Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.
Zdroj: České dráhy
| 29.6.2012 (17:00)
Jestli je v zakázce zároveň i servis, to není řečeno. Řekněme, že servis je započítán a automaty bude objíždět člověk autem. Bude mít rozpis pro návštěvu automatu obden. Řekněme, že i s cestou autem mu každý zabere hodinu a najede za tu dobu 15 km. To máme měsíčně 15 hodin na kus mínus neděle. Řekněme tedy 12 člověkohodin za měsíc á 250 kč plus 12x (12x 6 kč/km) za cesty autem. Jsme na 3864 kč/kus za měsíc. Technik obsluhuje 16 automatů. Bude potřeba 20-25 techniků, ti budou "živit" 3 šéfy a 5 lidí v kancelářích. Řekněme, že berou pěkné peníze a těch 8 lidí stojí (včetně odvodů zaměstnavatele) 400 000 měsíčně. Jsme na 5040 Kč/kus měsíčně. Tedy 60.000 Kč ročně servisní náklady na automat.
Pokud je v ceně kontraktu také desetiletý servis, tak by ta cena mohla začít odpovídat. To ale nevíme.
Předpokládám, že vývoj SW a řídících mechanismů pro tohle letadlo nebyl jednodušší než pro jízdenkový automat.
http://www.aeroweb.cz/katalog/letadlo.aspx?mkat=1&item=157
Ale mám silnou obavu o kapacitu ve špičkách - automat obslouží podstatně méně zákazníků než zkušená pokladní na regionální stanici (nákup jednoduchých jízdenek). Navíc když si tam někdo začne hledat spoje apod...
Nedávno jsem v Regionově z Josefova dolu (kde je automat ve vozidle), zažil , že jsem si chtěl koupit jízdenku, ale nahrnula se skupina (známý to problém veřejných dopravních prostředků) a to by ten vlak asi musel jet do Prahy aby byla šance... ČD přišli o dost peněz.
Vlastně jsem nevěděl, co mám správně dělat, jeslti vystoupit a počkat na další vlak....
Budoucnost tak vidím hlavně v internetově / mobilních aplikacích, které nedostatkem kapacity netrpí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










