Praha — Od prosince skončí přímé železniční spojení mezi Prahou a Norimberkem. Bavorská železniční společnost BEG chce dva páry vlaků jezdící na této relaci (Ex 350/Ex 353 Karel Čapek a Ex 354/Ex 357 Jan Hus) odklonit do Mnichova. Důvodů je více – především velmi nízká vytíženost a existující přímé autobusové spojení SC Bus/DB Expressbus (1050-1066). Cesta vlakem trvá zhruba 4 hodiny a 50 minut, zatímco autobus ji zvládne o 70 minut rychleji. „Je to důsledek konkurence DB, která nabízí časté autobusové spojení mezi Norimberkem a Prahou po kvalitní dálnici. Bez nové trati, jejíž stavbu spolková vláda opakovaně odkládá, nejsou pomalé vlaky konkurenceschopné vůči autobusům,“ zdůvodnil připravovanou změnu Fritz Czeschka, ředitel společnosti BEG, financující provoz vlaků na německém území. Ve Schwandorfu, kde se rozdělují ramena Praha – Norimberk a Praha – Mnichov, budou nadále zajištěny přípoje na vlaky dopravce Allgäu Expres (Alex).
Zdroj: Česká televize

EU sice věnovala pořádný balík peněz na zlepšení dopravního spojení mezi dvěma státy, ke kterému dosud nedošlo.
A tak se tady 20 let zmítáme v iluzi, že bude Donnau-Moldau bahn, studie mažou med kolem huby, že bude 200 km/h, tunely apod. zatímco se stále jezdí úvratěma a během 5 hodinové cesty se 2 přepřahá. VRT do roku 2050 nebude.
Cožeto? Tak v ceně že by třeba jen konkuroval vlak autobusu tak na to honem zapomeňte, možná tak s režijkou nebo nějakou upesuprakční nabídkou... a bohužel díky náskoku dálnice před tratí (abychom si rozumněli, nelituju toho že tam ta dálnice je, byla rozhodně potřeba, to spíš že ta trať je pořád ještě vepsí) tak momentálně ani časově nekonkuruje, a bojím se že ani vymodlené klopící jednotky by to nedokázaly...
Bohužel dokud nebude dokončena optimalizace trati z Prahy do Plzně, bude železnice za autobusem vždy ztrácet. Za 10 let to bude s busem srovnatelné.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











