..: České dráhy vypsaly výběrové řízení na jízdenkové automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.cz Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 29.6.2012 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
29.06.2012 (20:37)  
Pro pan Antonín Kunc:

Ač jsem explicitně napsal "cca 65", omlouvám se a nechtěl jsem se nikohož dotknout. Prostě alespoň ve vetších stanicích (jó, "gdo je to fjetší stanice", že) člověčí odsluha = umožnit až 24 hodin denně "jízdenkoprodejní" obsluhu těm, kdo objektivně-subjektivně nezvládají "men-machine interface".

:-) Třeba Vám přijde k smíchu, třeba mi neuvěříte, ale na podzim 1987 jsem "zaučoval" kolegyně v kanceláři na TNS a když poprvé uslyšely pokyn "dvakrát klikni na myš" - rázem seděly na stole. Za dva týdny ten "odbytový plán", co jsem i naprogramoval v dBase II zvládaly rycheji, než já.

Prostě, systém by měl umět obsloužit bez sankce i ty co si s "automatem na jízdenky", ba co dím i "Kompem" neporadí.

PS: V matičce Praze už dva roky kupuju MHD lístky výlučně v trafice, neb se mi to "člověk-stroj" rozhraní na automatu DP HlmP jemně řečeno hnusí.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
29.06.2012 (20:32)  
turista: u nás taky na linkách s "okem" chodí často revizor.
Jen jsem nepochopil, naco chodí v době čekání na přípoj fíra s POPkou, když by tam na jízdenky měl být automat a na jejich označení ne zcela funkční označovače, že by dělal i revizora a rozdával pokuty?
29.06.2012 (20:24)  
Ale mám silnou obavu o kapacitu ve špičkách - automat obslouží podstatně méně zákazníků než zkušená pokladní na regionální stanici

Nikoliv. Automat, který má nejčastěji volené stanice rovnou na displeji jako v DE, je rychlejší, když to lidé znají (a to znají, ve špičce jezdí hlavně pravidelní dojížděči).

Navíc místo jedné pokladny budou přece zhruba 2 automaty - ten počet propuštěných pokladních v článku je počet zaměstnanců, kterých je více než otevřených pokladen (pracují na směnný provoz, automat je nonstop).

Jízdenkový automat v ceně 1,08 mega za kus? Solidní palba.

Nikdo neříká, že to za takovou cenu bude. Pokud se přihlásí více zájemců a nebudou domluveni, může i klesnout. Viz RegioSharky.
V ceně je, kromě toho atypického HW a SW, provoz serverů, integrace SW se účetními a rezervačními systémy ČD. Taky poskytování nonstop dohledu, podpory a servisních výjezdů po celé ČR (ale nevím na jak dlouho). Viz Věstník veřejných zakázek.

Dále bych se přimluvil (nežertuji) za právo důchodců (nad cca 65 jar věku) ...

Důchodci mají slevu na jízdenku samotnou. Takže případná přirážka je tolik nezatíží. V Německu to taky zvládají, koneckonců doma si TV taky umí přepnout z Novy na Primu a to jsou ještě menší čudlíky.

Automat mi připadá jako drahá, složitá nesystémovost.

Ovšem vybavení osobní pokladny taky není zadarmo. Je dost možný, že je i dražší. Sice nepotřebujete rozeznávač bankovek a mincí, ale zase potřebujete větší prostor, nábytek, atd. A taky školení apod.

1. Internet a aplikace pro chytré telefony.

Pro krátké cesty nepraktické. Než to nažhavíte, Esko je pryč.

2. Pro ty co nedokážou koupit jízdenku na netu Inkarta s el. peněženkou.

a kde se tím budete platit - asi v tom automatu, že ano ...

3. Nákup hotově u průvodčího.

Trend je mít průvodčích co nejméně a lidí ve vlaku co nejvíce. Pro úsporu. Takže tohle nestíháte. Viz DE a AT. V osobácích tam dost často průvodčí vůbec nechodí, chodí rovnou revizor. Automat je tam všude.

"potěšující" je to hlavně pro těch 430 pokladních, co přijdou o práci.

Propouští se přednostně ti starší, kteří už stejně jdou do důchodu, ne? Vývoj jde kupředu, v Praze v metru už taky nejsou výpravčí a v tramvajích průvodčí.

I servisní smlouvu lze zadat a vyhodnotit zároveň; že to jedno je z provozních a to druhé z investičních peněz - (OPEX/CAPEX), to je jen byrokratická výmluva.

Ano, fakt bych nechtěl, aby mi servis dělal někdo jiný, než kdo vyvinul ten software. A tohle by se při rozdělení na dvě zakázky mohlo stát.

Ono třeba stavbu záchodů a jejich mytí lze oddělit snadno. Ale vývoj softwaru a jeho správu a úpravy o dost hůře.
29.06.2012 (20:15)  
p. Stoupa
...Dále bych se přimluvil (nežertuji) za právo důchodců (nad cca 65 jar věku)...
Pane Stoupo - pročpak chcete diskriminovat některé důchodce, např. 62 leté, či ženy důchodkyně, mnohdy ještě mladší ? Copak důchodci mladší 65 ti let nepobírají důchod ? (např. starobní).
Registrierter Benutzer Honza  mail  
29.06.2012 (20:09)  
honzatvs : "potěšující" je to hlavně pro těch 430 pokladních, co přijdou o práci.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
29.06.2012 (19:45)  
Pro pan "Jiří Kocourek" - Servis:

Smutný :-): Na elektrárně (vlastní náklady) jsem měl velmi vážené mechaniky ochran (elektromechanických, s dovedností přesahujících hodináře), platil je nejvíce z kategorie "D" a dokázali divy (dnes důchodci). Po výměně 110 kV vypínačů za soudobé, hrozilo, že vypínač onen má rychlejší vybavovací čas, než elmech ochrana. Nezbylo, než nabrat techniky "elektrofonických" ochran. V oné lokalitě neopeřený Ing., stál 1,5x víc, uměl malinko "číst" anglicky, nafasoval mobilní telefon a v něm měl uloženo telef. číslo servisu renomované světové firmy. A její měsíční faktura za pohotovost i zásah byla peprnější, než "vlastní náklady". Ale alternativa už před cca 12ti lety na trhu nebyla.

:-) Nó, ten skvělej "čs" jogurt, v cca 200 ml skleněném balení, taky už nejní k mání alespoň 7 (sedm) pětiletek ... :-)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
29.06.2012 (19:15)  
Pro BigDye:

Internet jen jako "doplněk". Ne vždy máte Internet operativně k dispozici, mnohdy se o okamžiku odjezu rozhodujete dle skutečného konce služ. jednání, (nebo reálného vstávání :-) ). Automaty jsou fajn,- blbý, když následujete analfabeta, nebo zrovna ten jeden kus z x-ceti nebere karty. :-)
:-) Mobil - debil je mor. Umíte si představit, jak byl život křásnej, dokud byly je pevné linky a "mezi tím" Vás niko nechytil, neúkoloval - ba ani to nezkoušel? :-)

PS: Ten kunduktér už má i tak dost roboty (teda, na spojích, kde nesedí 3 "kaštánci" v M 152.0 a derivátech, že. :-)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
29.06.2012 (19:04)  
Fajn, ale:

1) doporučuji provozem ověřený typ, včetně SW (např. jen překlad do ČJ), ne "prototyp"
2) test SW na "common mode failure"
3) Velké, čitelné písmo, "texty" blbovzdorné, srozumitelné "lehce podprůměrně chápajícímu" zákazníkovi.
4) Ne horší, než má DB.

Za příklad "kudy (pro Boha, Dia i Alláha svatýho) NE" - toť ona elektricko-mechanická hrůza dosud používaná DP HlmP.

I servisní smlouvu lze zadat a vyhodnotit zároveň; že to jedno je z provozních a to druhé z investičních peněz - (OPEX/CAPEX), to je jen byrokratická výmluva.

Dále bych se přimluvil (nežertuji) za právo důchodců (nad cca 65 jar věku) a formálně uznaných dislektiků koupit si bez přirážky jízdenku u průvodčího ve vlaku, není-li v zastávce/stanici obsluhovaná pokladna.

U "automatu" je to problém, ale "sbírá-li" někdo informace o spojení teprve u kasy - to bych fakt zpoplatnil ... :-), :-) (DB tuším zpoplatňuje obsluhu u kasy cca 2,5€, u automatu tento poplatek nejní).
29.06.2012 (18:43)  
Jiří Kocourek - pardon, té částky v odkazovaném článku jsem si nevšiml. Za 250k mi to přijde ale hodně dobrá cena. Ale jak říkáte, těžko říct.
Registrierter Benutzer BigDye 
29.06.2012 (18:41)  
Automat mi připadá jako drahá, složitá nesystémovost. Systém pokladních je sice pro spoustu lidí příjemný, ale je mi líto, je potřeba ho odbourat, protože osobní náklady. Řešil bych to takto: 1. Internet a aplikace pro chytré telefony. Tohle jako základ a standard. 2. Pro ty co nedokážou koupit jízdenku na netu Inkarta s el. peněženkou. 3. Nákup hotově u průvodčího. Tohle jako krajní možnost, patřičně zpoplatněnou.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko