo pro zabezpečení činnosti strojvedoucího? AVV, což ovšem není zabezpečovač, a na kolika mašinách je...
Železnice u nás pravda nemá prioritu, zdaleka ne tolik peněz jako v německu apod, ale proinvestovali se 10tky miliard, jen NS stalo asi 9... V německu jsou špatně zabezpečené tratě, ale u nás jsou to ty hlavní, poměrně dost modernizované.... V zebezpečení práce strojvedoucího téměř žádný pokrok.
A o to mi jde. ETCS v nedohlednu, strašně drahé, jiné řešení na obzoru je...?
Vám to připadá ok, statistika je dobrá, protože máme pozorné strojvedoucí a vážná nehoda (hodně obětí) se naštěstí nestala.
Mě to tedy ok nepřijde a Vaše hodnocení situace mi připadé takové jako...z reálného socialismu, nezlobte se.
což o to, ETCS tady bude již relativně brzo.
Ale máte pocit, že bude i na vozidlech? Hlavně když samotný ETCS je dražší než většina provozovaných vozidel?
Pokud je mi známo, tak v současné době jezdí v ČR 7 vozidel vybavených touto modernou. A do roku 2016 jich bude kolik? 15?
ETCS místo PHS by mělo být heslo SŽDC.
Vítej v klubu "strhávačů". Taky jsem kdysi měl "tu čest" použít madla, lanka a záklopky:( V situaci, v níž jsme se s rychlikem tehdy ocitli, tak by ani žáden generální stop nepomohl. No, vozy pořadí AB350 jsou již asi minulostí, tak se podobná záležitost opakovat nebude....
http://www.uloz.to/xRmWzNw/nehoda1-jpg
http://www.uloz.to/xfdDrp7/nehoda2-jpg
http://www.uloz.to/xLgHrJh/nehoda3-jpg
Pravděpodobně myslíte kontrolora bdělosti a ukazovátko návěstí.
Nemohl dělat nic, protože úsek, o který šlo není vybaven přenosem kódu. A i kdyby byl vybaven přenosem kódu, stejně by se nic nezměnilo, protože zabezpečovač při rychlosti do 120 km/h pustí loko i na červený kód a po minutí návěstidla se Stůj by tam stejně žádný kód být nemohl.
Ve Vodňanech jeden fíra dokázal zabrzdit, přereverzovat, odbrzdit a ještě se pohnout. Přesto do něj druhý najel.
V Rakšicích dokázal fíra dojet až na vlečku.
Asi je potřeba přiznat, že občas máme v pozoronosti výpadky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











