Praha — Od prosince skončí přímé železniční spojení mezi Prahou a Norimberkem. Bavorská železniční společnost BEG chce dva páry vlaků jezdící na této relaci (Ex 350/Ex 353 Karel Čapek a Ex 354/Ex 357 Jan Hus) odklonit do Mnichova. Důvodů je více – především velmi nízká vytíženost a existující přímé autobusové spojení SC Bus/DB Expressbus (1050-1066). Cesta vlakem trvá zhruba 4 hodiny a 50 minut, zatímco autobus ji zvládne o 70 minut rychleji. „Je to důsledek konkurence DB, která nabízí časté autobusové spojení mezi Norimberkem a Prahou po kvalitní dálnici. Bez nové trati, jejíž stavbu spolková vláda opakovaně odkládá, nejsou pomalé vlaky konkurenceschopné vůči autobusům,“ zdůvodnil připravovanou změnu Fritz Czeschka, ředitel společnosti BEG, financující provoz vlaků na německém území. Ve Schwandorfu, kde se rozdělují ramena Praha – Norimberk a Praha – Mnichov, budou nadále zajištěny přípoje na vlaky dopravce Allgäu Expres (Alex).
Zdroj: Česká televize

Ale alespon si ted pripadate urcite chytrejsi, takze vas v tom necham, at si to take jednou uzijete.
Extrapolovat samozřejmě nestačí.
Nepsalo se, že při cenách cca 50 Kč/l benzínu se už vyplatí těžba ropy z písků? Takže tím by byl cca dán prozatímní strop - trochu přes 50 dnešních(!) Kč - který by mohl být dosažený relativně rychle.
zkratkovite jsem se vyjadril pouze zde v diskuzi, nemam potrebu tady psat slohy o jednom tematu a milion veci k tomu
no, ja nemyslel "zkratkovite" jako ze v kratkosti. myslel jsem zkratkovite, jako ze "ve zkratu, bez uvahy, bez rozmyslu".
Jinak myslenka byla takova ze kdyz slo vytlacit nakladni dopravu a lidi ze zeleznice na silnici, tak to pujde i obracene, ale k tomu musi byt dobra rychla infrastruktura s velkou kapacitou i pro nakladni vlaky, jizdne musi byt prijatelne a poplatek za pouziti dopravni cesty musi byt taky prijatelny
tvoje myslenka je v ramci teorie docela pekna, lec prakticky nerealizovatelna. proc? protoze chybi politicka vule. proc chybi politicka vule? nevim. ja u voleb nebyl - pro jistotu.
+ "plus" zmenu dalsich miliardu ruznych detailů,co odrazuje pouziti zeleznice....
typicky kratkozraky pohled. tvorba dopravni koncepce v ramci statu musi byt vyvazena. musi akceptovat jak silnicni dopravu, tak i zeleznicni dopravu a dat prilezitost i mene tradicnim dopravnim resenim, jako je treba doprava vodni.
pokud nejaky tele zacne rvat, ze jen a jen zeleznice nas spasi v budoucnosti, dopousti se "dopravni genocidy". nic mene chapu, ze pro cloveka, ktery tohle nechape, muze byt reseni ve forme "A OD ZITRA JEN PO KOLEJICH" rajskou hudbou.
strucne receno, kdyz stat naucil lidi a firmy pouzivat silnice,tak ted by mel zacit ucit lidi jezdit po kolejich a nebudou se tolik nicit silnice a dalnice a nebude potreba stavet 4 proudovy silnice, ale budou stacit pouze 2 proudove silnice
pokud ti to nejak nedoslo, pohybujeme se momentalne ve stoleti jeden a dvacatem. a byt by se mohlo zdat, ze situace je prehledne jasna (tedy preferujme zeleznici), opak je pravdou.
predpoklad, ze clovek, ktery je zvykly pouzivat AID se najednou zacne hrdine cpat do vlaku, aby podporil "neco", je prinejmensim hloupe. na takovy krok by musel mit argument: rychle a relativne pohodlne zeleznicni spojeni. a tady zacina dzungle: koleje uz proste nikdy nepovedou vsude, a zeleznicni stanice nebude uz nikdy v kazde druhe vesnici. proste tohle je MINULOST.
reseni samozrejme existuje: trate s vyssi rychlosti provozu. nic mene, jejich vystavbu nelze zaridit pres noc, za druhe, musi mit politickou podporu a za treti na takovou akci musi byt dostatek financnich zdroju.
dalsim aspektem je to, ze pokud bych chtel maximum nakladu vratit na koleje, musel bych ten naklad umet efektivne a rychle dopravit tam, kde ho chteji - a to dneska neumi snad nikdo. zeleznice je silne limitovana "kolejema" - bohuzel.
predstava, ze se podari vymlatit naklady z dalnic a silnic je stejne naivni, jako predstava zelenych, ze se s radosti vratime k petrolejkam, aby se nemusel dostavet 4. blok JET.
neznas fakta, neznas reseni. jedine, co te v mych ocich omlouva, je tvuj vek.
A tak se tady 20 let zmítáme v iluzi, že bude Donnau-Moldau bahn...
Vzhledem k tomu, že už je vyjednáno a téměř upečeno, že (nová) jižní větev III. koridoru přes Domažlice bude v Core TEN-T (zatímco třeba IV. koridor ne), tak už mi to zas až tak iluzorní nepříjde.
Problém jedna je, že v tom autobuse jsou oproti vlaku omezený zavazadla a problém dvě, nikde nezastavuje, takže je jen pro ty co jedou do cílových stanic a nebo přes ně pokračují.
Zase je třeba ocenit, že dopravce uvažuje ekonomicky a nechce vozit vzduch.
Pro ty co mají rádi autobusy SA jsou ideální spoje z Prahy v 8:38, 11:38 a 16:38, z Norimberka 9:41, 14:41 a 17:41, což jezdí autobusy SA, jen v jiném zbarvení, se stewardkou, servisem a výbavou Fun&Relax
Jestli zmizí úvratě a bude se aspoň elektrizovat současná stopa mi v dohledné době příjde celkem nereálné.
Jinak myslenka byla takova ze kdyz slo vytlacit nakladni dopravu a lidi ze zeleznice na silnici, tak to pujde i obracene, ale k tomu musi byt dobra rychla infrastruktura s velkou kapacitou i pro nakladni vlaky, jizdne musi byt prijatelne a poplatek za pouziti dopravni cesty musi byt taky prijatelny + "plus" zmenu dalsich miliardu ruznych detailů,co odrazuje pouziti zeleznice....strucne receno, kdyz stat naucil lidi a firmy pouzivat silnice,tak ted by mel zacit ucit lidi jezdit po kolejich a nebudou se tolik nicit silnice a dalnice a nebude potreba stavet 4 proudovy silnice, ale budou stacit pouze 2 proudove silnice
no jó, politická vůle umí zvolit i řešení "ekonomicky nablblé" :-)
Projekt Donau - Moldau - Bahn a pod., je akcentován Bavorskými politiky vždy před zemskými volbami. Na úrovni státu (Bund) má ohlas spíše chladný. Rozbory "vytížení" dopravy i přepravy byl v německém tisku komentován velmi něžně: "nutno upřesnit, dopracovat". Ergo, žádnej kvalt.
:-) Tak možná opravit svršek, zamknout nádraží a dát tam automatické kasy a slušivé přístřešky. :-)
A náklady? "Přelobboujou" železniční fandové Českou i Německou nákladní autogumokolovou lobby, jakož i firmy co si zrušily vlečky a trvají na dodávkách just in time, že náklady nad xxx kilometrů, úhlavně přes hranice musí jezdit po kolejích? Jsem skeptický. (Jen dále vzpomínám jako kluk, sledovat rozposunování šoupáku, přístavby a znovu sestavení šoupáku - pokud možno důstojným strojem s komínkem a topeništěm... :-) )
pro jregent:
Ten dokument znám. Dokonce vznikal v nepřímé vazbě na jakousi Bavorsko - (Německo-Českou) oslavu ve Furth im Walde. A tam, právě tam lze z německých pramenů vyčíst předprojektové nadšení Bavorů, přítomnost Čechů a slušný, leč zdrženlivý přístup Berlina. Ergo, zaplatí to Bavorsko a Plzeňský, potažmo Karlovarský kraj? Spolková úroveň nikoliv. A tím asi ani nedá kladné dobrozdání pro případné čerpání Evropských fondů.
Memorandum je z Němčiny "Pamětní spis", z Anglíny i zápis atp., atp. Jeho závaznost se formálně limitně blíží nule. :-) Memorandum vidím jako "cestovní zpráva politiků pro média", že se sešli a dobrou vůli spolu měli.
http://www.pavel-dobes.cz/novinky/ceska-republika-a-bavorsko-podepsaly-memorandum-o-zeleznicni-doprave.html
„Společným cílem je například zrychlení železničního spojení mezi Prahou a Mnichovem na přibližně 3 hodiny,“ uvedl náměstek Vykydal, který v souvislosti s memorandem připomněl zásadní význam a přínos společné Česko – bavorské skupiny pro příhraniční dopravu a Česko – bavorské mezivládní pracovní skupiny pro příhraniční spolupráci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











