..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Německo Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 27      Zpráv na stránku:   
28.04.2012 (19:21)  
dotaz na fundovanější: šéf ČD v rozhovoru pro mfd řekl, že si railjety nemůžou čd dovolit. přitom jeden vagon vycházel na cca 40 milionů - kolik tedy stojí nový vagon, který budou čd na výběrka potřebovat?
vždyť jenom humanizovaný vagony před leéty stály x.milionů /ks.
28.04.2012 (19:17)  
Martin Grill: jestli k vám patřím ohledně mého názoru nedokáži posoudit, bohužel jsem moc mladý na to, abych posuzoval a obrazně popisoval situaci ČD po r.89 až 2000, jako malému dítěti se mi železnice líbila a asi před 6 lety jsem se postupně začal o ni více zajímat, to co bylo předtím nevím, jen ze čtení a z doslechů jsem se dozvěděl, že ČD byla podfinancovaná a ekonomické ztráty financovala ze zisků nákladní přepravy, toť vše co vím a pokud je to pravda, z čeho měli nakupovat nové soupravy?
Registered user stoupa  mail  
28.04.2012 (18:41)  
Kluci,

to už nejní o ČD, DB a RJ, natož o obsluze trasy Hamburg - Berlin - Praha - (Wien?)

Spadli jsme do politiky. Nechme toho, raději; já hlasuju pro vláčky (nejlépe s komínkem a topeništěm :-))

Přispěvatel "rpet", vysoce kvalifikovaný ve svém oboru, pokud jem pochopil, seznal a sehnal si práci mimo území ČR. Já učinil totéž. Howgh.
28.04.2012 (17:47)  
Pro mě je to smutná zpráva. Můj názor na Jančuru se pozměnil k lepšímu v posledních dnech, kdy začal šít do Kalouska. Nemyslím si ale, že by tenhle způsob soutěžení byl tím pravým, co pomůže udělat ze železnice v Česku transparentně fungující systém orietovaný na zákazníka. Moje představa je asi staromódní, když si myslím, že by měl být jeden, státní dopravce, se zdravou ekonomikou. Služba pro lidi, placená z daní.

Ne fungující tak jako doposud, kdy se nepochybně vlilo do ČD mnoho peněz, stejně jako do dalších molochů. Jsou opravdu na vině ČD, celý podnik, a proto je nasnadě ho vystavit soukromé konkurenci? Nemohou za to být odpovědní ti, kteří seděli na vrcholových postech a brali platy ve výši úměrné své důležitosti? Nejde třeba složit mix ekonomů a techniků, kteří by měli zájem vyvést ČD z bryndy? Nebo v naší zemi nejsou?
Registered user Pavolo 
28.04.2012 (17:34)  
rpet

Že se hluboce mýlím je věc možná. Ale pokud byly peníze odkláněny a vy jste měli dostatek vodítek k tomuto tvrzení a sami jste v pátrání neuspěli, možná nebylo od věci podat trestní oznámení. A pokud o tom ví víc lidí, jak píšeš, než si vůbec umím představit, je zajímavé, že si zatím nikdo nepustil pusu na špacír, popř. to trestné oznámení nepodal někdo z nich. A pak jak je možné, že ČD procházejí audity? Jinak by mě zajímalo, pokud by se tedy z ČD neztratila ani koruna, jak moc znatelně by to přispělo k obnově vozového parku. Protože a to tvrdím i přes tvé tvrzení, peněz v ČD nikdy moc nebylo. A proto jsem psal o tom článku o financování železnice a stačili by mi pro obrázek komplexní údaje z veřejně dostupných informačních zdrojů, pokud někdo ví kde ta správná čísla hledat.
Registered user rpet  mail  
28.04.2012 (12:18)  
@ Pavolo:

Stálo by za samostatný článek, jak vlastně byla česká železnice, potažmo jednotné České dráhy, dejme tomu od rozdělení republiky až do dnešní doby financována a z jakých zdrojů a na co ty peníze vlastně byly určené...

v roce 2005 jsme spolu s Petrou Kolinskou zacali "delat" na informacich o "odklaneni" penez z DP HMP a CD a.s.. Meli jsme dost voditek k tvrzeni, ze z obou firem se penize vyvadeji pryc z obou firem za jinymi ucely, nez bylo deklarovano na strane jejich prijmu. Petra slapala po DP, ja "sel" po CD.

prusvih se dostavil v okamziku, kdyz jsem se dostal do situace, kdy bylo nutny rozplest prave cesty penez od prijmu k jejich vydani. Ucetne sedeli prijmy. Ovsem ve chvili, kdy jsem chtel dojit k poznani, kam se penize toci dal, jsem natrefil na kouzelnou cast vety "pozadovany doklad am nelze vydat, nebot je soucasti obchodniho tajemstvi", pripadne "pozadovany doklad Vam nemuze byt vydan, nebot informace v nem obsazene obsahuji informace, jez nelze zverejnit, nebot obsahuje data, ktera jsou vazana obchodni smlouvou a nejsou urcena verejnosti"... a to nemluvim o nekolika kratkych schuzkach u kavy v kavarne vedle MHMP,kde mi bylo jasne naznaceno,ze moje snaha je prinejmensim velmi nelibe vnimana mocnymi, jez v tu dobu byli u koryt mestskych i statnich.

neboli. to, ze se v CD a.s. neco deje s penezma, vi vic lidi, nez ty si vubec umis predstavit. jen bohuzel neexistuje cesta, jak se dostat k tem opravdu dulezitym konkretnim informacim, ze kterych lze odvodit, ze dotace na obnovu vozoveho parku ve vysi XX miliard byla rozporcovana a nasledne byla castka XXX milionu kc "odkloneno" ruznymi dodavatelskymi kanaly na ta prava konta tech pravych firem a nasledne lidi.

ja to zvladl drzet dva roky. pak jsem proste rezignoval - z mnoha pochopitelnych duvodu.

vysledek? ano, mas pravdu. clanek o financnich tocich uvnitr CD a.s. za obdobi "od" "do" by se hodil. ale jsem si takrka na 110% jisty, ze to nikdo neudela - z mnoha pochopitlenych duvodu ;)

takze, abych to ukoncil stylove, jak je mym zvykem:

Takže abych to shrnul, já si nemyslím, že ČD měly na obnovu peněz dost.
Jinak si také nemyslím, že by ČD byly stále takový moloch jako kdysi, stačí porovnat počet zaměstnanců a výkony dříve a nyní. Prostě i tady se snažili provoz zracionalizovat a nějaké peníze ušetřit.


ani zdaleka netusis, jak HLUBOCE se mylis.
Registered user Pavolo 
28.04.2012 (10:39)  
to Martin Grill
Peněz na to měly za těch 20 let dost.

Stálo by za samostatný článek, jak vlastně byla česká železnice, potažmo jednotné České dráhy, dejme tomu od rozdělení republiky až do dnešní doby financována a z jakých zdrojů a na co ty peníze vlastně byly určené. Co šlo do samotného provozu, co do rekonstrukce tratí, zab. zař a věcí okolo, budov, železničních vozidel atp. A vlastně také jaké byly tržby. Že před rokem 1989 byla železnice silně podfinancována snad bude souhlasit každý (a ty následky pociťujeme dodnes), ale že i po tomto roce se stát do obnovy silně nehrnul si už uvědomuje málokdo. Stačí porovnat úhrady za prokazatelnou ztrátu u nás a v cizině a to nejenom v dnešní době, ale hlavně v devadesátých letech kdy se ztráta z osobnní přepravy dala dofinancovat ziskem z přepravy nákladní. A tím pádem samotnému podniku ČD peněz na obnovu vozového parku moc nezbývalo. A ať se to někomu líbí, nebo ne, určitou záruku zisku a tím pádem i start obnovy, přinesly ony kritizované smlouvy s kraji. Čili za současnou snahou ČD nestojí jenom konkurence. Takže abych to shrnul, já si nemyslím, že ČD měly na obnovu peněz dost.
Jinak si také nemyslím, že by ČD byly stále takový moloch jako kdysi, stačí porovnat počet zaměstnanců a výkony dříve a nyní. Prostě i tady se snažili provoz zracionalizovat a nějaké peníze ušetřit.
Registered user Petr budvar  mail  
28.04.2012 (8:57)  
Luxian:
Mohl jste se přidat. V sobotu byla "pod vocasem" hrsta umolousaných odborářů a protestovalo proti nim přes 100 000 vzdělaných, rozpočtově zodpověných, mladých a krásných lidí:)
Hezký prodloužený víkend přeji. Jinak s tím co se tu řeší - ve hře je ještě jedna (pro mnohé) velmi překvapivá varianta. Nebudu nic prozrazovat, v novinách bude více.
28.04.2012 (8:55)  
Dovolím si malou hospodskou spekulaci o jednání s DB:-)

Ony ČD do jednání s DB asi nešly zvlášť vehementně a sebevědomě.
- Firma zatížená dluhy (http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-se-kvuli-novym-vlakum-rekordne-zadluzi-fxp-/eko-doprava.aspx?c=A120427_193004_ekonomika_brm)
- nechtěla asi s Viaggio opakovat ekonomický neúspěch Pendolina, které má smysl na mezinárodních ramenech a dnes paběrkuje na Ostravě.

Těch souprav Railjetů mělo být 15?
Na obsluhu Hamburgu stačí 5-6 souprav?
Soupravy na Hamburgu by asi amortizaci zajistily,
ale co ten zbytek? Dopadal by jako Pendolino?
Nenapadlo nějakou chytrou hlavičku v ČD, že Hamburg pomůže ekonomice všech Railjetů a přešvihli tak nabídku na neakceptovatelnou úroveň pro DB?
Navíc jsou CD nejen pro DB nejasně řízená firma, viz info v článku, že ČD ignorují nedoporučení min. financí k dalšímu zadlužování. Firma pod potencionálním tlakem věřitelů není atraktivní partner..

Současně jsou ve hře i důvody, které uvádí Petr Šimral aj.
RJ mohl do jednání přinést i nabídku kapitálového vstupu,
čímž zajistí transparentnost pro DB jako menšinového partnera (náhled do účetnictví, spolurozhodování,..).
Také po právní stránce mají větší jistotu vstupem do RJ(možnost arbitráže)
Jančura před časem mluvil o mezaninovém investorovi do RJ..
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
28.04.2012 (8:24)  
komín: Stále jaksi chybí "protiváha" k Bmz, kterých taky není právě málo. A považovat Bee za vhodný vlak pro dálkovou přepravu je spíš vtip, protože ta mohutná sedadla zabírají v kupé tolik místa, že jej pro kolena už kdovíkolik nezbývá, pokud je plně obsazeno. Onehdy mi to z Přerova do Vídně docela stačilo... Paradoxně je více místa v Bmee.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 27      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko