..: Od prosince končí přímé železniční spojení Prahy a Norimberka :..

223.067 Arriva, ALX 86206, Hergatz, 26. 7. 2008, foto: Josef PetrákPraha — Od prosince skončí přímé železniční spojení mezi Prahou a Norimberkem. Bavorská železniční společnost BEG chce dva páry vlaků jezdící na této relaci (Ex 350/Ex 353 Karel Čapek a Ex 354/Ex 357 Jan Hus) odklonit do Mnichova. Důvodů je více – především velmi nízká vytíženost a existující přímé autobusové spojení SC Bus/DB Expressbus (1050-1066). Cesta vlakem trvá zhruba 4 hodiny a 50 minut, zatímco autobus ji zvládne o 70 minut rychleji. „Je to důsledek konkurence DB, která nabízí časté autobusové spojení mezi Norimberkem a Prahou po kvalitní dálnici. Bez nové trati, jejíž stavbu spolková vláda opakovaně odkládá, nejsou pomalé vlaky konkurenceschopné vůči autobusům,“ zdůvodnil připravovanou změnu Fritz Czeschka, ředitel společnosti BEG, financující provoz vlaků na německém území. Ve Schwandorfu, kde se rozdělují ramena Praha – Norimberk a Praha – Mnichov, budou nadále zajištěny přípoje na vlaky dopravce Allgäu Expres (Alex).

Zdroj: Česká televize


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.5.2012 (11:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Německo Bavorsko /Bayern


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
30.05.2012 (10:51)  
1. rozhodne se nezacne masivne investovat do zeleznicni infrastruktury - na to tu neni politicka poptavka
(...)
btw: bod 1 zacne byt politicky aktualni v okamziku, kdy se cena nafty zacne blizit nejakym rekneme 60 korunam za litr.


Máte pravdu (bohužel).

Na šedesát korun se můžem dostat klidně už za 10 let (stačí extrapolovat vývoj cen za posledních 10 let, z 24 Kč na 38 Kč). 10 let je zhruba doba, za kterou se i v byrokratické ČR dá na železnici něco nového postavit.
Takže bychom měli začít už teď, ale to voličům ani politikům nedojde ... a až jim to za 10 let dojde, může být už pozdě. Ekonomika bude drahými cenami PHM paralyzovaná a nebudem na to mít už vůbec.
30.05.2012 (10:41)  
Pokud jsou Alexy nekonkurenceschopné busům do Norimberka, proč by měly být konkurenceschopné do Mnichova? Praha-Mnichov Alex 6 hodin, DB bus 4,5-5 hodin.

Mnichov je větší než Norimberk, po cestě je i relativně velký Regensburg.

Navíc Alex nekouká na nějakou konkurenceschopnost busům, proč? Pro něj jsou hlavní cestující v rámci Německa, těch je daleko více než těch z ČR. Chce lépe napojit FiW a Cham na Mnichov a Regensburg. Na Norimberk jsou odtamtud i jiné vlaky.
Registered user rpet  mail  
30.05.2012 (10:03)  
@ R-A, Ťululu:

asi jsem se spatne vyjadril - nejde o reseni dopravy na dalnici nebo okresni silnici. chtel jsem pouze ozrejmit, ne kde neni politicka vule, nepomuze NIC.

@ Ťululu:

nestaci na to silnice 1. tridy, nebot na takovou dopravni zatez nebyly stavene. v pripade prenosu nakladni kamionove dopravy na silnice prvni tridy by tak logicky doslo pouze k presunu financnich prostredku z vystavby a opravy dalnic na udrzbu a opravy silnic 1. tridy. a neslo by pouze o silnicni povrch, jako takovy. do toho si zapocitej i poskozenou infrastrukturu v blizkosti silnic, poskozene majetky soukromych i statnich vlastniku. tvuj navrh je proste naprosto nesmyslny, bez minima znalosti problematiky jakekoliv dopravy. to za prve.

za druhe, pokud chces tvrdit, ze NKD lze bez uzardeni presunout na silnice prvni tridy, pak je s tvym uvazovanim neco spatne. neni to totiz jen o asfaltu a nakladacich, ale je to i o lidech, kteri ziji ve mestech, keterymi by zhustena NKD musela diky tobe a tvemu debilnimu napadu projizdet v mire vetsi, nez je mira unosna.

priste, nez das do diskuse neco takhle plodnyho, tak se nad tim nejdriv zamysli, bud o te dobroty...

nejhorsi ministri dopravy byli vzdy ti, kteri uvazovali bez jakekoliv snahy resit problemy koncepcne. hlupaku, kteri uvazovali jako ty - tedy zkratkovite, z popudu nahleho hnuti mysli, nebo na zaklade preference pouze jednoho konkretniho druhu dopravy, bylo na MD uz dost. nestestim na cele veci je skutecnost, ze lide, jejihz uvazovani je nekoncepcni, nesystemove, silne subjektivni a odtrzene od reality, se ministrem dopravy mohou stat mnohem snaze, nez odbornik, ktery uvazuje v souvislostech.
30.05.2012 (9:30)  
rpet : na to ale nepotrbují dalnici, staci silnice 1.tridy kdyz uz a kolem mest bych postavil obchvaty,a zbytek penez bych poslal do zeleznice
30.05.2012 (2:23)  
Pokud jsou Alexy nekonkurenceschopné busům do Norimberka, proč by měly být konkurenceschopné do Mnichova? Praha-Mnichov Alex 6 hodin, DB bus 4,5-5 hodin.

rpet
Problém s tranzitem kamionů skrze obce lze snadno řešit mýtem.
(Ano, jsem si vědom, že zavedení jakéhokoliv mýta implikuje následný řev aktivistů bojujících za své právo jezdit zdarma, njn...)
Registered user rpet  mail  
30.05.2012 (1:18)  
@ Ťululu:

pokud zastavis investice do dalnic, dosahnes pouze dvou efektu:

1. rozhodne se nezacne masivne investovat do zeleznicni infrastruktury - na to tu neni politicka poptavka

2. kamiony ze silnic nezmizi. jen se presunou z dalnic (ktere budou vymlacene o dost vic, nez jsou ted) na okresni silnice a zacnou opet houfne projizdet mesta a vesnice.

bod 2 je mnohem horsi varianta, nez par desitek miliard korun na opravu/vystavbu nejake dalnice.

btw: bod 1 zacne byt politicky aktualni v okamziku, kdy se cena nafty zacne blizit nejakym rekneme 60 korunam za litr.
Registered user Kakov 
29.05.2012 (21:15)  
komín: taky to chce ukázat iniciativu,
postavit a pak tlačit na němce, že jsou pozadu a proč narušujou přeshraniční aktivitu
Registered user Komín  mail  
29.05.2012 (20:59)  
Ťululu>
Kdo by nechtěl, ale když to ty němčouři pořád odkládaj, tak co my s tim zmůžem. )-:
29.05.2012 (20:57)  
Proč pendolino? Proč přestupy? Já bych rovnou postavil trať na min 200 Km/hod, pořád se staví jenom dálnice, na pár let bych stavbu stopnul a investoval do železnice a ať si kamiony a auta pořídí naklápěcí technologii na okresky
Registered user strejcekms  mail  
29.05.2012 (20:52)  
No já nevím, budiž Bm, ale ABvmz jsou docela slušné vozy, rozhodně lepší než cokoliv jiného z DKV Plzeň..
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko