Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
Já jsem rozhodně pro konkurenci na železnici a liberalizaci železničního trhu nejen v Česku, ale i Evropě. Ale ne za cenu porušování mezinárodních smluv, jak to teď předvádí DB se svým nastrčeým koněm Jančurou.
samozřejmě nechci s vámi polemizovat, kdo jiný by to měl vědět lépe než člověk, co jezdí na zkušebky z Flirty od Lea, než člověk, co dělal loni na počešťování loko po FNM v Přerově. a výplatu by taky měli dávat častěji, souhlasím...
a platit vše na poslední chvíli je rovněž taky zrůdnost, naopak by se měl platit zásadně dopředu, že?
I můj soused si dovolil nezaplatit firmě za špatně provedenou práci, ale jenom do toho okamžiku, kdy si Ukrajinci počkali na jeho děti před školou. Pak zaplatil i dobrovolně a rád i nemalé úroky, penále, odškodné a bůhvíjak se to všecko jmenovalo...
Každopádně ale rameno Bad Schandau Gr. - Hamburg je nedotované, takže platí to, co jsem napsal níže.
http://www.zughalt.de/2012/04/intercity-finanzierung-kritik-von-mofair-vdv-zuruckhaltend/
http://www.lnvg.de/uploads/media/2011-08-05_01.pdf
Včera jsem jel s RJ z Pardubic do Prahy. Představte si tu hrůzu - ve voze nešla klimatizace. Jednou už jsem stejnou situaci zažil s CD při cestě z Prahy do Hranic. Asi třikrát probehl vozem pruvodci a jen krčil ramenama...
Včera mezi Pardubicema se nejdřív stewardka omluvila, za tu hodinku čtyřikrát nebo pětkrát prošla vozem a nabízela další vodu. Před Prahou dorazil manažer vlaku (nebo jak se ta funkce jmenuje), znovu se omluvil, opsal si čísla jízdenek všech cestujcích s tím, že RJ vrátí všem polovinu jízdného zpět...
Mimochodem do těch Pardubic jsem jel z Blanska s ČD. Když jsem si vyzvedával v pokladně Sporo Tiket, tak mi paní pokladní oznámila, že žádnou jízdenku v systému nemá a jaké jsem si to vlastně zadal číslo. Když jsem odpověděl, že jejich čísla mě ani trochu nezajímají, že jen chci dostat svou předem zaplacenou jízdenku začala na mě řvát "Tak jaký čílo tam máte..."
Chápu, že může nastat problém. Osobní doprava je práce s lidmi. Jen si v RJ skutečně připadám jako klient...
Kdo financoval výstavbu koridorů před vznikem SŽDC? Víla Amálka? Se podívíjte na ČR x SK. Tady koridorů plná prdel, tam reko vlaků... Nebude ta zastaralost komfortu dána i tímto faktorem? Nicméně nechci se zastávat státního podniku, kde efektivita hraničí s hodnotou absoloutní nuly...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










