Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

A na to jsou lidé dost citliví - šlo nehodě zabránit? Nešlo, řidič busu měl mikrospánek, to se někdy prostě stane, nedá se nic dělat, nebo nedodržel předepsaný odpočinek, je to jeho jeho zaviněná individuelní chyba, "zabte ho!". Ale strojvedoucí přehlédl návěst...nehodě šlo technicky snadno zabránit. To je úplně jiné vnímání... A nevěřím ani tomu, že by to bylo zas tak zásadně drahé, jak jsem psal do železnice miliardy jdou (byť je samozřejmě pořád málo), je to hlavně o vůli odpovědných.
Dnes to samozřejmě většina cestujících netuší že existuje něco podstatně bezpečnějšího, ale kdyby se nedejbože něco většího stalo, tak se to i novináři dozvědí a řádně to rozmáznou....špatný je, že na to asi musíme čekat... Jako se čakalo na Titanic, aby se předepsalo, že je potřeba mít dost člunů. Rozdíl je, že Titanic byl světoý high-tech číslo 1, nic lepšího nebylo, kdežto mi máme něco lepšího na dohled....
Řekl bych, že diskutující pánové, kteří na železnici pracují, jsou jednak zasaženi tzv provozní slepotou, jednak jsou ze situace celkově rezignovaní...a to podle mého názoru postihlo naší železnici již dávno a pořád se to nějak zásadně neláme...
Je to velmi nebezpečný stav.
Když jsem se přestěhoval do vsi pobíž tramvajky poruba - zátíší, tatík odkojený libercí a tramvají do jablonce sebou začal šít při křižování...."To jako jezděj jenom na sešiťák?...No jasně...No ty v..e to se tu ještě nic nenabouralo? Já nevím.....(teď už vím :-( )" tatíkův táta se v liberci podílel na zabezpečení tratě na Hanychov ehm v roce 198x...Takže tak....
Byl tu zmíněn autoblok, tam jestli se nepletu není návěst Stůj absolutní.
priznam se, ze jste ponekud vyvedl z rovnovahy. muzete nejakym zpusobem ocitovat, ci upresnit, kde jste tuto informaci cerpal?
Ze je zeleznicna doprava v porovnani s cestnou bezpecnejsia, o tom tu asi nikto nepochybuje. Bolo by ale zaujimave porovnanie, kde je CR poctom nehod plus skoronehod na najazdeny kilometer v porovnani napriklad s Nemeckom.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











