Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

Přes současné GS jedině celou stanici, jinak by tam muselo být nějaký "SelCall" a to už jsme zas u jiné technolgie...
Taky si myslím, že vlaky jezdí přes Stůj velmi málo, takže i když by většina "zastavení všeho" byla zbytečná (to přejetí o pár metrů), tak by to byla podle mě únosná daň za to, že se předejde skutečnému neštěstí...
No p. Hochman mi psal, vyznělo to tak že se přes Stůj jezdí tak často, že kdyby se GS aktivoval samočině (nebo by ho dispečer po zaznění varování ihned bezmyšlenkovitě odbouchl), tak by nikdo nikam nedojel...
Já mám na mysli jízdu bez vědomí dispečera, při jízdě s jeho vědomím by ho samozřejmě neodbouchl, v případě samočiného systmému by ho pro příslušné návěstidlo/obvod/celou stanici napřed vypnul.
Nebo další možnost, že jsou poruchy ZZ, či falešné signalizace tak časté, že by se stavělo zbytečně několikrát denně/týdně?
Jinak nikoho z ničeho určitě neobviňuju, konkrétní případy mě tak nezajímají, jde mi o princip...
Pokud to bylo tak ze se vypravci po tom co zjistil ze se mu obsadil KO za navestidlem podival co se deje a pak bouchl do GS tak mu podle me nelze nic vytknout je to běžný postup viz Z1. Samozrejme kdyz videl rozjizdejici se vlak bouchl do GS. Takze urcita prodleva je dost pochopitelna, take bylo mozna stesti ze se zrovna koukal na monitor kdyz se mu to obsadilo.
V průsvitce některého
KÚ svítí stálé červené
indikační světlo
1a) Zjistí volnost KÚ. při volnosti KÚ
nastala jeho porucha
a v případě
potřeby stavění
jízdní cesty nenastane
závěr jízdní
cesty;
2b) Není-li KÚ obsazen a je-li
třeba uskutečnit jízdní cestu,
uskuteční ji ve smyslu ustanovení
interních předpisů ČD
- jely dva vlaky proti sobe
- nebyly tam poslany umyslne
- byla rizla vymena
- jelo se na cervenou
- vlak prijizdejici na nadrazi zastavil jako prvni, kus pred navestidlem, na kterem mel cervenou (nevi se ale, jestli na zaklade normalniho brzdeni nebo nasledkem GS)
- vlak odjizdejci z nadrazi zastavil jako druhy a o kousek projel kolem navestidla, pred kterym stal druhy vlak, mezi temito vlaky po zastaveni tedy nebylo zadne navestidlo
- minimalne jeden z cestujicich zatahnul brzdu, prihlasil se k tomu pan Simek
- minimalne jeden z obsluhy drahy spustil generalni stop
- vlaky nakonec staly 22 metru od sebe
- pri povolene rychlosti 50km/h znamena rozdil necelych 2 sekund mezi timto zastavenim a hromadou
... nebo snad neco z toho zpochybnujete?
Možná budete také vědět ty mimořádné situace, kdy se projíždí Stůj a jejich četnost...to bych si rád z této debaty odnesl, proč nemá být GS aktivován ihned.
Děkuji.
A ta veksle nemusela být pod závěrem VC toho vjíždějícího vlaku, je to sice pravděpodobné ale mohla být prostě jen postavena jinam.
v takovem pripade - pokud bych se strachy nepokakal - zatahnul za rucku i ja.
Je to sice OT: ale tady bych rekl, ze to ma co do cineni s narodni mentalitou. Toto byla stinna stranka nemecke a svetla stranka ceske mentality. No, na druhou stranu si pamatuji situaci z jednoho pondeli z ranniho EC z Brna do PRG, ktere zustalo stat pred vjezdem na NS v miste pod tramvajovou trati. Nic se nedelo, tak davy cestujicich zacly vystupovat. Ze na vnejsi koleji kolejiste byl provoz na Masarycku, nikoho nevzrusovalo, dokonce (podle toho, co jsem slysel od pruvodcich) i nejaky expert jedny dvere odblokoval. Jak to pruvodci doresili, nevim, no na hl. n. jsme dojeli tak po pul hodine.
Pokud to správně chápu, tak ano, ale ta veksle je o kus dál než projeté návěstidlo, čímž se ztratil drahocený čas na reakci dispečera... (když se GS nespouští automaticky).
Jenže "hlášení" ve formě pouhé změny barvy úseku (dokud se obsazují úseky, které nejsou kontrolovány v nějaké postavené cestě) na JOPce je snadno přehlédnutelný, pokud výpravčí nehypnotizuje monitor.
jo, jenze ta riznuta veksle MUSELA byt v zaveru bud te predchozi JC (vlak, ktery odjizdel pred Letorhadem a o nemz se pozorny cestujici zminuje), nebo v zaveru prostismerne JC na jinou kolej nastupiste (Decin). a to uz by SZZ melo docela hlasite rvat, nebo se pletu?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











