..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 18 19 20 21 22 ... 26      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PES38 
30.03.2012 (21:02)  
MŠ: Podle mapy to vypadá na dost dlouhou brzdnou dráhu.
PS: Jaktože, když už jsi to viděl z okna ty, proč to neviděl fíra?
registrovaný uživatel Koudy 
30.03.2012 (20:49)  
rpet: Ono je docela běžné říznout vexl, bez ohledu na to, zda jedu na obsazenou nebo ne?
30.03.2012 (20:23)  
rpet: S dovolením bych se vyjádřil, koukal jsem vykloněn z pravého okna prvního vozu, prvního kupé za lokomotivou. Říznutím výměny jsem si nebyl zcela jist a proto jsem nestrhnu brzdu už na výměně. V jednom místě je vidět do tunelu. Za tímto místem již nejsou výměny, takže jsem věděl přesně, po které koleji jedeme a na které koleji stojí dvě bílá světélka. Potom už nebylo co řešit. Zde je plánek odkud se dá vidět do tunelu. http://mapy.cz/s/3rEl Opravdu mi nejde o zviditelnění a zatažení brzdy si všimli někteří spolucestující a zároveň slyšeli unikající vzduch z otevřené záklopky.
30.03.2012 (19:47)  
Tilke: Ty mě můžeš taky..... . Jasný souhlas s Martinem. Železniční doprava je nejbezpečnějším druhem dopravy vůbec a to nezmění ani názor pár " truhlíků ". Jo doufám,že až někoho napadne vypočítávat nehody na železnici tak do nich nezačne cpát i ty na tzv. úrov?ovém křížení silniční komunikace se železnicí.
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.03.2012 (18:51)  
@ navl:

a to jsem se trapne domnival, ze diskuse typu "facebook" (odkud jste zkopiroval nize citovanou pasaz...) a "idnes" k nam, na zelpage nedolehnou. mea culpa.

Při denním dojíždění do zaměstnání za 23000 Kč ročně si pěkně užíváme. Včera jsem byla v 1. vagonu ve 3. kupe. Děkuji panu Šimkovi za zatažení záchranné brzdy a asi i
=============================================== tomu panu dispečerovi. Asi by to ani v tom mém třetím kupé moc pěkně nevypadalo, dojet o pár metrů dál.
Zaskřípalo to docela děsivě a pan Šimek vykouknul z toho prvního kupé pěkně bílý.


z te citace je velice pekne videt, jak se "hrdinou dne" muze stat obycejny sotous, ktery jel odnekud nekam vlakem, a shodou okolnosti byl svedkem MU.

do teto chvile nebylo prokazano, ze pan Michal Simek svym pohotovym jednanim zabranil srazce dvou souprav - pouze se rozbehla debata nad jeho vyjadrenim (mel dojem, ze rizli vymenu a kdyz videl, ze jedou na obsazenou, zatahl za zachrannou brzdu).

znovu zopakuji svou pochybnost: domnivam se, ze pan Simek pouze zneuzil situace a postavil sama sebe do roviny hrdiny. To, ze rizli vymenu nevedel, pouze mel ten dojem (jak sam rika!). Jak mohl vedet, ze jejich vlakova cesta je na obsazenou, tusi snad jen Buh a Simek. jinak nikdo jiny - to, ze jsem rizl vymenu jeste neznamena, ze opravdu jsem na obsazene koleji. nevime ani to, zda GS byl uplatnen drive, nez pan Simek zathl zachranu, nebo pozdeji. to, ze pan Simek vyhledl z okna vagonu se "zcela bilym oblicejem" mi prijde naprosto logicke diky vnitrnimu osvetleni tunelu.

nechci onu MU nijak zlehcovat, ale to, ze se nikomu nic nestalo mi prijde logicke diky souhre nekolika faktu:

Decin prijizdel ke vjezdovymu, jsem si jisty, ze dobrzdoval. Letohrad se rozjidel od odjezdovyho, urcite jeste nemel max, povolenou rychlost v danem useku - proste se rozjizdel. do toho prisel GS, rozhled obou firu, kteri zcela jiste nejak reagovali. ja osobne si myslim, ze bez ohledu na pana Simka a jeho heroicky vykon (ktery prozatim nebyl ani potvrzen ani vyvracen) by se prave diky zminenym skutecnostem a diky pouziti GS nic nestalo. a pokud ano, bylo by to nejspi jen "drcnuti" jako pri posunu.

znovu opakuji - nechci tu situaci zlehcovat, je to pouze muj nazor.

ale poprosim te (tim myslim uzivatele navl), nedelej z zelpage diskusni forum podprumernych kvalit, jakymi jsou facebook, idnes, novinky a dalsi - to neni nas styl.

dekuju.
30.03.2012 (18:45)  
Borecek 13:
Leck mich doch...!
30.03.2012 (18:44)  
honzatvs: Tak to budete muset jezdit těmi bezpečnými autobusy. A ta nedávná nehoda autobusu ve Schweizu vás nikterak neovlivnila jak vidím? To že jsou autobusy testovány jen na jejich převrácení a další se nechává být vám krapet uniklo! Právě to že mohl dispečer nehodě zabránit " gen.stopem" je velký plus pro zabezpečení na železnici. Když na silnici projedete červenou tak máte taky možnost jak se zastavit. Například o náklaďák nebo trefíte chodce. Denně je spousta mrtvých na silnici a nikdo se tomu nediví. Stane se však nehoda na železnici a hned jsou všichni auf.
30.03.2012 (18:34)  
honzatvs Nezlobte se, ale to co říkáte, je demagogie... A není demagogie spíš to co tvrdíte vy? Bohužel celý systém zabezpečení je hlavně tak jako všechno ostatní o penězích. Pokud budu mít neomezené fin. zdroje tak všechno samozřejmě zabezpečím na nejvyšší úrovni. Naše společnost se bohužel rozhodla sypat peníze jinam. Mimo jiné jedno elektronické stavědlo siemens vyšlo slováky 6x dráž než totéž od AŽD podotýkám v přibližně stejné kvalitě. Co se ciziny týká, tak stačí v Německu nasednout do ICE3 a svezete se 300km/h na maximálně zabezpečených úsecích, ale třeba taky 100 km/h po elektromechanikách bez jakéhokoliv dalšího zabezpečení. Tak už nás tady sakra přestaňte krmit bláboly o tom jak je to tady špatný a na tom západě dobrý. A to nemluvím o tom s jakými prostředky se hospodaří dejme tomu v Rakousku a Německu a s jakými u nás. I v západní evropě je spousta úseků se zastaralým zabezpečovacím zařízením a to se tam ty peníze sakra sypou. Vždycky je co zlepšovat, ale taky musíte mít za co zlepšovat.
Přeji vám hodně štěstí na našich silnicích a dálnicích. Statistiky hovoří jasně. Co se týká porovnání zabezpečení silniční a železniční dopravy tak kromě extrémního nárustu dopravy a vybudování X světelných křižovatek se v silniční dopravě za posledních 20 let neudálo v zabezpečení provozu vůbec nic na železnici je tomu naštěstí výrazně jinak...
Žádný z vás tady neuvedl relevantní statistiku, kterou by podložil výplody svého ducha Ať už statistiku na téma počet nehod zaviněných zabezpečovacím zařízením u nás, nebo srovnání počtu nehod s touto příčinou u nás a na západě.Posledním mrtvým u něhož bylo důvodem selhání zabezpečovacího zařízení byl onen strojvedoucí Lv vlaku v Moravanech.
V tomto případě došlo pravděpodobně k selhání jednotlivce, bohužel. Rozhodně nezlehčuji to, že je celá situace velmi vážná, ale rozhodně není stav zabezpečení železniční dopravy tak tragický jak se nás tady snaží někteří "experti" přesvědčit.
30.03.2012 (18:09)  
Tilke: Tak si to po sobě ještě jednou přečti ,ty "vypravěči"!
30.03.2012 (17:24)  
Jinak řečeno, když jedu busem, tak jsem smířen s tím, že když řidič přehlédne červenou, tak jsem v háji. Jinak to dnes nejde. Ale že když fíra zapomene na červenou (dejme tomu, že to tak bylo, je to nejpravděpodobnější), a to na naší nejmodernější železniční stavbě, že jsem v háji taky, mi přijde prostě silně v nepořádku...
Jeden podstatný argument, proč jet vlakem poněkud odpadá..

A taky mě napadá, že jak se mílovými kroky zdokonaluje elektronika, asistenční systémy v autech jsou stále běžnější, aby nebyl třeba za 10 let ten moderní bus bezpečnější než vlak u nás...
  1 ... 18 19 20 21 22 ... 26      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko