..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 26      Zpráv na stránku:   
03.04.2012 (11:30)  
Jak už jsem zmiňoval, zásadní rozdíl železnice x letecká a silniční, je v tom, že podstatně lepší zabezpečení na železnici, než je u nás, je k dispozici již velmi dlouho...stačí na to primitivnější technologie.
A na to jsou lidé dost citliví - šlo nehodě zabránit? Nešlo, řidič busu měl mikrospánek, to se někdy prostě stane, nedá se nic dělat, nebo nedodržel předepsaný odpočinek, je to jeho jeho zaviněná individuelní chyba, "zabte ho!". Ale strojvedoucí přehlédl návěst...nehodě šlo technicky snadno zabránit. To je úplně jiné vnímání... A nevěřím ani tomu, že by to bylo zas tak zásadně drahé, jak jsem psal do železnice miliardy jdou (byť je samozřejmě pořád málo), je to hlavně o vůli odpovědných.
Dnes to samozřejmě většina cestujících netuší že existuje něco podstatně bezpečnějšího, ale kdyby se nedejbože něco většího stalo, tak se to i novináři dozvědí a řádně to rozmáznou....špatný je, že na to asi musíme čekat... Jako se čakalo na Titanic, aby se předepsalo, že je potřeba mít dost člunů. Rozdíl je, že Titanic byl světoý high-tech číslo 1, nic lepšího nebylo, kdežto mi máme něco lepšího na dohled....

Řekl bych, že diskutující pánové, kteří na železnici pracují, jsou jednak zasaženi tzv provozní slepotou, jednak jsou ze situace celkově rezignovaní...a to podle mého názoru postihlo naší železnici již dávno a pořád se to nějak zásadně neláme...

Je to velmi nebezpečný stav.
registrovaný uživatel land 
03.04.2012 (9:52)  
Martin Hochman:V letectví se tvrdě šlape po vyloučení lidského faktoru. Proto je to tak drahé - ale nemáš na navigaci, avioniku, nepoletíš.Tady se část diskutujících staví k problému principiálně jinak -není, není a nebude, na páře taky nic nebylo.. No to pardon, s tímto přístupem by to skóre mohlo být brzo jinak. A mimochodem, jak s letectvím, tak s drážními nehodami a oběťmi - stát Polsko znáte???
registrovaný uživatel land 
03.04.2012 (9:48)  
Martin Hochman:Jenže pekelný rozdíl je v přístupu dohlížejících autorit. V okazech na další články je "Generální stop zastavil vlaky 300m od sebe". Teď to bylo 22m. Kolik to bude příště? Jestliže se k tomu přistupuje "jo, vše OK.?"
registrovaný uživatel JK ml. 
03.04.2012 (9:37)  
Martin Hochmann: Vím jak to bylo když táta přišel kdysi po seznání hlavního domů, nadšením nesršel..." Tak co nová technika? To to bude frčet co?....Ale h....o jsou to šulini návěstidla vlevo mezi peronama, perony dělený, kódování veškerý žádný"...Hlavně že už nebudou žádný výjimky..."
Když jsem se přestěhoval do vsi pobíž tramvajky poruba - zátíší, tatík odkojený libercí a tramvají do jablonce sebou začal šít při křižování...."To jako jezděj jenom na sešiťák?...No jasně...No ty v..e to se tu ještě nic nenabouralo? Já nevím.....(teď už vím :-( )" tatíkův táta se v liberci podílel na zabezpečení tratě na Hanychov ehm v roce 198x...Takže tak....
03.04.2012 (6:58)  
rpet: Čemu se divíte? Návěst Stůj na oddílovém návěstidle automatického bloku má opravdu podmíněnou platnost. Pokud přijede strojvedoucí k návěstidlu s návěstí Stůj a nevidí před sebou konec vlaku, může pokračovat v další jízdě podle rozhledových poměrů až k dalšímu návěstidlu, tam se potom řídí návěstí tohoto návěstidla.
registrovaný uživatel rpet  mail  
02.04.2012 (22:19)  
@ myrha:

Byl tu zmíněn autoblok, tam jestli se nepletu není návěst Stůj absolutní.

priznam se, ze jste ponekud vyvedl z rovnovahy. muzete nejakym zpusobem ocitovat, ci upresnit, kde jste tuto informaci cerpal?
02.04.2012 (21:11)  
JK ml.:Mám tu čest býti provozním zaměstnancem velké stanice a ani nevíte jak často jsou přednášeny tyto nebo podobné argumenty a jak jsou zametány bleskurychle ze stolu poněvadž ekonomika. Na bezpečnost se bohužel s***e. A pokud se něco stane tak je viník přece jasný. A většinou je to ten z provozu. Takže pokud budou vámi zmíněné skutečnosti potvrzeny pak samozřejmě bude za viníka označen strojvedoucí, nikoliv ten darebák co vznik těchto podmínek svým podpisem stvrdil a podstatnou měrou ke vzniku přispěl....
registrovaný uživatel JK ml. 
02.04.2012 (21:04)  
Nějak příliš se tu ukazuje na vinu strojvedoucího letohradského rychlíku..... Chtěl bych se odborné diskutující veřejnosti zeptat na toto: Souprava rychlíku přijede ze stanice Praha-Vršovice jako Sv 791 v 14.57....Nepřijela náhodou o 5-10minut později? Zastavila ta souprava od odjezdového návěstidla (od peronu) blíž než 10-15m? Je pravda že odjezdové návěstidlo z koleje ze které R791 odjížděl je na druhé straně než je nástupištní hrana ? Je pravda že na hln není kód? Střídali se fírové na tomto rychlíku po příjezdu Sv k nástupišti a před odjezdem R791 z hln? Jestli je na tyhe otázky odpověď ano, pak by se někdo z DIČR měl vážně zamyslet, jestli to taky náhodou není tak trochu praktikovaný systém - polosystém, který mašinfíry nutí k chybám,místo aby jim pomáhal, aspoň tak jak pomáhá výpravčím....Brno několikrát, odbočka Odra, Praha Libeň, Teď hlavní.....jednou z toho bude pořádná rána ne polechtání,kde zamře "jen" jeden člověk....
registrovaný uživatel numo 
02.04.2012 (20:02)  
@Martin Hochman: ad mrtvi pocitajuci sa na jednotky: ja mam silny pocit, ze co sa tyka CR, tak to na moj vkus bolo az prilis casto o stasti. Namatkou taky Elefant v Usti - tam len zazrakom zomrel "iba" fira.

Ze je zeleznicna doprava v porovnani s cestnou bezpecnejsia, o tom tu asi nikto nepochybuje. Bolo by ale zaujimave porovnanie, kde je CR poctom nehod plus skoronehod na najazdeny kilometer v porovnani napriklad s Nemeckom.
02.04.2012 (19:32)  
land: A kolikrát to bylo v letecké dopravě o fous? No mockrát a to i přesto, že zaváděná technika i opatření následky chyby člověka sice sníží, ale nikdy nedokáží zcela vyloučit. A kolik opravdu tragických leteckých nehod se stává a stávají se i ve vyspělých státech, zatímco na železnici, pokud už k něčemu dojde a jsou mrtví pak se počítají maximálně na jednotky. Pokud nebudu počítat Eschede (kde se jednalo o lom na obruči kola) pak po Evropě budete nějakou tu opravdu velkou nehodu v poslední době těžko hledat. Co se bezpečnosti týká, je železniční doprava plně srovnatelná s leteckou, o silniční se snad bavit nemusíme.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 26      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko