Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
V Německu není dálková doprava dotovaná. DB zároveň nic nezavazuje k tomu, aby jednaly právě s tím dopravcem, který obdrží od českého veřejného orgánu dotace. Pokud je nějaká firma schopna vyhovět podmínkám kvality provozu DB (a DB si jako jedna ze smluvních stran může diktovat podmínky kvality produktu) a zároveň je tato firma schopna provoz takových vlaků finančně ustát, tak není důvod, aby tyto vlaky nemohla provozovat.
Co potom bude dělat MD ČR s vlaky na této lince resp. s penězmi na jejich dotování, je problémem MD a DB nezajímá.
Osobně si myslím, že je takový systém logický a správný.
Proč vás to tak zajímá? Ten člověk jezdí na zkušebky z Flirty od Lea, dělal loni na počešťování loko po FNM v Přerově. Jak tu pak někteří psali komentáře u fotek ze zkoušek Přerov-Nedakonice že jde o fotomontáže...
Ono je dnes moderní platit vše na poslední chvíli, a hledat chyby tam kde nejsou. Vymlouvat se že to mělo být tak či onak.
Taky se mi to stalo, ano samozřejmně zaplatím není problém, jen kdyby to a tohle atd. Po roce tahání za nos jsem se naštval zařízení odmontoval, práci oželel ale technika byla doma.
Tady je mi jasný že nikdo nepřijde a nebude oškrabávat lak či přemontovávat pult nazpět z pravé strany na levou...
A než by to šlo na exekuci, tak se rychle zaplatí, tržby SA má. Jak jsem psal je to dnes moderní platit po splatnosti.
Sledoval jsem jeden barák co šel do dražby 4/2012 dluh byl z roku 2006... takže ano exekutoři vás svlíknou do trenek, ale taky to trvá než se vše vybaví, neb většinou není jeden věřitel a exekutor musí uspokojit i ostatní pohledávky ne jen jednu Pak se teprve draží.
Proč by měla Ariva/DB či kdo za tím stojí něco platit... Už tu byla hromada s.r.o. či a.s. co šli do konkurzu a majetek se před tím převedl na jiného vlastníka... sloučení umoření dluhu. Jejda tu je variant.
Aha no jasně a proč by to dělal??? No pro peníze to dnes hýbe světem ať se nám to líbí nebo ne... no a taky třeba proto jak jsem níž napsal.
Arriva je 100% dcerina spolecnost DB. Kde je problem?
zamerne jsem tam postavil i ten DPhMP. pokud ti to nedocvakne ani ted, pak patris k tem stastnym, kteri o tom nic nevi - a to "stastni" nemyslim ironicky, ale vazne.
mala napoveda: jak dlouho to trvalo, nez na verejnost prolitla informace o tom, ze z DPhMP tecou penize ven a jak? ctyri roky? pet let? sest? vic? a chces buzerovat me, za to, ze jsem ohledne CD, zcela pragmaticky nic nehlasil a nikam nesel???
holt, chlapaku, nejsem jako ty. nejsem hrdina. a po pravde - vubec, ale VUBEC mi to nevadi.
Ale už málo kdo ví kolik (Jančura) zaplatil CZ loko a Kosu Krnov za repase peršingů po F.M.N a vozů po OBB. Zatím u CZ loko nic pokud se během 2-3 týdnů nezměnila situace. Krnov taky čekal na peníze a možná ještě čeká. Nejsou to hypotetické teze ale holý fakt o kterých se nejsou moc ochotni bavit ani zaměstnanci výše zmíněných firem.
Odkud to tedy víte? A proč si to tedy nechají libit? Dnes to snad exekutoři zvládnou a svlíknou toho člověka i ze slipů ne??
Jinak se proslýchá že za Jančurou stojí finančně Ariva, ale možná jak vidím to bude spíše DB.
Můžete doplnit nějaké podrobnosti? Proč ta finančně sillná Ariva nezamázne ty dluhy?
Nějak tomu celému moc nerozumím...
1. tomu kdo mi nabídne nejlepší cenu,
2. tomu, kdo mi poskytne nejpřijatelnější služby
3. ČD
4. RJ/SA
5. RJ/SA vlastněné někým jiným
6. DB
7. LE
8. někomu jinému
Mám obavy, že body 3. až 8. mě nezajímají a hluboce se za to stydím
Rekonstrukce
Bdt/Bp - 15 milionů
Bdt/Bp na Bfhpvee - 30 milionů
Bmee na Bdmpee - 18 milionů
Novostavby
Nízkopodlažní motorová jednotka - cca 32 milionů/vůz (Link, Lint)
Nízkopodlažní elektrická jednotka - cca 50 milionů/vůz (Panter)
Nový vagon - cca 25-60 milionů vůz (podle provedení a velikosti série, dá se předpokládat, že na rychlíky nebudou vyžadovány tlakotěsné vozy s vmax 200 km/h)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










