..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 27      Zpráv na stránku:   
29.04.2012 (17:04)  
Nyni za pomoci RegioJetu do ČR, pak nakoupí vlaky a budou tu v ČR dopravu dělat sami... Nechají si co se jim bude líbit a zbytek dokoupí, nebo dovezou z NDR
Registrierter Benutzer PN  mail  
29.04.2012 (16:55)  
Desiro: Logický takový systém možná je (i když já v něm logiku nevidím), správný ale rozhodně ne! Jednou jsou tu nějaké dohody mezi českým ministerstvem dopravy a jeho německým protějškem o zajišťování mezinárodní dopravy a žádný dopravce, ať už ČD, DB, RegoJet nebo kdokoliv jiný, by se neměl stavět nad tyto smlouvy. To, že české ministerstvo dopravy se prostě Němců z pozice síly nejspíš zalekne a ustoupí je věc druhá. Ale správně to není. Jen to totiž dokazuje, v jaké pozici vůči Německu jsme a že si s námi mohou dělat cokoliv, včetně beztrestného nedodržování mezinárodních smluv.
Já jsem rozhodně pro konkurenci na železnici a liberalizaci železničního trhu nejen v Česku, ale i Evropě. Ale ne za cenu porušování mezinárodních smluv, jak to teď předvádí DB se svým nastrčeým koněm Jančurou.
29.04.2012 (16:07)  
to joki:
samozřejmě nechci s vámi polemizovat, kdo jiný by to měl vědět lépe než člověk, co jezdí na zkušebky z Flirty od Lea, než člověk, co dělal loni na počešťování loko po FNM v Přerově. a výplatu by taky měli dávat častěji, souhlasím...
a platit vše na poslední chvíli je rovněž taky zrůdnost, naopak by se měl platit zásadně dopředu, že?
I můj soused si dovolil nezaplatit firmě za špatně provedenou práci, ale jenom do toho okamžiku, kdy si Ukrajinci počkali na jeho děti před školou. Pak zaplatil i dobrovolně a rád i nemalé úroky, penále, odškodné a bůhvíjak se to všecko jmenovalo...
Registrierter Benutzer Pazzy 
29.04.2012 (15:08)  
Desiro Díky, já právě nevěděl. Ale i tak to bylo docela příjemné zvýhodnění. Bych si nedokázal představit, že by třeba do Plzně nebo ČB nejezdily autobusy... Ze zákona...
Registrierter Benutzer Desiro 
29.04.2012 (12:50)  
Pazzy: To už snad letos není...
Registrierter Benutzer Pazzy 
29.04.2012 (12:31)  
Desiro Ona je nepřímo dotovaná. Je to sice trochu jiného rázu, ale oni tam snad ještě mají ten zákon, že tam nesmí jezdit dálkové autobusy souběžně s vlaky... A to je sakra pomoc... I když ne peněžní...
Registrierter Benutzer Desiro 
29.04.2012 (11:43)  
ekoter: Zde se ale jedná o jedno vozební rameno, které bude z "eigenwirtschaftlich" dálkovky přeměněno na rychlou regionálku. Obecně je dálkovka nedotovaná, nezobecňujte výjimku. Spíš je tohle otázka o zaškatulkování tohoto ramene, zda to bude dálkovka nebo regionálka...
Každopádně ale rameno Bad Schandau Gr. - Hamburg je nedotované, takže platí to, co jsem napsal níže.
29.04.2012 (11:35)  
Ad Desiro: no tak ono to s tou nedotovaností dálkovky je poměrně složité. Viz např. budoucí koncept Bremen - Mole:
http://www.zughalt.de/2012/04/intercity-finanzierung-kritik-von-mofair-vdv-zuruckhaltend/
http://www.lnvg.de/uploads/media/2011-08-05_01.pdf
Registrierter Benutzer Bel  mail  
29.04.2012 (11:32)  
Dobrá zpráva. A trefný komentář od "danoveho poradce". Cestujícího skutečně zajimá za kolik a jak je přepravován. Co za logo visí na vlaku je mu srdečně fuk.
Včera jsem jel s RJ z Pardubic do Prahy. Představte si tu hrůzu - ve voze nešla klimatizace. Jednou už jsem stejnou situaci zažil s CD při cestě z Prahy do Hranic. Asi třikrát probehl vozem pruvodci a jen krčil ramenama...
Včera mezi Pardubicema se nejdřív stewardka omluvila, za tu hodinku čtyřikrát nebo pětkrát prošla vozem a nabízela další vodu. Před Prahou dorazil manažer vlaku (nebo jak se ta funkce jmenuje), znovu se omluvil, opsal si čísla jízdenek všech cestujcích s tím, že RJ vrátí všem polovinu jízdného zpět...
Mimochodem do těch Pardubic jsem jel z Blanska s ČD. Když jsem si vyzvedával v pokladně Sporo Tiket, tak mi paní pokladní oznámila, že žádnou jízdenku v systému nemá a jaké jsem si to vlastně zadal číslo. Když jsem odpověděl, že jejich čísla mě ani trochu nezajímají, že jen chci dostat svou předem zaplacenou jízdenku začala na mě řvát "Tak jaký čílo tam máte..."
Chápu, že může nastat problém. Osobní doprava je práce s lidmi. Jen si v RJ skutečně připadám jako klient...
29.04.2012 (10:42)  
Ad špatné financování ČD vlaků před příchodem konkurence...
Kdo financoval výstavbu koridorů před vznikem SŽDC? Víla Amálka? Se podívíjte na ČR x SK. Tady koridorů plná prdel, tam reko vlaků... Nebude ta zastaralost komfortu dána i tímto faktorem? Nicméně nechci se zastávat státního podniku, kde efektivita hraničí s hodnotou absoloutní nuly...
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko