Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

Nezlobte se, ale to co říkáte, je demagogie...to, že i sebelepší systém může selhat je sice pravda, ale není to argument. Ta pravděpodobnost je někde úplně jinde..
Bylo za poslední dobu dost nehod a mimořádných událostí, které se staly za plně funkčího ZZ, ba na u nás nejlepší úrovni ZZ, na nejlepších tratích u nás. Poměrně primitivními prostředky (které existovaly už před x 10tkami let, teď jsou mnohem sofistikovanější a dostupnější) by jim šlo zabránit.
Železnice má proti ostatním druhům dopravy obrovskou bezpečnostní výhodu, lze ji technicky mnohem lépe zabezpečit (šlo to právě již před 10tkami let) a vliv lidského činitele (mluvíme hlavně o strojvedoucích) eliminovat opravdu na minimum.
=============================================== tomu panu dispečerovi. Asi by to ani v tom mém třetím kupé moc pěkně nevypadalo, dojet o pár metrů dál.
Zaskřípalo to docela děsivě a pan Šimek vykouknul z toho prvního kupé pěkně bílý.
Díky, nevšiml jsem si. U novostavby mě to dost překvapuje....má to nějaký technický důvod? Snad se (ani u nás) na takto vytíženém úseku jen neštřilo...
A jestli máte pocit, že na západ od našich hranic mají něco výrazně lepšího jak tady uvádíte tak si troufám tvrdit, že je toto tvrzení minimálně sporné.
Nejsem odborník na ZZ, ale z toho co jsem se dočetl, tak bych řekl že určitě ano...
Sitauci u nás považuji stejně jako další diskutující za naprosto tristní.
Pokud systém dovolí projetí klacku, či odjezd na obsazenou kolej /pokud to neni záměrně a rozkazem přes nějakej sonderbehandlung/ tak bych to odmítal za regulérní ZZ považovat .. naštěstí se s tim smiřovat nemusim, protože v tomhle oboru nesloužim, ale přijde mi to (pro ty lidi, který to nakonec postihne) pěkně blbý i jako pozorovateli. Fakt se těch dvacet let naprosto pro***alo, čekánim na hrdinný ETCS na bílym koni, ale to se obdobně stalo i v jiných oborech než na dráze.
od nástupiště po první cesťák (v tunelu)bez přenosu. Bylo již zmíněno.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











