..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 17 18 19 20 21 ... 26      Zpráv na stránku:   
30.03.2012 (23:53)  
to Borecek 13

Díky, já busy celkem nesnášim.
Nehodě busu ve švýcarsku se teď nedalo zabránit, ale shodou okolností, systémy omezující riziko mikrospánku (pokud to byla příčina) jsou v silniční dopravě dost možná blízko masivního rozvoje.... A to se o zabezpeční naší železnice říct nedá. A tomuhle incidentu na NS (pokud se stalo jak předpokládáme) se v dnešní době dalo zabránit snadno a navíc tvrdím že i relativně (např.v poměru k nákladům na koridorizace, moderní vozidla) ne tak draze...
30.03.2012 (23:43)  
to Martin Hochman

Můžete mi říct, co se za posledních 40 let u nás udělalo pro zabezpečení činnosti strojvedoucího? AVV, což ovšem není zabezpečovač, a na kolika mašinách je...

Železnice u nás pravda nemá prioritu, zdaleka ne tolik peněz jako v německu apod, ale proinvestovali se 10tky miliard, jen NS stalo asi 9... V německu jsou špatně zabezpečené tratě, ale u nás jsou to ty hlavní, poměrně dost modernizované.... V zebezpečení práce strojvedoucího téměř žádný pokrok.
A o to mi jde. ETCS v nedohlednu, strašně drahé, jiné řešení na obzoru je...?

Vám to připadá ok, statistika je dobrá, protože máme pozorné strojvedoucí a vážná nehoda (hodně obětí) se naštěstí nestala.

Mě to tedy ok nepřijde a Vaše hodnocení situace mi připadé takové jako...z reálného socialismu, nezlobte se.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
30.03.2012 (23:41)  
ETCS místo PHS by mělo být heslo SŽDC.

což o to, ETCS tady bude již relativně brzo.
Ale máte pocit, že bude i na vozidlech? Hlavně když samotný ETCS je dražší než většina provozovaných vozidel?
Pokud je mi známo, tak v současné době jezdí v ČR 7 vozidel vybavených touto modernou. A do roku 2016 jich bude kolik? 15?
30.03.2012 (23:33)  
Když už jsme u toho, tak zaplať pánbůh, že to dobře dopadlo, protože železárna v tunelu je jedna z vůbec nejhorších situací. Podzemní dráhy by mohly vyprávět.

ETCS místo PHS by mělo být heslo SŽDC.
30.03.2012 (23:25)  
Jedna z nejmodernějších částí naší železnice a i zde se stále jezdí na "světýlka" a "dobré smysly". Opravdu by mne zajímalo, jestli se dožiju masivnější nasasazení vlakového zabezpečovače alespoň na páteřních tratích. Fírům by se jistě ulevilo, kdyby jim stál za zády "robůtek", hlídající jestli něco nepřehlédli.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
30.03.2012 (23:18)  
Michal Šimek:
Vítej v klubu "strhávačů". Taky jsem kdysi měl "tu čest" použít madla, lanka a záklopky:( V situaci, v níž jsme se s rychlikem tehdy ocitli, tak by ani žáden generální stop nepomohl. No, vozy pořadí AB350 jsou již asi minulostí, tak se podobná záležitost opakovat nebude....
http://www.uloz.to/xRmWzNw/nehoda1-jpg
http://www.uloz.to/xfdDrp7/nehoda2-jpg
http://www.uloz.to/xLgHrJh/nehoda3-jpg
registrovaný uživatel 754 012  mail  
30.03.2012 (22:58)  
ad Honza: Co by jako LVZ měl dělat ?Myslíte,že zastaví vlak,který jede na červenou?
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
30.03.2012 (22:09)  
ad Honza: Proč nic nedělal vlakový zabezpečovač?

Pravděpodobně myslíte kontrolora bdělosti a ukazovátko návěstí.
Nemohl dělat nic, protože úsek, o který šlo není vybaven přenosem kódu. A i kdyby byl vybaven přenosem kódu, stejně by se nic nezměnilo, protože zabezpečovač při rychlosti do 120 km/h pustí loko i na červený kód a po minutí návěstidla se Stůj by tam stejně žádný kód být nemohl.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
30.03.2012 (22:05)  
ad Pes38: PS: Jaktože, když už jsi to viděl z okna ty, proč to neviděl fíra?

Ve Vodňanech jeden fíra dokázal zabrzdit, přereverzovat, odbrzdit a ještě se pohnout. Přesto do něj druhý najel.

V Rakšicích dokázal fíra dojet až na vlečku.

Asi je potřeba přiznat, že občas máme v pozoronosti výpadky.
registrovaný uživatel Honza  mail  
30.03.2012 (21:50)  
Proč nic nedělal vlakový zabezpečovač?
  1 ... 17 18 19 20 21 ... 26      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko