..: Od prosince končí přímé železniční spojení Prahy a Norimberka :..

223.067 Arriva, ALX 86206, Hergatz, 26. 7. 2008, foto: Josef PetrákPraha — Od prosince skončí přímé železniční spojení mezi Prahou a Norimberkem. Bavorská železniční společnost BEG chce dva páry vlaků jezdící na této relaci (Ex 350/Ex 353 Karel Čapek a Ex 354/Ex 357 Jan Hus) odklonit do Mnichova. Důvodů je více – především velmi nízká vytíženost a existující přímé autobusové spojení SC Bus/DB Expressbus (1050-1066). Cesta vlakem trvá zhruba 4 hodiny a 50 minut, zatímco autobus ji zvládne o 70 minut rychleji. „Je to důsledek konkurence DB, která nabízí časté autobusové spojení mezi Norimberkem a Prahou po kvalitní dálnici. Bez nové trati, jejíž stavbu spolková vláda opakovaně odkládá, nejsou pomalé vlaky konkurenceschopné vůči autobusům,“ zdůvodnil připravovanou změnu Fritz Czeschka, ředitel společnosti BEG, financující provoz vlaků na německém území. Ve Schwandorfu, kde se rozdělují ramena Praha – Norimberk a Praha – Mnichov, budou nadále zajištěny přípoje na vlaky dopravce Allgäu Expres (Alex).

Zdroj: Česká televize


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.5.2012 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
29.05.2012 (20:04)  
peta303>
Celkem s vámi souhlasím, ale ať už myslíte chebáky přes Plzeň či přes Ústí nad Labem; z 90% zde jezdí soupravy po pěkný humanizaci, když pomineme posilový vozy.
registrovaný uživatel pekař 
29.05.2012 (20:00)  
Sim: dík.

Vlastní zkušenost z provozu, zatímco Mnichov jezdívá celkem plný, spoj do Norimberku používají v mezinárodní přepravě opět hlavně ti, co ve Schwandorfu přestupují směr Mnichov..:)
registrovaný uživatel Sim 
29.05.2012 (19:51)  
pekař > rekneme, ze by se to dalo nazvat SC Sprinter ;-) Ovsem zajizdka busu z D5 treba na CAN v Plzni a zastaveni v hl.n., kudy se tak jako tak jede (nyni prakticky krokem) je preci jen pomerne zasadni rozdil.

Aleš Petrovský > zapina se vubec jeste nekdy klima v arrivacke emzete, nebo to standardne jezdi bez ni?
29.05.2012 (19:49)  
Aleš Petrovský - Alex je ale pořád o několik řádů čistší a méně zapáíchající, než šrotoidní Bčka, která - a stále ve většině nehumanizovaná - ČD nasazují na klatovácích a chebácích... O kultivovanosti a tichosti chodu nebo standardu šesti míst ve dvojce raději ani nemluvě.
registrovaný uživatel mirek2 
29.05.2012 (18:57)  
Tak se nic zvláštního neděje,vlaky jedou a myslím že konečná v Mnichově bude výhodnější.Z Prahy do Norimberka lze cestovat i přes Cheb s jedním přestupem.Já jezdím do Norimberka z Ústí n/L a musím přestupovat hned 2x,protože sp vlaky do Norimberka odjíždějí pár minut před příjezdem podkrušnohorského rychlíku.Zpět je to podobné,ale řešení je v podobě dvou přestupů.
29.05.2012 (18:32)  
Pokud bude zachován přestup tak dejme tomu, jen se bojím že zrovna tady jsou z obou stran dobré předpoklady pro vznik zpoždění a ujetí přípoje. Na tom busu mi vadí jedna věc, a sice že první spoj z Prahy jede tak pozdě, že dorazí do Norimberka odpoledne :-/ (ne že by to byla věc co nejde změnit).
registrovaný uživatel M 
29.05.2012 (18:19)  
Nadpis clanku je trochu bulvarizujici (krasne slovo, jak ma byt spravne?:-), resp. vyvolavajici dojem, ze se deje neco moc spatneho.
Tak nejak korektni popis by byl - vlaky misto do Norimberku budou jezdit do Mnichova. Kdyz to vezmem kolem a kolem, tak je to vlastne i lepsi, protoze do Mnichova je to dal:-)

A uprimne receno, ty vlaky jsou opravdu nepouzitelny, protoze aspon na ceskem uzemi je trasa peklo a dle vypraveni jsou peklo i ty alexovy vagony (jizda na prvniho maje, kdy sice bylo pekne, ale urcite ne vedro a cesta byla pry hodne umorna pro vsechny)

PS: Ty DB busy maji takovou peknou barvu. Nejsou bile jako DB, ale mirne doseda. Nebo mi tak prisel ten, co jsem videl, kdyz jsem usinal na ceste do Mnichova:)
29.05.2012 (14:29)  
Výhodou vlaku je, že DB BUS teda není podle mě žádná extra třída, to je lepší jakákoliv linka student agency.
Při loňské cestě (únor 2011) ze Saarbrückenu do Prahy jsem z Norimberku do Prahy využil DB Bus. Rozdíly oproti klasickému autobusu Student Agency byly tyto: v druhé třídě autobusu žádný servis kromě toho, že jednou přišel stevard a zeptal se mne, jestli si náhodou něco nechci objednat. Ale u sedadel byly zásuvky na notebooky, což v té době ještě v autobusech Student Agency nebylo a toto mne samozřejmě celkem potěšilo ;-)
29.05.2012 (14:27)  
Vcelku logický krok. Vlaky na Norimberk nebyly nijak extra vytížené a přestup není nikterak drastický. Spíš by se mělo udělat něco s Alex vozy Bm a ABvmz, které začínají být v tristním stavu a poměrně dosti zapáchají.
registrovaný uživatel PPP 
29.05.2012 (13:59)  
Prostým pohledem do jízdního řádu (dle 680 ČD Praha - Cheb a 612 DB Cheb - Nürnberg) jízdní doba Praha - Nürnberg klopidlem přes Cheb nepodleze 4 hodiny, takže pořád nic. Přes Domažlice bych odhadoval, že to vyjde podobně. Na konkurenci autobusu to chce aspoň nově úsek Praha - Beroun (což je třeba také na konkurenceschopnost Praha - Plzeň). Aby to bylo konkurenceschopné autu, bez kvalitní Donau - Moldau Bahn (Plzeň - Domažlice) aspoň někde kolem 200 km/h se asi neobejdeme.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko