..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 26      Zpráv na stránku:   
30.03.2012 (17:13)  
tp Martin Hochman

Nezlobte se, ale to co říkáte, je demagogie...to, že i sebelepší systém může selhat je sice pravda, ale není to argument. Ta pravděpodobnost je někde úplně jinde..
Bylo za poslední dobu dost nehod a mimořádných událostí, které se staly za plně funkčího ZZ, ba na u nás nejlepší úrovni ZZ, na nejlepších tratích u nás. Poměrně primitivními prostředky (které existovaly už před x 10tkami let, teď jsou mnohem sofistikovanější a dostupnější) by jim šlo zabránit.

Železnice má proti ostatním druhům dopravy obrovskou bezpečnostní výhodu, lze ji technicky mnohem lépe zabezpečit (šlo to právě již před 10tkami let) a vliv lidského činitele (mluvíme hlavně o strojvedoucích) eliminovat opravdu na minimum.
30.03.2012 (17:10)  
Pot mě polívá, když si uvědomím, že jsem tím vlakem ve čtvrtek občas jezdil do Holic, když se mi nechtělo klasicky se dvěma přestupy přes Moravany...
Registrierter Benutzer navl 
30.03.2012 (16:57)  
Při denním dojíždění do zaměstnání za 23000 Kč ročně si pěkně užíváme. Včera jsem byla v 1. vagonu ve 3. kupe. Děkuji panu Šimkovi za zatažení záchranné brzdy a asi i
=============================================== tomu panu dispečerovi. Asi by to ani v tom mém třetím kupé moc pěkně nevypadalo, dojet o pár metrů dál.
Zaskřípalo to docela děsivě a pan Šimek vykouknul z toho prvního kupé pěkně bílý.
30.03.2012 (16:35)  
honzatvs: Máte ten pocit. Myslím že když nahlédnete do statistik tak to u nás až tak tristní není. A z toho co se tady dá dočíst bych si pro srovnání kvality zabezpečení rozhodně jít netroufl....
30.03.2012 (16:33)  
Vždycky musí existovat způsob jak obejít zabezpečovací zařízení pro případ poruchy některé jeho části-toto platí ve všech druzích dopravy. Druhé hledisko při zabezpečování je to ekonomické. Pak zůstává tíha odpovědnosti jenom na člověku. Proto taky u hromadné dopravy vykonávají zásadní funkce, které mají vliv na zabezpečení osoby proškolené a prověřené. Pokud tato osoba selže pak bohužel dochází k mimořádnostem tohoto typu. I na západ od našich hranic občas dochází k velkým (nejen) železničním nehodám. Bohužel při souběhu nešťastných náhod a chyb můžou být následky fatální i přes sebelepší zabezpečovací zařízení..
30.03.2012 (16:31)  
od nástupiště po první cesťák (v tunelu)bez přenosu. Bylo již zmíněno.

Díky, nevšiml jsem si. U novostavby mě to dost překvapuje....má to nějaký technický důvod? Snad se (ani u nás) na takto vytíženém úseku jen neštřilo...

A jestli máte pocit, že na západ od našich hranic mají něco výrazně lepšího jak tady uvádíte tak si troufám tvrdit, že je toto tvrzení minimálně sporné.

Nejsem odborník na ZZ, ale z toho co jsem se dočetl, tak bych řekl že určitě ano...

Sitauci u nás považuji stejně jako další diskutující za naprosto tristní.
30.03.2012 (16:18)  
Hochman: však to spolu souvisí .. ty naše zabezpečovací ukazovátka byly přece vyvinutý na situaci, kdy ve stanici řídilo provoz cca pět lidí a na mašině jezdily dvoumužný čety, čili byla značná redundance která zvyšovala spolehlivost. Dneska je tam jeden člověk nebo žádnej a každá chybička se hned vrátí, žádnej double check. Dyť si vemte ty haldy (i ty potenciální, který dopadly dobře jak v tom tunelu jen díky pánubohu) za poslední léta jednu za druhou. Pro "bezpersonálovej" provoz prostě potřebujete techniku o řád spolehlivější a sofistikovanější, ale na to ekonomisti, co tomu vládnou, nějak nechtěj slyšet.

Pokud systém dovolí projetí klacku, či odjezd na obsazenou kolej /pokud to neni záměrně a rozkazem přes nějakej sonderbehandlung/ tak bych to odmítal za regulérní ZZ považovat .. naštěstí se s tim smiřovat nemusim, protože v tomhle oboru nesloužim, ale přijde mi to (pro ty lidi, který to nakonec postihne) pěkně blbý i jako pozorovateli. Fakt se těch dvacet let naprosto pro***alo, čekánim na hrdinný ETCS na bílym koni, ale to se obdobně stalo i v jiných oborech než na dráze.
30.03.2012 (15:59)  
ad Jonáš, Srdcovka apod. Vy tady pořád hanobíte zabezpečovací zařízení u nás používaná, ale daleko větším selháním je například ono ekonomicky zdůvodňované zrušení červených výpravčích i ve stanicích, kde to prostě není vhodné. V těchto stanicích je daleko větší riziko mimořádné události než ve stanicích s mizerným SZZ. A jestli máte pocit, že na západ od našich hranic mají něco výrazně lepšího jak tady uvádíte tak si troufám tvrdit, že je toto tvrzení minimálně sporné.
30.03.2012 (15:57)  
honzatvs:
od nástupiště po první cesťák (v tunelu)bez přenosu. Bylo již zmíněno.
Registrierter Benutzer Busman 
30.03.2012 (15:56)  
Jel jsem R 685 - ve vedlejším tubusu 4 minuty před MU... :-)
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 26      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko