Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.
Zdroj: České dráhy
| 29.6.2012 (17:00)
1) Na jak dlouhou dobu odhadujete životnost (A) takového automatu za čtvrt mega v ČR ve stanici bez obsluhy a na jak dlouhou dobu jeho návratnost (B) ? Není náhodou A<B ?
2) V tomto ohledu nelze tak úplně srovnávat s Německem. U nich "nejmenší stanice" je docela živá zastávka. U nás "nejmenší stanice" je totální díra, kudy by v Německu vlaky již jen projížděly. Na takových tratích je řešením automat přímo ve vlaku.
1) Tímto pádem stanice, kde už byl prodej jízdenek zrušen, zůstanou i nadále bez obsluhy.
2) ČD neřekli kde chtějí pokladní rušit. Nikde není záruka, že to budou ty stanice, kam půjdou automaty. Klidně se tak může stát, že v největších stanicích zůstane současný stav plus pár nových automatů a počet menších stanic bez obsluhy bude narůstat, stejně jako práce průvodčím ve vlacích.
Celkově tedy hodnotím krok ČD spíše záporně, protože i kdyby došlo k rušení pokladních jen v těch stanicích, kam přijdou nové automaty, stále to neřeší problém nejmenších stanic bez obsluhy, který by, podle mého názoru, měly automaty řešit primárně. ČD bohužel opět dokazují, že sice chtějí jít s dobou, ale bohužel na to zase jdou tak nějak špatně.
OT: :-))) "Oh Österreich, Du edles Haus, steck Deine Fahne raus, lass sie im Winde wehen, Osterreich muss ewig stehen!" :-)
1) Bankovky - to je o modulu, ne o "automatu".
2) Do Tichomoří nic nejde. Spíše na Bahamy, do Karibiku, nebo na Kypr. Nebo že by ČD nebyl znám termín "jménem a na účet"? :-), :-(
- no ono to vůbec není legrace. Pokud to bere i bankovky, tak jsou kvůli padělání na to dost přísná pravidla. A pak jsme ještě v Česku, takže si ještě ohlídat zda 2% tržby nejdou někam do Tichomoří .-)
No jó, já s tím "DB, S, U" žiju denně. Paradoxy:
1) "tuzemští" důchodci dominantně zvládají, nebo jdou ke kase a tak nějak se to i před Vánoci vyřeší, i když cíl cesty udají "k sestřenici Brunhildě, no přece tam, co měli vloni Baurovic oves" :-)
2) Nejhorší (z hlediska trvání obsluhy) jsou paradoxně skupiny netuzemských cestujících študáků-baťůžkářů. Ti nehledají cestu-spojení, ale cenově u kasy či automatu srovnávají varianty a nezřídka i prudí. Ač vyjednává-obsluhuje jeden, max dva, zaberou rozsáhlý prostor před kasou/automaty, používajíce jeden, a je třeba se domoci k přístupu k onomu volnému.
(To je jak s těma sprejerama u fotky z Bechyňky - to je o výchově. Meze - Tvá práva - versus nepřekážet, neobtěžovat.)
ty automaty jsou skvělý svojí uživateslkou přívětivostí,tak doufám, že ty český taky nebudou špatný.
když jsem u toho AT, před 14 dny tu někdo tvrdil, že článek o railjetech je hotový a půjde brzy ven - tak kde je?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










