Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

PS: Jaktože, když už jsi to viděl z okna ty, proč to neviděl fíra?
a to jsem se trapne domnival, ze diskuse typu "facebook" (odkud jste zkopiroval nize citovanou pasaz...) a "idnes" k nam, na zelpage nedolehnou. mea culpa.
Při denním dojíždění do zaměstnání za 23000 Kč ročně si pěkně užíváme. Včera jsem byla v 1. vagonu ve 3. kupe. Děkuji panu Šimkovi za zatažení záchranné brzdy a asi i
=============================================== tomu panu dispečerovi. Asi by to ani v tom mém třetím kupé moc pěkně nevypadalo, dojet o pár metrů dál.
Zaskřípalo to docela děsivě a pan Šimek vykouknul z toho prvního kupé pěkně bílý.
z te citace je velice pekne videt, jak se "hrdinou dne" muze stat obycejny sotous, ktery jel odnekud nekam vlakem, a shodou okolnosti byl svedkem MU.
do teto chvile nebylo prokazano, ze pan Michal Simek svym pohotovym jednanim zabranil srazce dvou souprav - pouze se rozbehla debata nad jeho vyjadrenim (mel dojem, ze rizli vymenu a kdyz videl, ze jedou na obsazenou, zatahl za zachrannou brzdu).
znovu zopakuji svou pochybnost: domnivam se, ze pan Simek pouze zneuzil situace a postavil sama sebe do roviny hrdiny. To, ze rizli vymenu nevedel, pouze mel ten dojem (jak sam rika!). Jak mohl vedet, ze jejich vlakova cesta je na obsazenou, tusi snad jen Buh a Simek. jinak nikdo jiny - to, ze jsem rizl vymenu jeste neznamena, ze opravdu jsem na obsazene koleji. nevime ani to, zda GS byl uplatnen drive, nez pan Simek zathl zachranu, nebo pozdeji. to, ze pan Simek vyhledl z okna vagonu se "zcela bilym oblicejem" mi prijde naprosto logicke diky vnitrnimu osvetleni tunelu.
nechci onu MU nijak zlehcovat, ale to, ze se nikomu nic nestalo mi prijde logicke diky souhre nekolika faktu:
Decin prijizdel ke vjezdovymu, jsem si jisty, ze dobrzdoval. Letohrad se rozjidel od odjezdovyho, urcite jeste nemel max, povolenou rychlost v danem useku - proste se rozjizdel. do toho prisel GS, rozhled obou firu, kteri zcela jiste nejak reagovali. ja osobne si myslim, ze bez ohledu na pana Simka a jeho heroicky vykon (ktery prozatim nebyl ani potvrzen ani vyvracen) by se prave diky zminenym skutecnostem a diky pouziti GS nic nestalo. a pokud ano, bylo by to nejspi jen "drcnuti" jako pri posunu.
znovu opakuji - nechci tu situaci zlehcovat, je to pouze muj nazor.
ale poprosim te (tim myslim uzivatele navl), nedelej z zelpage diskusni forum podprumernych kvalit, jakymi jsou facebook, idnes, novinky a dalsi - to neni nas styl.
dekuju.
Leck mich doch...!
Přeji vám hodně štěstí na našich silnicích a dálnicích. Statistiky hovoří jasně. Co se týká porovnání zabezpečení silniční a železniční dopravy tak kromě extrémního nárustu dopravy a vybudování X světelných křižovatek se v silniční dopravě za posledních 20 let neudálo v zabezpečení provozu vůbec nic na železnici je tomu naštěstí výrazně jinak...
Žádný z vás tady neuvedl relevantní statistiku, kterou by podložil výplody svého ducha Ať už statistiku na téma počet nehod zaviněných zabezpečovacím zařízením u nás, nebo srovnání počtu nehod s touto příčinou u nás a na západě.Posledním mrtvým u něhož bylo důvodem selhání zabezpečovacího zařízení byl onen strojvedoucí Lv vlaku v Moravanech.
V tomto případě došlo pravděpodobně k selhání jednotlivce, bohužel. Rozhodně nezlehčuji to, že je celá situace velmi vážná, ale rozhodně není stav zabezpečení železniční dopravy tak tragický jak se nás tady snaží někteří "experti" přesvědčit.
Jeden podstatný argument, proč jet vlakem poněkud odpadá..
A taky mě napadá, že jak se mílovými kroky zdokonaluje elektronika, asistenční systémy v autech jsou stále běžnější, aby nebyl třeba za 10 let ten moderní bus bezpečnější než vlak u nás...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











