..: České dráhy vypsaly výběrové řízení na jízdenkové automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.cz Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 29.6.2012 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
29.06.2012 (18:39)  
Rop: Docela dobrý kotrmelec :) Euro půjde do kytek (pokud jej zruší Francie, tak ano), proto bychom se měli v ČR připravit na jeho příchod.
29.06.2012 (18:36)  
Michawel: Ve článku, odkazovaném ve článku, je uvedeno: Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus. Tož tak.

Jestli je v zakázce zároveň i servis, to není řečeno. Řekněme, že servis je započítán a automaty bude objíždět člověk autem. Bude mít rozpis pro návštěvu automatu obden. Řekněme, že i s cestou autem mu každý zabere hodinu a najede za tu dobu 15 km. To máme měsíčně 15 hodin na kus mínus neděle. Řekněme tedy 12 člověkohodin za měsíc á 250 kč plus 12x (12x 6 kč/km) za cesty autem. Jsme na 3864 kč/kus za měsíc. Technik obsluhuje 16 automatů. Bude potřeba 20-25 techniků, ti budou "živit" 3 šéfy a 5 lidí v kancelářích. Řekněme, že berou pěkné peníze a těch 8 lidí stojí (včetně odvodů zaměstnavatele) 400 000 měsíčně. Jsme na 5040 Kč/kus měsíčně. Tedy 60.000 Kč ročně servisní náklady na automat.
Pokud je v ceně kontraktu také desetiletý servis, tak by ta cena mohla začít odpovídat. To ale nevíme.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
29.06.2012 (18:34)  
No peněz je to hodně, ale pokud by každý automat nahradil jednu pokladní, tak odhaduju, že se to asi za dva roky vrátí. To je podle mě hodně dobrá investice. A navíc to potěší spoustu cestujících.
29.06.2012 (18:02)  
Jiří Kocourek - no hádám, že nejdražší na tom zařízení je ta část, která bere hotovost. Obyčejná počítačka bankovek stála kolem 80 000 Kč. Tady musíte počítat trezor, tu počítačku, plus infralampu a tunu další mechaniky. Neříkám, že je ta cena akorát, ale určitě se ten automat nedá pořídit za 100 000 Kč. Nemalou částku bude stát určitě i servis. Jen konstatuju, že ta cena může být i celkem reálná.
Registrierter Benutzer Rop 
29.06.2012 (17:40)  
Haleluja ... ve Francii si člověk za hotové už žádnou jízdenku pomalu nekoupí, protože automat bere jenom platební kartu ... zřejmě již počítají se zpětným přechodem na Frank. Doufám, že ty automaty budou počítat s přechodem na Eura ... jinak jsou ... takříkajíc dočasné.
29.06.2012 (17:36)  
Jízdenkový automat v ceně 1,08 mega za kus? Solidní palba.
Předpokládám, že vývoj SW a řídících mechanismů pro tohle letadlo nebyl jednodušší než pro jízdenkový automat.
http://www.aeroweb.cz/katalog/letadlo.aspx?mkat=1&item=157
29.06.2012 (17:30)  
Zavádění automatů je od ČD vcelku logický rok, potěšující, že to má umět platební karty.

Ale mám silnou obavu o kapacitu ve špičkách - automat obslouží podstatně méně zákazníků než zkušená pokladní na regionální stanici (nákup jednoduchých jízdenek). Navíc když si tam někdo začne hledat spoje apod...

Nedávno jsem v Regionově z Josefova dolu (kde je automat ve vozidle), zažil , že jsem si chtěl koupit jízdenku, ale nahrnula se skupina (známý to problém veřejných dopravních prostředků) a to by ten vlak asi musel jet do Prahy aby byla šance... ČD přišli o dost peněz.
Vlastně jsem nevěděl, co mám správně dělat, jeslti vystoupit a počkat na další vlak....

Budoucnost tak vidím hlavně v internetově / mobilních aplikacích, které nedostatkem kapacity netrpí.
29.06.2012 (17:15)  
Ondřej Zaoral: To je fakt detail. :)
29.06.2012 (17:10)  
detail: "spoléhat na elektronické peníze nabité na zákaznické kartě" spíš než na "hotovost"
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko